Audi RS Q3 posílilo v rámci faceliftu o třicet koní. Stovku dá za 4,8 s

Audi RS Q3 je tak trochu utajené auto. Svou premiéru si odbylo na autosalonu v Ženevě 2013 coby vůbec první SUV v řadě RS, ale od té doby jako by se po něm slehla zem. Aktuálně ovšem přichází facelift, který konkrétně pro vrcholnou verzi znamená více výkonu a lepší dynamiku.

Audi RS Q3: první RS mezi SUV Audi naživo

Audi RS Q3: první RS mezi SUV Audi naživo

Pod kapotou stále zůstává pětiválec o objemu 2,5 litru. Původní parametry 228 kW (310 k) a 420 Nm aktuálně vzrostly na 250 kW (340 k) a 450 Nm. Zrychlení z nuly na stovku se zlepšilo na 4,8 s a maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Audi Q3 RS dostalo také sportovní výfuk s nastavitelnými klapkami.

Kromě RS se facelift dotkl i běžných verzí. Model Q3 vstoupil na trh v roce 2011, takže už pomalu nastal ten správný čas. Nové verze poznáte podle přepracované masky chladiče inspirované novou generací Audi TT, jiné jsou také světlomety (ty mohou být kompletně diodové) a měnily se rovněž koncové svítilny.

Audi TT nové generace dorazilo na český trh s cenou od 999 900 Kč

Audi TT nové generace dorazilo na český trh s cenou od 999 900 Kč

Všechny motory samozřejmě plní normu Euro 6, přičemž nabídka klasických variant startuje na 88 kW (120 k) a končí u 162 kW (220 k). Modernizované Audi Q3 dorazí na trh v únoru 2015, v případě RS Q3 uvádí Audi první čtvrtletí příštího roku. My vám brzy přineseme první podrobnější jízdní dojmy. Na RS Q3 se těšíme. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků