Ostré Audi RS 6 Avant má české ceny. Supersport s batohem stojí tak akorát

Do detailů vybroušené osmiválcové divadlo vyjde na více než tři miliony korun. Vše podstatné už ale dostanete v základní výbavě.

Pokračovatele rodu brutálních kombi z Ingolstadtu jsme si důkladně prohlédli už na konci srpna. Nyní už víme, na kolik tento supersport s batohem vyjde. Jen připomínáme, že Audi RS6 Avant má pod kapotou dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 441 kW (600 koní). Stovku zvládne za 3,6 sekundy a maximální rychlost je omezena na 250 km/h (posun omezovače na 280 km/h vyjde na 43.500 Kč).

Policie má novou zbraň. K Audi RS6 s výkonem 580 koní přišla zajímavě

Policie má novou zbraň. K Audi RS6 s výkonem 580 koní přišla zajímavě

Za tento balíček si české zastoupení automobilky řekne 3.104.900 Kč. To je o necelý milion více, než kolik stojí slabší model S6 Avant s naftovým motorem pod kapotou. Již ve standardu dostanete neuvěřitelně dlouhý seznam výbavy a hlavně vzhled predátora, který vzbudí respekt všude, kde se ukáže.

Základní šedá barva je bez příplatku, za metalízu dáte 34.800 Kč (5 odstínů). Za individuální laky se pak připlácí přes sto tisíc korun. Už v základu dostanete 21palcová, dvaadvacítky jsou za nejméně 58.000 Kč. Interiér v černém provedení je bez příplatku, další volby (například barva koňaku s šedým prošitím) se pak vážou pouze k příplatkovým sportovním sedadlům (58.000 Kč).

Audi RS 6 Avant poprvé naživo: Nový supersport s obřím kufrem má 600 koní!

Audi RS 6 Avant poprvé naživo: Nový supersport s obřím kufrem má 600 koní!

V základním balíčku najdete i asistent dálkových světel, souhrnný balíček asistenčních systémů Audi Pre sense basic a Audi pre sense front, tempomat, dvojici displejů na středovém tunelu (horní 10,1", dolní 8,6"), virtuální kokpit, 4zónovou klimatizaci, adaptivní vzduchový podvozek nebo elektricky nastavitelný volant a sedadla vpředu.

Standardní výbava RS6 Avant je tedy opravdu bohatá a příplatky jsou už spíše za rozmazlování. Namátkou vybereme noční vidění (62.400 Kč), panoramatické střešní okno (54.800 Kč), RS výfukový systém (40.600 Kč), audiosystém Bang & Olufsen (176.000 Kč), karbon-keramické brzdy (246.400 Kč) a HD Matrix LED světlomety (69.600 Kč).

Modernizace Audi RS 4 Avant: Kosmetika a nová technika v interiéru, 450 koní zůstává

Modernizace Audi RS 4 Avant: Kosmetika a nová technika v interiéru, 450 koní zůstává

Pokud se budete snažit, dostanete celkovou cenu auta až k hranici pěti milionů korun. Vůbec to ale není potřeba, již v základu je vše potřebné. Konkurentem je například Mercedes-AMG E 63 4Matic+, který se teď s výkonem 571 koní a cenovkou 3.183.510 Kč musí ohlížet přes rameno. Pořád je tu ale jeho silnější sourozenec s přídomkem S, který disponuje výkonem 612 koní. Cenovkou 3.423.090 Kč je však už trochu mimo.

Audi RS 6 Avant - technická data a cena
Zdvihový objem [cm3] 3993
Válce/ventily 8/4
Největší výkon [kW/min] 441/-
Točivý moment [N.m/min] 800/2100-4500
Pohon quattro
Převodovka 8A
Max. rychlost [km/h] 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 11,5-11,6
Základní cena [Kč] 3.104.900
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 58 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků