Audi RS 4 Avant a RS 5 competition plus Foto: Audi

Audi RS 4 Avant a RS 5 competition plus | Foto: Audi

Na interiér se prakticky nesahalo, nejvýraznější rozdíl představuje pro competition a competition plus standardní čalounění sedaček s mikrovláknem Dinamica a kůží Foto: Audi

Na interiér se prakticky nesahalo, nejvýraznější rozdíl představuje pro competition a competition plus standardní čalounění sedaček s mikrovláknem Dinamica a kůží | Foto: Audi

Výkon (331 kW) ani točivý moment (600 Nm) šestiválce 2.9 TFSI se nezměnily, zrychlení na stovku se však zlepšilo (u RS 4 Avant competition plus o dvě desetiny na 3,9 s, čas 3,8 s u RS 5 Sportback competition plus je o desetinu lepší) Foto: Audi

Výkon (331 kW) ani točivý moment (600 Nm) šestiválce 2.9 TFSI se nezměnily, zrychlení na stovku se však zlepšilo (u RS 4 Avant competition plus o dvě desetiny na 3,9 s, čas 3,8 s u RS 5 Sportback competition plus je o desetinu lepší) | Foto: Audi

Největší kouzlo balíčku competition plus – nastavitelné tlumiče! K nim dostanete krabičku s nářadím a návodem, speciálním klíčem pak jako slečna snižujete světlou výšku. Ostatní změny se dějí kolečky na tlumičích (viz schéma). Foto: Audi

Největší kouzlo balíčku competition plus – nastavitelné tlumiče! K nim dostanete krabičku s nářadím a návodem, speciálním klíčem pak jako slečna snižujete světlou výšku. Ostatní změny se dějí kolečky na tlumičích (viz schéma). | Foto: Audi

Největší kouzlo balíčku competition plus – nastavitelné tlumiče! K nim dostanete krabičku s nářadím a návodem, speciálním klíčem pak jako slečna snižujete světlou výšku. Ostatní změny se dějí kolečky na tlumičích Foto: Audi

Největší kouzlo balíčku competition plus – nastavitelné tlumiče! K nim dostanete krabičku s nářadím a návodem, speciálním klíčem pak jako slečna snižujete světlou výšku. Ostatní změny se dějí kolečky na tlumičích | Foto: Audi

Největší kouzlo balíčku competition plus – nastavitelné tlumiče! K nim dostanete krabičku s nářadím a návodem, speciálním klíčem pak jako slečna snižujete světlou výšku. Ostatní změny se dějí kolečky na tlumičích Foto: Audi

Největší kouzlo balíčku competition plus – nastavitelné tlumiče! K nim dostanete krabičku s nářadím a návodem, speciálním klíčem pak jako slečna snižujete světlou výšku. Ostatní změny se dějí kolečky na tlumičích | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 4 Avant Foto: Audi

Audi RS 4 Avant | Foto: Audi

Audi RS 5 Foto: Audi

Audi RS 5 | Foto: Audi

Audi RS 5 Foto: Audi

Audi RS 5 | Foto: Audi

Audi RS 5 Foto: Audi

Audi RS 5 | Foto: Audi

Audi RS 5 Foto: Audi

Audi RS 5 | Foto: Audi

Audi RS 5 Foto: Audi

Audi RS 5 | Foto: Audi

Audi RS 5 Foto: Audi

Audi RS 5 | Foto: Audi

Audi RS 5 Foto: Audi

Audi RS 5 | Foto: Audi

Audi RS 5 Foto: Audi

Audi RS 5 | Foto: Audi

Audi RS 5 Foto: Audi

Audi RS 5 | Foto: Audi

Audi RS 5 Foto: Audi

Audi RS 5 | Foto: Audi

Audi RS 5 Foto: Audi

Audi RS 5 | Foto: Audi

Audi RS 5 Foto: Audi

Audi RS 5 | Foto: Audi

Audi RS 5 Foto: Audi

Audi RS 5 | Foto: Audi

Audi RS 5 Foto: Audi

Audi RS 5 | Foto: Audi

Audi RS 5 Foto: Audi

Audi RS 5 | Foto: Audi

Audi RS 5 Foto: Audi

Audi RS 5 | Foto: Audi

Audi RS 5 Foto: Audi

Audi RS 5 | Foto: Audi

Audi RS 5 Foto: Audi

Audi RS 5 | Foto: Audi

Audi RS 5 Foto: Audi

Audi RS 5 | Foto: Audi

Audi RS 5 Foto: Audi

Audi RS 5 | Foto: Audi

Audi RS 5 Foto: Audi

Audi RS 5 | Foto: Audi

Audi RS 5 Foto: Audi

Audi RS 5 | Foto: Audi

Na interiér se prakticky nesahalo, nejvýraznější rozdíl představuje pro competition a competition plus standardní čalounění sedaček s mikrovláknem Dinamica a kůží Foto: Audi
Výkon (331 kW) ani točivý moment (600 Nm) šestiválce 2.9 TFSI se nezměnily, zrychlení na stovku se však zlepšilo (u RS 4 Avant competition plus o dvě desetiny na 3,9 s, čas 3,8 s u RS 5 Sportback competition plus je o desetinu lepší) Foto: Audi
Největší kouzlo balíčku competition plus – nastavitelné tlumiče! K nim dostanete krabičku s nářadím a návodem, speciálním klíčem pak jako slečna snižujete světlou výšku. Ostatní změny se dějí kolečky na tlumičích (viz schéma). Foto: Audi
Největší kouzlo balíčku competition plus – nastavitelné tlumiče! K nim dostanete krabičku s nářadím a návodem, speciálním klíčem pak jako slečna snižujete světlou výšku. Ostatní změny se dějí kolečky na tlumičích Foto: Audi
64
Fotogalerie

Audi RS 4 Avant/RS 5 competition plus mají podvozek, jaký jsme u sériového auta ještě neviděli. A na okruhu je to hned znát!

U Audi RS 4 Avant a RS 5 v kombinaci s balíčkem competition plus si můžete nebývale vyhrát s nastavením tlumičů. Nic podobného jsme u sériového auta neviděli.

Možná jste někdy slyšeli soutěžáky mluvit o tom, že si před rychlostní zkouškou „překlikali tlumiče“. Tuhle vyloženě závodnickou terminologii a možnosti nastavení podvozku skutečných speciálů přeneslo do světa sériovek Audi. A jak to celé vlastně funguje? Pozor, rozhodně nejde o „čistou práci“ tlačítkem na přístrojovce nebo ťukání v menu infotainmentu.

Abyste si tlumiče „naklikali“, musíte sundat kolo. Jinak se ke kompletním možnostem nastavení nedostanete (část se děje i v horní části tlumiče, kam se u těch předních probojujete přes kapotu). Pak už si můžete vyhrát – kolečkem v horní části tlumiče regulujete sílu roztažnosti, dole ovlivňujete rychlost reakce tlumiče, tedy zjednodušeně řečeno míru tlumení.

Nezní to komplikovaně, zkrátka točíte kolečkem na jednu, případně druhou stranu. Možných kombinací jsou však plus minus tři tisícovky, a navíc vám každý jenom trochu zkušenější závodník řekne, že nastavování tlumičů v takovém detailu je už dost věda. U Audi s tím počítají, a tak k tomuto sofistikovanému podvozku dodávají brožuru s doporučenými nastaveními na různé druhy povrchů, charaktery okruhů... Standardně mají verze competiton plus proti „běžným“ RS o 10 mm sníženou světlost. Součástí balení je však i klíč, jehož pomocí se lze mechanicky přiblížit zemi o dalších 10 milimetrů.

Znovu tedy žádné tlačítko, ale hezky kolo dolů, klíč do ruky a snižujeme! Za nás nejsnazší možnost, jak nová rychlá audi připravit třeba na track day. I v automobilce si myslí, že tohle bude nejvyužívanější varianta. A že do dalšího klikání se pustí pár nadšenců. Ta možnost tady ale je, navíc u sériovky jde o výjimečný počin, tudíž se to celé dá hezky marketingově využít... A to bude asi nejpodstatnější.

Na úžasný okruh Ascari jsme pak vyráželi s RS 4 Avant a RS 5 competition plus právě jen se sníženou světlou výškou a tlumiči ve výchozím nastavení. Proti silniční zkušenosti s těmi samými vozy – ovšem se standardní světlou výškou – působily „okruhové“ daleko agilněji, předek se do zatáčky stáčel nesmírně ochotně a rychle. To nám ostatně potvrdil i Frank Stippler, tovární a vývojový jezdec čtyř kruhů. V poslední době je známý hlavně díky nejrůznějším rekordům z Nordschleife.

„Proti výchozím RS 4 a RS 5 vám stačí méně práce s volantem. Auto je celkově přesnější a předek přilnavější, zvlášť pokud dále snížíte světlost. Za mě je toto největší přínos balíčku competition plus,“ nechal se slyšet Stippler. Dodáváme, že zadek je díky tomu neklidnější, což zkušenější borci ocení. Ostatní pak můžou nechat aktivovanou stabilizaci. Ve sportovním módu je nesmírně benevolentní a skutečně jen tahá z průšvihu.

Co všechno pakety obsahují

Paket RS competition (233.900 Kč)

  • 20“ litá kola
  • RS sportovní výfukový systém plus s matně černými koncovkami výfuků
  • Paket černé optiky plus s kruhy Audi a logy RS 5 v lesklé černé barvě
  • Světlomety Matrix LED
  • Zadní svítilny LED s dynamickou světelnou animací
  • Čalounění sedadel mikrovláknem Dinamica a kůží
  • Posun omezovače maximální rychlosti na 290 km/h

Paket RS competition plus (352.700 Kč)

  • Posun omezovače maximální rychlosti na 290 km/h
  • Dynamické řízení
  • Čalounění sedadel mikrovláknem Dinamica a kůží
  • 20“ litá kola
  • RS sportovní výfukový systém plus s matně černými koncovkami výfuků
  • Paket černé optiky plus s kruhy Audi a logy RS 5 v lesklé černé barvě
  • Světlomety Matrix LED
  • Zadní svítilny LED s dynamickou světelnou animací
  • quattro se sportovním diferenciálem
  • RS sportovní podvozek PRO s nastavitelnými tlumič
Hodnocení Světa motorů
Klady
U verze competition plus výrazně lepší chování na okruhu
Unikátní možnosti nastavení tlumičů Stále použitelné i pro normální jízdu
Zápory
Ne zrovna nízké příplatky za oba balíčky

  Článek vyšel v časopisu Svět motorů. Můžete si ho objednat na ikiosek.cz. 

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud