Audi RS 7 Sportback: další člen rodiny RS oficiálně

Audi rozšiřuje nabídku modelů RS. V Detroitu si odbyla světovou premiéru poslední novinka v podobě RS 7 Sportback osazená přeplňovaným osmiválcovým čtyřlitrem s parametry 560 koní (dostupných v rozmezí od 5700 do 6700 ot./min) a 700 Nm (1750 až 5500 ot./min).

Zrychlení z nuly na stovku zvládne nové RS za 3,9 s, maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h. Jak je u Audi zvykem, připlácet si můžete za všechno možné, takže asi nikoho nepřekvapí, že v seznamu příplatkových prvků je i omezovač nastavený na vyšší maximální rychlost. Dynamický paket vám ji zvedne na 280 km/h, dynamický paket plus dokonce na 305 km/h.

Prohlédněte si Audi RS6 Avant na videu

Prohlédněte si Audi RS6 Avant na videu

RS 7 Sportback ovšem dokáže být také šetrný k životnímu prostředí, tedy alespoň podle tabulek. Podle normovaného cyklu EU si řekne v kombinovaném režimu pouze o 9,8 litru paliva na 100 km. Navíc nechybí systém start/stop a COD, což je „vychytávka“ známá spíše z Ameriky. Když to situace dovolí, odstaví řídící jednotka druhý, třetí, pátý a osmý válec. RS 7 jede pouze na čtyři. Že nejde o žádnou zásadní pomůcku, to dokazuje údaj slibující úsporu paliva cca o pět procent.

Audi SQ5: první jízdní dojmy

Audi SQ5: první jízdní dojmy

Motor pohání přes osmistupňovou automatickou převodovku všechna kola. Základní poměr je 40/60 ve prospěch zadní nápravy. Standardně dostanete elektronickou náhražku brzdící v zatáčkách odlehčená kola, za příplatek zadní aktivní diferenciál. Vybírat můžete mezi dvacetipalcovými disky nebo disky o palec většími, stejně jako mezi standardními brzdnými kotouči v předu o velikosti 390 mm a jejich karbon-keramickou alternativou, která je navíc o 30 mm větší.

Cenu zatím automobilka Audi neoznámila. „Za hubičku“ to ale určitě nebude. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Foto: Audi

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 40 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků