Audi RS Q3: nejdivočejší crossover značky v detailech

Automobilka Audi zveřejnila detaily ke své horké novince v podobě pořádně „našláplého“ SUV.
Seznam kapitol
  1. Audi RS Q3
  2. Fotogalerie

O přípravě ostré verze modelu Audi Q3 se mluví již od půlky roku 2011. Záhy jsme vám nabídli video z prezentace v Curychu, na které prototyp tohoto superstroje jezdil. Na loňském autosalonu v Pekingu se pak oficiálně představila Audi RS Q3 v podobě koncepční studie, ale jak už jsme od VW Group zvyklí, nijak významně se od sériového provedení neliší. Novinka oslaví premiéru již za několik dní v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi RS Q3: první Q s přívlastkem RS

Nové Audi RS Q3 se stává vůbec prvním z řady crossoverů, u Audi tradičně označovaných Q, jež se dočkalo doplňkového označení RS, u Audi jinak používaného pouze pro ty nejvýkonnější modely. Vývoj celého modelu probíhal v oddělení quattro GmbH. Nejvýkonnější SUV Audi to ale není, třeba Audi SQ5 dosahuje v provedení TFSI výkonu 354 koní (260 kW) a točivého momentu 470 Nm.

Audi RS Q3 Concept míří do Pekingu

Audi RS Q3 Concept míří do Pekingu

O pohon nového modelu RS Q3 se stará zážehový pětiválec 2,5 l TFSI známý hlavně z dvoudveřových modelů Audi TT RS, ovšem s výkonem sníženým na 310 koní (228 kW). Točivý moment vrcholí hodnotou 420 Nm, která je k dispozici v rozmezí od 1 500 do 5 200 ot./min. Na motor navazuje výhradně sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic, jež točivý moment přenáší na všechna kola skrze soustavu quattro, jejímž srdcem je hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka na zadní nápravě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sériová verze Audi RS Q3 míří letos do Ženevy

Audi RS Q3 těží z poměrně kompaktních rozměrů (délka 4 410 mm, šířka 1 841 mm, výška 1 580 mm) a s ohledem na kategorii a výkon vozu slušnou pohotovostní hmotností (1 730 kg), což by v součtu mohlo zajistit hbitost ve střídavých zatáčkách i stabilitu. Z 0 na 100 km/h vůz zrychlí za 5,5 s a dosáhne rychlosti omezené na 250 km/h, průměrná spotřeba v kombinovaném provozu má činit 8,8 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér dostal sportovní sedadla s čalouněním prošívanou kůží, hliníkové dekory i upravený přístrojový štít 

Pro zlepšení jízdních vlastností má novinka oproti standardním verzím Q3 sportovně odladěné pérování a tlumení snižující světlou výšku o 25 mm. O spolehlivé zpomalení se postará sada kotoučů s vnitřním chlazením a průměrem 365 mm, na něž vpředu působí osmipístkové třmeny. Efektní akceleraci se postará Launch Control, o zábavu v zatáčkách pak speciální režim, který zcela deaktivuje stabilizaci ESC.

V Evropě vstoupí do prodejů nové Audi RS Q3 s letošním podzimem, ceny mají začínat v přepočtu na částce 1 387 000 Kč.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi RS Q3
  2. Fotogalerie
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků