Audi RS Q3: první RS mezi SUV Audi naživo

Hvězdou stánku Audi je v Ženevě bezpochyby nejostřejší provedení svého crossoveru Q3.

Tato bestie je určena těm, kteří se ani v případě kompaktního SUV nechtějí rozloučit se špičkovými jízdními vlastnostmi, a o její přípravě se hovoří již od půlky roku 2011. Záhy poté jsme vám nabídli video z prezentace v Curychu, na které prototyp tohoto superstroje jezdil. Na loňském autosalonu v Pekingu se pak oficiálně představila Audi RS Q3 v podobě koncepční studie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi RS Q3: první SUV Audi opatřené přívlastkem RS

Ale jak už jsme od VW Group zvyklí, nijak významně se od sériového provedení neliší. Nové Audi RS Q3 se stává vůbec prvním z řady crossoverů, u Audi tradičně označovaných Q, jež se dočkalo doplňkového označení RS, u Audi jinak používaného pouze pro ty nejvýkonnější modely. Vývoj celého modelu probíhal v oddělení quattro GmbH. Nejvýkonnější SUV Audi to ale není, třeba Audi SQ5 dosahuje v provedení TFSI výkonu 354 koní (260 kW) a točivého momentu 470 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové Audi působí impozantně z každého pohledu, ale příslušnost k segmentu SUV nezastře

K pohonu nového modelu RS Q3 byl vybrán zážehový pětiválec 2,5 l TFSI známý hlavně z dvoudveřových modelů Audi TT RS, ovšem s výkonem sníženým na 310 koní (228 kW). Točivý moment vrcholí hodnotou 420 Nm, která je k dispozici v rozmezí od 1 500 do 5 200 ot./min. Na motor navazuje výhradně sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic, jež točivý moment přenáší na všechna kola skrze soustavu quattro, jejímž srdcem je hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka na zadní nápravě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zadní nárazník se dočkal difuzoru a jediné elipsovité koncovky výfuku

Audi RS Q3 těží z poměrně kompaktních rozměrů (délka 4 410 mm, šířka 1 841 mm, výška 1 580 mm) a s ohledem na kategorii a výkon vozu slušnou pohotovostní hmotností (1 730 kg), což by v součtu mohlo zajistit hbitost ve střídavých zatáčkách i stabilitu. Z 0 na 100 km/h vůz zrychlí za 5,5 s a dosáhne rychlosti omezené na 250 km/h, průměrná spotřeba v kombinovaném provozu má činit 8,8 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Celek dělají detaily

Pro zlepšení jízdních vlastností má novinka oproti standardním verzím Q3 sportovně odladěné pérování a tlumení snižující světlou výšku o 25 mm. O spolehlivé zpomalení se postará sada kotoučů s vnitřním chlazením a průměrem 365 mm, na něž vpředu působí osmipístkové třmeny. Efektní akceleraci se postará Launch Control, o zábavu v zatáčkách pak speciální režim, který zcela deaktivuje stabilizaci ESC.

V Evropě vstoupí do prodejů nové Audi RS Q3 s letošním podzimem, ceny mají začínat v přepočtu na částce téměř 1,4 mil. Kč.
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků