Audi RS 6 Avant poprvé naživo: Nový supersport s obřím kufrem má 600 koní!

Audi docela nedávno slibovalo, že představí několik nových RS modelů. RS 6 Avant je prvním z nich a my jsme už měli možnost si jej detailně prohlédnout za zavřenými dveřmi.

Audi v letošním roce slaví pětadvacetileté výročí RS modelů a nic nenechává náhodě. Už před časem vypustilo do světa snímky starších generací vyfocených kdesi ve starém tramvajovém depu, tehdy mě ale ani ve snu nenapadlo, že neuběhne moc času a ocitnu se na stejném místě. Dáte-li si to dohromady se hodně tmavým snímkem, na kterém vedle sebe stojí několik zahalených vozů, dojde vám, že oslavy pravděpodobně zaberou déle a světlo světa spatří hned několik RS modelů.

Nové Audi RS 6 Avant zachyceno na Ringu: Bude mít jako hybrid až 650 koní?

Nové Audi RS 6 Avant zachyceno na Ringu: Bude mít jako hybrid až 650 koní?

Dnes se s vámi mohu podělit o dojmy z auta, které pro mě mělo v posledních letech zvláštní kouzlo. Je tomu deset let, co jsem seděl doma na gauči a hltal každé slovo Libora Zezulky v Auto Moto Stylu, který tehdy proháněl ulicemi Zlína ještě desetiválcové Audi RS 6 Avant. O šest let později jsem už v dresu Auto.cz stál v redakční garáži a v ruce tisknul klíč od minulé generace RS 6 Avant s osmiválcem a pomalu přicházel na to, že v autě, jako bylo tohle, prostě nemůžete jenom tak šlápnout na plyn, kdy se vám zlíbí. Ta síla byla neskutečná!

Audi RS 6 Avant – Kombi s duší supersportu

Audi RS 6 Avant – Kombi s duší supersportu

Příchod nové generace RS 6 Avant byl očekávatelný a uzavřel kruh nabízených verzí současného sedanu a kombi A6. Trvalo to rok a pytel se s nimi roztrhnul až letos, když nedlouho po sobě přišla ostřejší, v Evropě výhradně naftová verze S6, a dobrodružnější Allroad. Říkáte si, že nacpat pod kapotu kombíku osmiválec není zase tak těžké, jenže RS 6 Avant není odlišné jen pohonem, ale i vizuálně, jak tomu ostatně vždycky bývalo.

Prostě masakr!

Slova, která mě napadla ve chvíli, kdy jsem v Německu poprvé viděl nové Audi RS 6 Avant, ani nemůžu napsat. Jasně, minulé generace vypadaly drsně, ale tohle je prostě masakr. Se standardní verzí jsou shodné pouze přední dveře, střecha a víko kufru, všechno ostatní je jiné. Dokonce i světlomety, které pocházejí z A7 Sportback a RS 6 díky nim může mít jako jediná „šestka“ nabídky laserový modul pro dálkový režim.

VW experimentuje s novou technologií světel. Chce na silnice promítat zprávy

VW experimentuje s novou technologií světel. Chce na silnice promítat zprávy

Stál přede mnou široký, nízký, dlouhý a neskutečně naštvaný kombík, který zvyšuje tepovou frekvenci, i když jeho motor neběží. Do koncovek výfuku strčíte pěst, zadní difuzor připomíná speciály DTM a přední otvory pro přísun vzduchu k brzdám jsou tak obrovské, že by v pohodě natáhly i zajíce, který to nestihne přes cestu. Musí to tak být, protože na tomhle autě je všechno větší a silnější. Třeba brzdy – ve standardu mají ocelové kotouče o průměru 420 mm vpředu a 370 mm vzadu, za příplatek máte karbon-keramické, jejichž kotouče jsou vpředu o 20 mm větší a celkově ušetří asi 34 kilogramů neodpružené hmotnosti.

BMW M5 Competition je nové mnichovské kladivo proti E 63 S 4Matic+

BMW M5 Competition je nové mnichovské kladivo proti E 63 S 4Matic+

22palcová kola (285/35 ZR22 vpředu a 285/30 ZR22 vzadu) mají hodně zapuštěné středy a jejich paprsky se strmě sunou do stran, aby vyrovnaly čtyřcentimetrový rozdíl šířky karoserie na každé straně. RS 6 Avant je opravdu asi o 8 centimetrů širší než standardní kombík, což s celkovým vnímáním proporcí hodně zamává. Perfektní byla i barevná kombinace vystaveného kousku. Šedý matný lak sice musíte po každé jízdě očistit od hmyzu, protože jinak se těch fleků nezbavíte, dohromady s matným stříbrným paketem však tvoří perfektní duo. Pokud máte v plánu si RS 6 v budoucnu objednat a mohu vám poradit, kašlete se na černé lišty kolem oken. Jenom opticky zvětší plochu skel a už to prostě nebude ono.

Dvě magická tlačítka

Nikdy bych neřekl, že se mi bude tak moc zamlouvat hnědý kožený interiér. V kombinaci s matným lakem a matnými stříbrnými lištami prahů mi spadla čelist hned, co jsem vzal za kliku dveří vozu na fotkách. Sedíte nízko v nových sedačkách s integrovanými hlavovými opěrkami, v rukou tisknete perforovaný volant s plochým spodkem, který je sice obvykle dost na draka, když jej pouštíte v dlaních při srovnávání kol z rejdu, ale aspoň se vám dovnitř hezky nastupuje.

Jak se staví sen: Audi ukázalo, jak vyrábí levný supersport R8

Jak se staví sen: Audi ukázalo, jak vyrábí levný supersport R8

Uvnitř se sází hlavně na pohodlí a luxus než na prvoplánové šokování posádky, přesto ale v porovnání s běžnými „šestkami“ narazíte na jeden nový detail. Mám na mysli tlačítko RS Mode na volantu, o kterém v budoucnu uslyšíte častěji. Po jeho stisknutí na displeji infotainmentu naběhne obrazovka, skrze kterou si můžete nakonfigurovat módy RS 1 a RS 2. Je to nadstavba systému Audi drive select pro případy, kdy si chcete třeba rychle vypnout stabilizaci, nebo ji jenom omezit a nechcete někde na středové konzole dlouze držet to zpropadené tlačítko. Zkrátka taková rychlá volba, kterou nabízejí i emkové bavoráky.

Za volantem Audi Q7 po faceliftu: Nový kokpit, lepší motory, nová generace?

Za volantem Audi Q7 po faceliftu: Nový kokpit, lepší motory, nová generace?

Přesto Audi nezapomíná zdůraznit, že model RS 6 Avant neztratil nic z praktičnosti běžných verzí. Pořád má kufr o základním objemu 565 litrů, po sklopení zadních opěradel dělených v poměru 40:20:40 pořád dostanete 1680 litrů, vstupní otvor je pořád více než metr široký. Tohle vám BMW M5 nenabídne, ovšem nezapomínejme na to, že tady pořád existuje Mercedes-AMG E 63 S 4Matic, který na nejrychlejší kombi od Audi v klíčových oblastech neztrácí.

Čtyři magické litry

Že Audi sáhlo po čtyřlitrovém osmiválci se dvěma turbodmychadly, asi nikoho až tak nepřekvapí. V současnosti je to obvyklý pohon nejrychlejších kombíků světa, navíc ani výkonem RS 6 Avant nevybočuje. Má 441 kW, tedy rovných 600 koní, v rozmezí 2100 až 4500 otáček za minutu disponuje točivým momentem 800 N.m, zrychlení z nuly na stovku zabere 3,6 sekundy, dvoustovka je na tachometru za 12 sekund a rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Pokud si však objednáte dynamický paket, můžete uhánět ještě o 30 km/h rychleji a s dynamickým paketem Plus prolomíte třístovku.

Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ je kladivo na M5. Umí až 300 km/h a driftuje

Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ je kladivo na M5. Umí až 300 km/h a driftuje

Už minulá generace RS 6 Avant uměla při nízké zátěži vypínat čtyři válce, novinka však díky 48voltové palubní síti zvládá i plachtit s vypnutým motorem, jak dnes bývá u nových audin zvykem (v rozmezí 55 až 160 km/h po dobu až 40 sekundy). Mild-hybrid představuje jeden z ústupků vůči emisním normám, přičemž ani v případě RS 6 Avant Audi nezapomíná zdůraznit, že díky němu ušetříte až 0,8 l/100 km.

Má své výhody. K uvedeným dynamickým paketům se totiž váže i systém natáčení zadních kol, který v nízkých rychlostech zlepšuje agilitu a v těch vysokých zase stabilitu. Plachtění s vypnutým motorem se navíc zbavíte tím, že vypnete systém stop/start. Do života vám tedy zasahovat nemusí, anebo také „vlk se nažral a koza zůstala celá".

WLTP: Noční můra výrobců aut je tady. Co znamená pro nové motory?

WLTP: Noční můra výrobců aut je tady. Co znamená pro nové motory?

Ve standardu je progresivní řízení, adaptivní vzduchový podvozek, proti standardnímu kombíku je světlost o 20 mm nižší a v rychlostech nad 120 km/h se vůz o 10 mm přikrčí. Podvozek ale můžete i o 20 mm zvednout, čímž se dostanete na světlost běžného avantu. Komu by vzduch nevyhovoval, může sáhnout po podvozku Dynamic Ride Control s ocelovými pružinami a nastavitelnými tlumiči, které jsou vzájemně propojeny olejovým vedením.

Přenos síly na silnici zajišťuje pohon všech kol quattro s výchozím nastavením hnacích sil v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Je tu i Launch Control, takže pořádná opora přijde vhod. Pokud to podmínky vyžadují, může proudit až 70 % hnacích sil na přední kola, případně 85 % na zadní kola. Připočtěte si k tomu vektorování točivého momentu, volitelný zadní sportovní diferenciál quattro s dvojicí lamelových spojek a dostáváte naprosté maximum toho, co dokáže Audi RS 6 Avant nabídnout.

Víte, jak funguje systém Launch Control? Tady je vysvětlení!

Víte, jak funguje systém Launch Control? Tady je vysvětlení!

Smutné je, že než se od obecných informací dostaneme k osobním zážitkům, bude to ještě nějakou dobu trvat. Audi totiž hlásí uvedení na trh někdy v prvním kvartálu příštího roku. Oficiální výstavní premiéru si vůz odbude na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu. Počkat si musíme i na základní cenu, která by se podle odhadů měla pohybovat okolo 3 milionů korun. Je to hodně, málo, nebo tak akorát? Jsem pro poslední možnost.

Audi RS 6 Avant - srovnání nové a minulé generace
Generace C8 (2019-) C7 (2013-2018)
Zdvihový objem [cm3] 3993 3993
Válce/ventily 8/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 441/- 412/5700
Točivý moment [N.m/min] 800/2100-4500 700/1750 - 5500
Pohon quattro quattro
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 305 305
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,6 3,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] - 9,6
Základní cena [Kč] cca 3.000.000 2.853.900*
*v roce 2015

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků