Audi RS 5 Sportback už má českou cenu. Vyjde na stejné peníze jako kupé

Vcelku dlouhou dobu po uvedení nové generace kupé Audi RS 5 se již dostává do prodeje i jeho praktičtější karosářská varianta Sportback. A svou cenou vlastně docela potěší.

Oficiálně se nám nové Audi RS 5 Sportback představilo již minulý rok v březnu. Na praktičtější verzi kupé RS 5 s dalším párem dveří si ovšem museli zákazníci v Evropě nějakou tu chvíli počkat. Nicméně, teď už novinka vstupuje rovněž na český trh a dozvídáme se tak základní cenovku „čtyřdveřového kupé“.

Menší rekapitulace však nebude zprvu na škodu. Pod kapotou Sportbacku se stejně jako v kupé nachází dvakrát přeplňovaný šestiválec TFSI o objemu 2,9 litru, který produkuje výkon 331 kW (450 koní) a točivý moment 600 N.m. Zrychlení větší varianty RS 5 z nuly na 100 km/h je i přesto bleskových 3,9 sekundy a maximálně může model dosáhnout rychlosti až 280 km/h (s volitelným posunutím omezovače).

Audi Q4 e-tron oficiálně: Další elektrické SUV Audi čekejte na konci roku 2020

Audi Q4 e-tron oficiálně: Další elektrické SUV Audi čekejte na konci roku 2020

Jak jinak, standardně RS 5 Sportback používá osmistupňovou automatickou převodovku Tiptronic a systém pohonu všech kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem, který rozděluje točivý moment mezi nápravy asymetricky v poměru 40:60 %. Až 70 % točivého momentu přitom může putovat na přední kola, na zadní kola pak až 85 %.

V příplatcích Sportbacku se také objevují klasické prvky jako sportovní adaptivní podvozek RS plus se systémem Dynamic Ride Control, kombinovaný s keramickými brzdami a jinak naladěním řízením s variabilním posilovačem RS.

Audi SQ5 se vrací na scénu jako naftový mild-hybrid. Má 347 koní a 700 N.m

Audi SQ5 se vrací na scénu jako naftový mild-hybrid. Má 347 koní a 700 N.m

Uvnitř nechybí sportovní sedačky, na přání čalouněná jemnou kůží Nappa, nebo multifunkční sportovní volant. Standardně najdete na RS 5 Sportback kovaná 19palcová kola. Za příplatek je však nabídce celá řada designů kol o velikosti 20 palců.

Zájemce o praktičtější verzi RS 5 zřejmě potěší fakt, že vůči klasickému kupé nepřichází Sportback s vyšší cenou. Novinka tedy vyjde na stejné peníze jako kupé, začíná na částce 2.313.900 Kč. Oficiální ceník na webu českého zastoupení Audi byl již o novou karosářskou verzi RS 5 doplněn.

Audi RS 5 Sportback – technická data a české ceny
Zdvihový objem [cm3] 2894
Válce/ventily 6/4
Největší výkon [kW/min] 331/ 5700-6700
Točivý moment [N.m/min] 600/1900-5000
Převodovka 8A
Min. provozní hmotnost [kg] 1720
Max. rychlost [km/h] 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,9
Spotřeba [l/100 km]  9,1
Základní cena [Kč] 2.313.900
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků