Audi RS Q3: první RS mezi SUV Audi naživo

9 komentářů

AUDI
8. března • 8:59

Pěkné, nelíbí se mi spojení těchto karhanů s duchem sportovních vozů RS, ale zákazníci si to prý žádají, tak když se to prodává budiš. Spotřeba 8,8l při té váze a výkonu i když je to v průměru je moc pěkná, otázka jaká bude realita.
Slyšel jsem zvuk nové audi A6 v dieslu myslím 4,0d a musím pochválit, moc pěkný poslech...

x12345678
8. března • 12:03

No není to 4,0d, tohle matoucí označení používá BMW pro 230kW třílitr biturbo (ale někdy je ten samý motor "jen 35d"). U Audi se 230kW biturbo jmenuje 3,0TDIR.A mimochodem, pane redaktore, Audi SQ5 nemá zážehový pětiválec TFSI 260kW/354k ale právě dieselový šestiválec 230kW/313k. Možná ho jednou mít bude ale zatím to nenastalo.Kdybyste uměl počítat, snadno byste se dopracoval k tomu, že nejvýkonnějším SUV od Audi je Q7V12 (pro Evropu už není v nabídce), druhým je Q7_4,2TDI, třetím pro změnu Q7_3,0TFSI , až čvrtým v řadě je SQ5 s 230kW a pátým Q3RS. Račte si nastudovat zdroje, než začnete blábolit.

jogurt
8. března • 15:43

Přidám se- Q7 V12TDI objednat v Evropě lze, protože část Ruska je na území Evropy. Ale i když není v ceníku některých teritorií, i tam lze tento model objednat.
SQ5 TFSI opravdu objednat nelze, a to nikde. Audi jej sice předvedlo jako možnou variantu pro "benzínové" trhy USA, Rusko, Asia, ale ještě stále do sériové výroby tento model zaveden není a není možné jej tedy ani objednat.
Ale omyly a neznalost jsou jaksi četným kořením článků pana Duchoně, takže se nad tím nepozastavujme.

Jiří  Duchoň
8. března • 18:50 • redaktor AutoRevue.cz

Pánové, jsem rád, že jste si při pátku ulevili, ale upřesněme si naše úkoly: já se soustředím na psaní a vy se soustřeďte na čtení. Zaprvé: nikde v textu není napsáno, že je SQ5 TFSI "nejvýkonnějším SUV od Audi". Za druhé: SQ5 TFSI bylo oficiálně a v sériovém provedení včetně technických údajů představeno letos v Detroitu a prodávat se (byť u nás nikoli) začne na konci letošního léta. Tečka.

jogurt
9. března • 11:11

Jistě by v tom případě bylo vhodné rozlišovat čas přítomný a čas budoucí. Pokud tvrdíte: "Nejvýkonnější SUV Audi to ale není, třeba Audi SQ5 dosahuje v provedení TFSI výkonu 354 koní (260 kW) a točivého momentu 470 Nm." , pak čtenáře balamutíte, protože SQ5 TFSI BUDE dosahovat výkonu ale rozhodně zatím nedosahuje. Neexistuje ani jeden komerční kus, neexistuje tedy ani daný model.A znovu k vaší spekulaci "nejvýkonnější to ale není" ... no není, je to v nejlepším případě páté nejvýkonnější SUV od audi, pokud zapomeneme na dočasně nevyráběnou benzínovou verzi Q7 4,2. Pokud napočítáme všechny existující, pak je v pořadí výkonu Q3RS na šestém místě a možná (bude-li opravdu zahájena výroba spekulované verze SQ5TFSI) bude v nejlepším případě sedmá nejvýkonnější. Je to totéž, jako kdybyste tvrdil, že hokejisté Itálie ale nejlepší na světě nejsou, protože existuje tým Běloruska. Úplně stejná mystifikace.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jiří  Duchoň
9. března • 11:35 • redaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, to už je ale trochu účelové slovíčkaření, nemyslíte? To auto reálně existuje ve své sériové podobě, takže JE, i když se zatím neprodává. SQ5 TFSI, ačkoli to není nejvýkonnější SUV od Audi, mě ve chvíli psaní článku napadlo, protože z poslední doby to bylo nejnovější rychlé SUV Audi, jehož premiéru máme ještě v živé paměti.

jogurt
9. března • 15:10

Není to slovíčkaření. Vaše formulace vede laické čtenáře k mylnému dojmu, že SQ5 TFSI je nejvýkonnější SUV od Audi. A na tom není pravda ani JE ani NEJVÝKONNĚJŠÍ.

x12345678
9. března • 15:19

Souhlas. Je to totéž, jako kdyby pan redaktor tvrdil, že Multivan T6 je nejmodernější velké MPV. Podle jeho výklady by měl pravdu, ve skutečnosti ale pro všechny mimo nočních jezdců na dálniční trase Wolsfburg-Hannover je to sci-fi.

jogurt
9. března • 15:43

Q8 a next generation Q7 také existují ve své reálné podobě, ačkoli se ještě neprodávají....

Doporučujeme

Články odjinud