Audi RS 5 Sportback už má českou cenu. Vyjde na stejné peníze jako kupé

Vcelku dlouhou dobu po uvedení nové generace kupé Audi RS 5 se již dostává do prodeje i jeho praktičtější karosářská varianta Sportback. A svou cenou vlastně docela potěší.

Oficiálně se nám nové Audi RS 5 Sportback představilo již minulý rok v březnu. Na praktičtější verzi kupé RS 5 s dalším párem dveří si ovšem museli zákazníci v Evropě nějakou tu chvíli počkat. Nicméně, teď už novinka vstupuje rovněž na český trh a dozvídáme se tak základní cenovku „čtyřdveřového kupé“.

Menší rekapitulace však nebude zprvu na škodu. Pod kapotou Sportbacku se stejně jako v kupé nachází dvakrát přeplňovaný šestiválec TFSI o objemu 2,9 litru, který produkuje výkon 331 kW (450 koní) a točivý moment 600 N.m. Zrychlení větší varianty RS 5 z nuly na 100 km/h je i přesto bleskových 3,9 sekundy a maximálně může model dosáhnout rychlosti až 280 km/h (s volitelným posunutím omezovače).

Audi Q4 e-tron oficiálně: Další elektrické SUV Audi čekejte na konci roku 2020

Audi Q4 e-tron oficiálně: Další elektrické SUV Audi čekejte na konci roku 2020

Jak jinak, standardně RS 5 Sportback používá osmistupňovou automatickou převodovku Tiptronic a systém pohonu všech kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem, který rozděluje točivý moment mezi nápravy asymetricky v poměru 40:60 %. Až 70 % točivého momentu přitom může putovat na přední kola, na zadní kola pak až 85 %.

V příplatcích Sportbacku se také objevují klasické prvky jako sportovní adaptivní podvozek RS plus se systémem Dynamic Ride Control, kombinovaný s keramickými brzdami a jinak naladěním řízením s variabilním posilovačem RS.

Audi SQ5 se vrací na scénu jako naftový mild-hybrid. Má 347 koní a 700 N.m

Audi SQ5 se vrací na scénu jako naftový mild-hybrid. Má 347 koní a 700 N.m

Uvnitř nechybí sportovní sedačky, na přání čalouněná jemnou kůží Nappa, nebo multifunkční sportovní volant. Standardně najdete na RS 5 Sportback kovaná 19palcová kola. Za příplatek je však nabídce celá řada designů kol o velikosti 20 palců.

Zájemce o praktičtější verzi RS 5 zřejmě potěší fakt, že vůči klasickému kupé nepřichází Sportback s vyšší cenou. Novinka tedy vyjde na stejné peníze jako kupé, začíná na částce 2.313.900 Kč. Oficiální ceník na webu českého zastoupení Audi byl již o novou karosářskou verzi RS 5 doplněn.

Audi RS 5 Sportback – technická data a české ceny
Zdvihový objem [cm3] 2894
Válce/ventily 6/4
Největší výkon [kW/min] 331/ 5700-6700
Točivý moment [N.m/min] 600/1900-5000
Převodovka 8A
Min. provozní hmotnost [kg] 1720
Max. rychlost [km/h] 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,9
Spotřeba [l/100 km]  9,1
Základní cena [Kč] 2.313.900
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků