Audi RS 7 Sportback: další člen rodiny RS oficiálně

Audi rozšiřuje nabídku modelů RS. V Detroitu si odbyla světovou premiéru poslední novinka v podobě RS 7 Sportback osazená přeplňovaným osmiválcovým čtyřlitrem s parametry 560 koní (dostupných v rozmezí od 5700 do 6700 ot./min) a 700 Nm (1750 až 5500 ot./min).

Zrychlení z nuly na stovku zvládne nové RS za 3,9 s, maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h. Jak je u Audi zvykem, připlácet si můžete za všechno možné, takže asi nikoho nepřekvapí, že v seznamu příplatkových prvků je i omezovač nastavený na vyšší maximální rychlost. Dynamický paket vám ji zvedne na 280 km/h, dynamický paket plus dokonce na 305 km/h.

Prohlédněte si Audi RS6 Avant na videu

Prohlédněte si Audi RS6 Avant na videu

RS 7 Sportback ovšem dokáže být také šetrný k životnímu prostředí, tedy alespoň podle tabulek. Podle normovaného cyklu EU si řekne v kombinovaném režimu pouze o 9,8 litru paliva na 100 km. Navíc nechybí systém start/stop a COD, což je „vychytávka“ známá spíše z Ameriky. Když to situace dovolí, odstaví řídící jednotka druhý, třetí, pátý a osmý válec. RS 7 jede pouze na čtyři. Že nejde o žádnou zásadní pomůcku, to dokazuje údaj slibující úsporu paliva cca o pět procent.

Audi SQ5: první jízdní dojmy

Audi SQ5: první jízdní dojmy

Motor pohání přes osmistupňovou automatickou převodovku všechna kola. Základní poměr je 40/60 ve prospěch zadní nápravy. Standardně dostanete elektronickou náhražku brzdící v zatáčkách odlehčená kola, za příplatek zadní aktivní diferenciál. Vybírat můžete mezi dvacetipalcovými disky nebo disky o palec většími, stejně jako mezi standardními brzdnými kotouči v předu o velikosti 390 mm a jejich karbon-keramickou alternativou, která je navíc o 30 mm větší.

Cenu zatím automobilka Audi neoznámila. „Za hubičku“ to ale určitě nebude. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Foto: Audi

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 7 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků