Audi RS 5 Sportback už má českou cenu. Vyjde na stejné peníze jako kupé

Vcelku dlouhou dobu po uvedení nové generace kupé Audi RS 5 se již dostává do prodeje i jeho praktičtější karosářská varianta Sportback. A svou cenou vlastně docela potěší.

Oficiálně se nám nové Audi RS 5 Sportback představilo již minulý rok v březnu. Na praktičtější verzi kupé RS 5 s dalším párem dveří si ovšem museli zákazníci v Evropě nějakou tu chvíli počkat. Nicméně, teď už novinka vstupuje rovněž na český trh a dozvídáme se tak základní cenovku „čtyřdveřového kupé“.

Menší rekapitulace však nebude zprvu na škodu. Pod kapotou Sportbacku se stejně jako v kupé nachází dvakrát přeplňovaný šestiválec TFSI o objemu 2,9 litru, který produkuje výkon 331 kW (450 koní) a točivý moment 600 N.m. Zrychlení větší varianty RS 5 z nuly na 100 km/h je i přesto bleskových 3,9 sekundy a maximálně může model dosáhnout rychlosti až 280 km/h (s volitelným posunutím omezovače).

Audi Q4 e-tron oficiálně: Další elektrické SUV Audi čekejte na konci roku 2020

Audi Q4 e-tron oficiálně: Další elektrické SUV Audi čekejte na konci roku 2020

Jak jinak, standardně RS 5 Sportback používá osmistupňovou automatickou převodovku Tiptronic a systém pohonu všech kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem, který rozděluje točivý moment mezi nápravy asymetricky v poměru 40:60 %. Až 70 % točivého momentu přitom může putovat na přední kola, na zadní kola pak až 85 %.

V příplatcích Sportbacku se také objevují klasické prvky jako sportovní adaptivní podvozek RS plus se systémem Dynamic Ride Control, kombinovaný s keramickými brzdami a jinak naladěním řízením s variabilním posilovačem RS.

Audi SQ5 se vrací na scénu jako naftový mild-hybrid. Má 347 koní a 700 N.m

Audi SQ5 se vrací na scénu jako naftový mild-hybrid. Má 347 koní a 700 N.m

Uvnitř nechybí sportovní sedačky, na přání čalouněná jemnou kůží Nappa, nebo multifunkční sportovní volant. Standardně najdete na RS 5 Sportback kovaná 19palcová kola. Za příplatek je však nabídce celá řada designů kol o velikosti 20 palců.

Zájemce o praktičtější verzi RS 5 zřejmě potěší fakt, že vůči klasickému kupé nepřichází Sportback s vyšší cenou. Novinka tedy vyjde na stejné peníze jako kupé, začíná na částce 2.313.900 Kč. Oficiální ceník na webu českého zastoupení Audi byl již o novou karosářskou verzi RS 5 doplněn.

Audi RS 5 Sportback – technická data a české ceny
Zdvihový objem [cm3] 2894
Válce/ventily 6/4
Největší výkon [kW/min] 331/ 5700-6700
Točivý moment [N.m/min] 600/1900-5000
Převodovka 8A
Min. provozní hmotnost [kg] 1720
Max. rychlost [km/h] 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,9
Spotřeba [l/100 km]  9,1
Základní cena [Kč] 2.313.900
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků