Audi RS 5 Coupé a Sportback mají po faceliftu. Uzavírají letošní oslavu výročí

Audi si pro letošní rok připravilo smršť nových modelů s označením RS. Oslavy výročí 25 let těchto silných mašin uzavírá modernizací asi největšího rivala BMW M3 a M4.

Máte-li rádi rychlé audiny s označením RS, letos jste si museli přijít na své. V průběhu roku se představily nové generace modelů RS 6 Avant, RS 7 Sportback a RS Q3 včetně karosářské verze Sportback a premiéru slavil i mastodont RS Q8, s nímž jsme se minulý týden poprvé projeli. O jízdní dojmy se s vámi podělíme 17. prosince. Mohlo se zdát, že tím záplava nových „eresek“ od Audi pro letošní rok skončí, opak byl ale pravdou. Ještě si totiž musíme říci něco o RS 5 Coupé a RS 5 Sportback.

Audi RS 6 Avant poprvé naživo: Nový supersport s obřím kufrem má 600 koní!

Audi RS 6 Avant poprvé naživo: Nový supersport s obřím kufrem má 600 koní!

V jejich případě se nebavíme o nové generaci, ale pouhém faceliftu v polovině životního cyklu. Ke změnám designu se ale přistupovalo podobně jako u výše zmíněných modelů. Maska chladiče je nyní širší a nižší, světlomety dostaly laserovou techniku, přepracován byl zadní nárazník s dvojicí karbonem obalených koncovek výfuku a nezapomnělo se ani na prahové nástavce. Střecha je z karbonu a snižuje hmotnost vozu asi o 4 kila. Ladily se i barvy – v nabídce přibyly odstíny Turbo (modrý) a Tango (červený) a vybírat budete moci mezi leskle černými a matně šedými doplňky karoserie.

Nové Audi RS 7 Sportback už koupíte i v Česku. Cena za lepší styl není tak vysoká

Nové Audi RS 7 Sportback už koupíte i v Česku. Cena za lepší styl není tak vysoká

Stejně jako u modelů A4 a A5 Sportback proběhla řada změn i uvnitř. Středová konzola se zbavila touchpadu a hlavní 10,1palcový displej přešel na dotykové ovládání. Digitální přístrojový štít má specifický režim pro RS modely (zobrazuje přetížení či aktuální využití výkonu) a po vzoru nových ostrých modelů přibylo na volantu tlačítko RS Mode, díky kterému můžete rychle vyvolat jeden ze dvou plně individualizovaných jízdních režimů.

Audi RS Q3 a RS Q3 SB poprvé naživo: Mají 400 koní a s ničím se moc nemažou

Audi RS Q3 a RS Q3 SB poprvé naživo: Mají 400 koní a s ničím se moc nemažou

Parametry pohonu se nezměnily. Pod kapotou pracuje 2,9litrový zážehový šestiválec TFSI o výkonu 331 kW (450 koní) a točivém momentu 600 N.m (v 1900 otáčkách za minutu), hnaná jsou všechna čtyři kola a řazení obstarává osmistupňová automatická převodovka Tiptronic s většími hliníkovými páčkami pro manuální řazení pod volantem. Nezměnila se ani dynamika – akcelerace z nuly na 100 km/h zabere oběma karosářským provedením 3,9 sekundy a maximální rychlost je 280 km/h.

Nové Audi RS Q8 poprvé naživo: Levný brácha Lamborghini Urus musí být trhák!

Nové Audi RS Q8 poprvé naživo: Levný brácha Lamborghini Urus musí být trhák!

Standardem je sportovní podvozek s adaptivními tlumiči, za příplatek dostanete sportovní podvozek Plus s vinutými pružinami a tlumiči nastavitelnými ve třech stupních, které jsou spojeny diagonálním olejovým vedením. Při rychlých průjezdech zatáček je díky tomu možné regulovat tok oleje v tlumičích tak, aby byly potlačeny náklony karoserie. Před modernizací se za tento podvozek připlácelo 55.800 Kč a jeho přínos byl nepopiratelný. To ostatně platí také o sportovním zadním diferenciálu quattro, díky kterému se RS 5 stáčí do oblouku s nebývalou lehkostí a vervou.

Brutální Audi RS Q8 pokořilo rekord na Nürburgringu. Okruh doslova přeletělo

Brutální Audi RS Q8 pokořilo rekord na Nürburgringu. Okruh doslova přeletělo

Audi uvádí, že prodej modernizovaných modelů RS 5 Coupé a RS 5 Sportback na evropském trhu začne už brzy. V německém konfigurátoru ale najdete oba vozy už nyní za shodnou cenu 83.500 eur, což je v přepočtu asi 2.130.000 Kč. Seznam příplatkové výbavy je tradičně hodně dlouhý a cena se tak snadno může přehoupnout přes 3 miliony.

Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

dnes | Svět motorů | 2 příspěvky
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků