Audi RS 7 Sportback: další člen rodiny RS oficiálně

Audi rozšiřuje nabídku modelů RS. V Detroitu si odbyla světovou premiéru poslední novinka v podobě RS 7 Sportback osazená přeplňovaným osmiválcovým čtyřlitrem s parametry 560 koní (dostupných v rozmezí od 5700 do 6700 ot./min) a 700 Nm (1750 až 5500 ot./min).

Zrychlení z nuly na stovku zvládne nové RS za 3,9 s, maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h. Jak je u Audi zvykem, připlácet si můžete za všechno možné, takže asi nikoho nepřekvapí, že v seznamu příplatkových prvků je i omezovač nastavený na vyšší maximální rychlost. Dynamický paket vám ji zvedne na 280 km/h, dynamický paket plus dokonce na 305 km/h.

Prohlédněte si Audi RS6 Avant na videu

Prohlédněte si Audi RS6 Avant na videu

RS 7 Sportback ovšem dokáže být také šetrný k životnímu prostředí, tedy alespoň podle tabulek. Podle normovaného cyklu EU si řekne v kombinovaném režimu pouze o 9,8 litru paliva na 100 km. Navíc nechybí systém start/stop a COD, což je „vychytávka“ známá spíše z Ameriky. Když to situace dovolí, odstaví řídící jednotka druhý, třetí, pátý a osmý válec. RS 7 jede pouze na čtyři. Že nejde o žádnou zásadní pomůcku, to dokazuje údaj slibující úsporu paliva cca o pět procent.

Audi SQ5: první jízdní dojmy

Audi SQ5: první jízdní dojmy

Motor pohání přes osmistupňovou automatickou převodovku všechna kola. Základní poměr je 40/60 ve prospěch zadní nápravy. Standardně dostanete elektronickou náhražku brzdící v zatáčkách odlehčená kola, za příplatek zadní aktivní diferenciál. Vybírat můžete mezi dvacetipalcovými disky nebo disky o palec většími, stejně jako mezi standardními brzdnými kotouči v předu o velikosti 390 mm a jejich karbon-keramickou alternativou, která je navíc o 30 mm větší.

Cenu zatím automobilka Audi neoznámila. „Za hubičku“ to ale určitě nebude. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Foto: Audi

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků