Audi RS Q3 a RS Q3 SB mají české ceny. SUV se 400 koňmi zvládnou až 280 km/h

Na konci záři premiéra, v polovině prosince už v prodeji. Nejostřejší verze Audi Q3 míří na český trh s cenovkami kolem 1,7 milionu korun.

O technice a novinkách nového Audi RS Q3 a jeho stylovější varianty Sportback jsme se podrobněji rozepsali už v září během statické prezentace. Se zveřejněnými cenovkami tak již stačí pouze vypíchnout to nejdůležitější. Samozřejmě mluvíme o pětiválci 2.5 TFSI, který oběma variantám nejostřejšího Q3 zajišťuje slušných 400 koní (294 kW) a 480 N.m točivého momentu.

S charakterním motorem, který najdete i pod kapotou TT RS, tak ostrá SUV vystřelí na stovku za 4,5 sekundy a maximálně dosáhnou standardních 250 km/h. Pohon všech kol quattro je samozřejmostí, stejně jako sedmistupňový automat S tronic a modely RS od Audi se klasicky neobejdou ani bez posilněné brzdové soustavy, tužšího sportovního podvozku a řízení s proměnlivým účinkem posilovače.

Audi RS Q3 a RS Q3 SB poprvé naživo: Mají 400 koní a s ničím se moc nemažou

Audi RS Q3 a RS Q3 SB poprvé naživo: Mají 400 koní a s ničím se moc nemažou

Audi RS Q3 začíná na cenovce 1.681.900 Kč. Pokud zvolíte variantu Sportback, cena povýší o 53.000 Kč na základních 1.734.900 Kč. A další prvky standardní výbavy jsou za tyto ceny u obou variant modelu vlastně identické, nehledě na agresivní paket karoserie včetně chromovaných oválných koncovek výfuku.

V základu tedy najdete i 20palcová litá kola, parkovací senzory vpředu i vzadu, digitální přístrojový štít, černou stropnici, hliníkový dekor v interiéru, elektricky ovládané víko kufru, dvouzónovou automatickou klimatizaci, LED přední světlomety, zadní dynamické LED svítilny, sportovní multifunkční volant, 8,8palcový dotykový infotainment, světelný a dešťový senzor, tempomat s omezovačem rychlosti či elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka.

Audi e-tron nyní i ve výbavě S line. Po technické modernizaci se zvýšil i dojezd

Audi e-tron nyní i ve výbavě S line. Po technické modernizaci se zvýšil i dojezd

Z příplatků lze zmínit například výraznější odstíny karoserie (od 11.700 Kč), jelikož bez příplatku je pouze šedá Nardo, dále větší 21palcová kola v různých designech (od 19.800 Kč), adaptivní tempomat (11.000 Kč), karbon-keramické brzdy (od 131.100 Kč), světlomety Matrix LED (12.300 Kč), RS sportovní výfukový systém (28.200 Kč), sportovní podvozek s adaptivními tlumiči (27.700 Kč) nebo posunutí omezovače rychlosti na 280 km/h (42.300 Kč).

Audi RS Q3 & RS Q3 Sportback – technické údaje a české ceny
Varianta RS Q3 RS Q3 Sportback
Motor 2.5 TFSI 2.5 TFSI
Zdvihový objem [cm3] 2480 2480
Válce/ventily 5/4 5/4
Největší výkon [kW/min] 294/5850-7000 294/5850-7000
Točivý moment [N.m/min] 480/1950-5850 480/1950-5850
Převodovka 7A 7A
Max. rychlost [km/h] 250(280) 250(280)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,5 4,5
Pohotovostní hmotnost [kg] 1790 1775
Spotřeba paliva [l/100 km] 8,8-8,9 8,8-8,9
Základní cena [Kč] 1.681.900 1.734.900
V závorce hodnota při posunu omezovače rychlosti za příplatek 42.300 Kč.
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků