Audi RS Q3: nejdivočejší crossover značky v detailech

Automobilka Audi zveřejnila detaily ke své horké novince v podobě pořádně „našláplého“ SUV.
Seznam kapitol
  1. Audi RS Q3
  2. Fotogalerie

O přípravě ostré verze modelu Audi Q3 se mluví již od půlky roku 2011. Záhy jsme vám nabídli video z prezentace v Curychu, na které prototyp tohoto superstroje jezdil. Na loňském autosalonu v Pekingu se pak oficiálně představila Audi RS Q3 v podobě koncepční studie, ale jak už jsme od VW Group zvyklí, nijak významně se od sériového provedení neliší. Novinka oslaví premiéru již za několik dní v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi RS Q3: první Q s přívlastkem RS

Nové Audi RS Q3 se stává vůbec prvním z řady crossoverů, u Audi tradičně označovaných Q, jež se dočkalo doplňkového označení RS, u Audi jinak používaného pouze pro ty nejvýkonnější modely. Vývoj celého modelu probíhal v oddělení quattro GmbH. Nejvýkonnější SUV Audi to ale není, třeba Audi SQ5 dosahuje v provedení TFSI výkonu 354 koní (260 kW) a točivého momentu 470 Nm.

Audi RS Q3 Concept míří do Pekingu

Audi RS Q3 Concept míří do Pekingu

O pohon nového modelu RS Q3 se stará zážehový pětiválec 2,5 l TFSI známý hlavně z dvoudveřových modelů Audi TT RS, ovšem s výkonem sníženým na 310 koní (228 kW). Točivý moment vrcholí hodnotou 420 Nm, která je k dispozici v rozmezí od 1 500 do 5 200 ot./min. Na motor navazuje výhradně sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic, jež točivý moment přenáší na všechna kola skrze soustavu quattro, jejímž srdcem je hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka na zadní nápravě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sériová verze Audi RS Q3 míří letos do Ženevy

Audi RS Q3 těží z poměrně kompaktních rozměrů (délka 4 410 mm, šířka 1 841 mm, výška 1 580 mm) a s ohledem na kategorii a výkon vozu slušnou pohotovostní hmotností (1 730 kg), což by v součtu mohlo zajistit hbitost ve střídavých zatáčkách i stabilitu. Z 0 na 100 km/h vůz zrychlí za 5,5 s a dosáhne rychlosti omezené na 250 km/h, průměrná spotřeba v kombinovaném provozu má činit 8,8 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér dostal sportovní sedadla s čalouněním prošívanou kůží, hliníkové dekory i upravený přístrojový štít 

Pro zlepšení jízdních vlastností má novinka oproti standardním verzím Q3 sportovně odladěné pérování a tlumení snižující světlou výšku o 25 mm. O spolehlivé zpomalení se postará sada kotoučů s vnitřním chlazením a průměrem 365 mm, na něž vpředu působí osmipístkové třmeny. Efektní akceleraci se postará Launch Control, o zábavu v zatáčkách pak speciální režim, který zcela deaktivuje stabilizaci ESC.

V Evropě vstoupí do prodejů nové Audi RS Q3 s letošním podzimem, ceny mají začínat v přepočtu na částce 1 387 000 Kč.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi RS Q3
  2. Fotogalerie
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků