Třicet koní navíc, hubnutí na důležitých místech, drobná vylepšení hnacího ústrojí – to je recept na ještě sportovnější zážitky.
Těžké váhy v nabídce Audi RS jsou nyní k dostání v ještě vyladěnější formě. Tu má na svědomí verze Performance, která se zaměřila na několik klíčových oblastí. Předně tu máme výkon, který narostl díky větším turbodmychadlům a vyšším plnicímu tlaku (2,6 baru místo 2,4 baru). Čtyřlitrový osmiválec tak dává 463 kW (630 k) místo původních 441 kW (600 k) a točivý moment vzrostl z 800 Nm na 850 Nm. Oba vozy Performance tak zdolají stovku již za 3,4 sekundy, tedy o 0,2 s dříve, než standardní verze.
O rozdělování síly se stará lehčí a kompaktnější středový diferenciál se standardním poměrem 40:60 ve prospěch zadních kol – na přední kola umí poslat až 70 procent točivého momentu, na zadní 85 procent. Osmistupňová automatická převodovka má zkrácené časy řazení a laděním prošlo také řízení.
Verze Performance jezdí standardně na 21“ kolech v pneu 275/35, ale dopřát si můžete i nové lehké 22“ disky. Každý je o pět kilogramů lehčí, než ráfky stejného rozměru u normálního provedení RS 6 Avant a RS 7 Sportback. Celkem tedy jde o nezanedbatelných 20 kilogramů rotující neodpružené hmoty dolů. Kola jsou obuta do pneumatik Continental Sport Contact 7 (285/30), s nimiž se zkrátila brzdná dráha při zpomalení ze stovky na nulu o dva metry.
A když už jsme u brzdění – objednat si můžete paket RS Dynamics Plus, obsahující karbon keramické kotouče (440 mm vpředu a 370 mm vzadu), které jsou o zhruba 34 kilogramů lehčí, než standardní ocelové. V rámci balíčku se také posouvá maximální rychlost z 280 km/h na 305 km/h, patří k němu i sportovní diferenciál quattro na zadní nápravě a řízení zadních kol.