Audi RS 7 Sportback: další člen rodiny RS oficiálně

Audi rozšiřuje nabídku modelů RS. V Detroitu si odbyla světovou premiéru poslední novinka v podobě RS 7 Sportback osazená přeplňovaným osmiválcovým čtyřlitrem s parametry 560 koní (dostupných v rozmezí od 5700 do 6700 ot./min) a 700 Nm (1750 až 5500 ot./min).

Zrychlení z nuly na stovku zvládne nové RS za 3,9 s, maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h. Jak je u Audi zvykem, připlácet si můžete za všechno možné, takže asi nikoho nepřekvapí, že v seznamu příplatkových prvků je i omezovač nastavený na vyšší maximální rychlost. Dynamický paket vám ji zvedne na 280 km/h, dynamický paket plus dokonce na 305 km/h.

Prohlédněte si Audi RS6 Avant na videu

Prohlédněte si Audi RS6 Avant na videu

RS 7 Sportback ovšem dokáže být také šetrný k životnímu prostředí, tedy alespoň podle tabulek. Podle normovaného cyklu EU si řekne v kombinovaném režimu pouze o 9,8 litru paliva na 100 km. Navíc nechybí systém start/stop a COD, což je „vychytávka“ známá spíše z Ameriky. Když to situace dovolí, odstaví řídící jednotka druhý, třetí, pátý a osmý válec. RS 7 jede pouze na čtyři. Že nejde o žádnou zásadní pomůcku, to dokazuje údaj slibující úsporu paliva cca o pět procent.

Audi SQ5: první jízdní dojmy

Audi SQ5: první jízdní dojmy

Motor pohání přes osmistupňovou automatickou převodovku všechna kola. Základní poměr je 40/60 ve prospěch zadní nápravy. Standardně dostanete elektronickou náhražku brzdící v zatáčkách odlehčená kola, za příplatek zadní aktivní diferenciál. Vybírat můžete mezi dvacetipalcovými disky nebo disky o palec většími, stejně jako mezi standardními brzdnými kotouči v předu o velikosti 390 mm a jejich karbon-keramickou alternativou, která je navíc o 30 mm větší.

Cenu zatím automobilka Audi neoznámila. „Za hubičku“ to ale určitě nebude. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Foto: Audi

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků