Audi RS 6 Avant a RS 7 Sportback dostaly verzi Performance. Opravdu bylo možné je ještě vylepšit

Třicet koní navíc, hubnutí na důležitých místech, drobná vylepšení hnacího ústrojí – to je recept na ještě sportovnější zážitky.

Těžké váhy v nabídce Audi RS jsou nyní k dostání v ještě vyladěnější formě. Tu má na svědomí verze Performance, která se zaměřila na několik klíčových oblastí. Předně tu máme výkon, který narostl díky větším turbodmychadlům a vyšším plnicímu tlaku (2,6 baru místo 2,4 baru). Čtyřlitrový osmiválec tak dává 463 kW (630 k) místo původních 441 kW (600 k) a točivý moment vzrostl z 800 Nm na 850 Nm. Oba vozy Performance tak zdolají stovku již za 3,4 sekundy, tedy o 0,2 s dříve, než standardní verze.

O rozdělování síly se stará lehčí a kompaktnější středový diferenciál se standardním poměrem 40:60 ve prospěch zadních kol – na přední kola umí poslat až 70 procent točivého momentu, na zadní 85 procent. Osmistupňová automatická převodovka má zkrácené časy řazení a laděním prošlo také řízení.

Verze Performance jezdí standardně na 21“ kolech v pneu 275/35, ale dopřát si můžete i nové lehké 22“ disky. Každý je o pět kilogramů lehčí, než ráfky stejného rozměru u normálního provedení RS 6 Avant a RS 7 Sportback. Celkem tedy jde o nezanedbatelných 20 kilogramů rotující neodpružené hmoty dolů. Kola jsou obuta do pneumatik Continental Sport Contact 7 (285/30), s nimiž se zkrátila brzdná dráha při zpomalení ze stovky na nulu o dva metry.

A když už jsme u brzdění – objednat si můžete paket RS Dynamics Plus, obsahující karbon keramické kotouče (440 mm vpředu a 370 mm vzadu), které jsou o zhruba 34 kilogramů lehčí, než standardní ocelové. V rámci balíčku se také posouvá maximální rychlost z 280 km/h na 305 km/h, patří k němu i sportovní diferenciál quattro na zadní nápravě a řízení zadních kol.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Diskuze (1) Další článek: Nové rodinné auto až pro 8 lidí nemusí stát ani půl milonu. Má dvoulitr a vyhoví i vozíčkářům

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,