Audi RS 7 Sportback: další člen rodiny RS oficiálně

Audi rozšiřuje nabídku modelů RS. V Detroitu si odbyla světovou premiéru poslední novinka v podobě RS 7 Sportback osazená přeplňovaným osmiválcovým čtyřlitrem s parametry 560 koní (dostupných v rozmezí od 5700 do 6700 ot./min) a 700 Nm (1750 až 5500 ot./min).

Zrychlení z nuly na stovku zvládne nové RS za 3,9 s, maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h. Jak je u Audi zvykem, připlácet si můžete za všechno možné, takže asi nikoho nepřekvapí, že v seznamu příplatkových prvků je i omezovač nastavený na vyšší maximální rychlost. Dynamický paket vám ji zvedne na 280 km/h, dynamický paket plus dokonce na 305 km/h.

Video | Sportovní auta | Kombi | Audi

Prohlédněte si Audi RS6 Avant na videu

RS 7 Sportback ovšem dokáže být také šetrný k životnímu prostředí, tedy alespoň podle tabulek. Podle normovaného cyklu EU si řekne v kombinovaném režimu pouze o 9,8 litru paliva na 100 km. Navíc nechybí systém start/stop a COD, což je „vychytávka“ známá spíše z Ameriky. Když to situace dovolí, odstaví řídící jednotka druhý, třetí, pátý a osmý válec. RS 7 jede pouze na čtyři. Že nejde o žádnou zásadní pomůcku, to dokazuje údaj slibující úsporu paliva cca o pět procent.

SUV | Audi | První svezení

Audi SQ5: první jízdní dojmy

Motor pohání přes osmistupňovou automatickou převodovku všechna kola. Základní poměr je 40/60 ve prospěch zadní nápravy. Standardně dostanete elektronickou náhražku brzdící v zatáčkách odlehčená kola, za příplatek zadní aktivní diferenciál. Vybírat můžete mezi dvacetipalcovými disky nebo disky o palec většími, stejně jako mezi standardními brzdnými kotouči v předu o velikosti 390 mm a jejich karbon-keramickou alternativou, která je navíc o 30 mm větší.

Cenu zatím automobilka Audi neoznámila. „Za hubičku“ to ale určitě nebude. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Foto: Audi

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků