Audi RS 4 Avant má českou cenu. 450 koní nedá lacino, konkurent je jediný

Audi na český trh uvádí druhého zástupce rodiny RS ve střední třídě.

RS 4 Avant navazuje svým novým motorem 2.9 TFSI V6 Biturbo na první generaci stejnojmenného modelu, která byla představena v roce 1999. Tehdejší agregát se mohl pochlubit nejvyšším výkonem 280 kW (380 k) a specifickým výkonem 141 k na litr. První model RS 4 Avant zvládl sprint z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy. Poptávka zákazníků převýšila původní výrobní plány značky dvojnásobně. Celkem bylo vyrobeno 6030 vozů první generace.

Nyní se Audi na tradici rychlých kombíků střední třídy snaží opět navázat novou generací. Nejvyšší výkon zmíněného motoru, který jsme vyzkoušeli například při testu Porsche Cayenne S, činí 331 kW (450 k), což představuje 155,5 koní na litr. Díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy, tedy o 0,6 sekundy dříve než dosavadní model. S dynamickým paketem RS zasahuje elektronický omezovač až při 280 km/h místo standardních, německy gentlemantských, 250 km/h.

Základní cena na českém trhu byla stanovena na 2.194.900 korun. Jak už je u čtyř kruhů zvykem, půjde pořádně navýšit příplatkovou výbavou, například karbonovými doplňky nebo keramickými brzdovými kotouči.

Monstrum je tady! Mercedes-AMG G 63 má 585 koní, stovku dá za 4,5 s

Monstrum je tady! Mercedes-AMG G 63 má 585 koní, stovku dá za 4,5 s

Ve standardu nechybí 19“ kovaná kola Audi Sport s pneumatikami rozměru 265/35 R 19, volič jízdních režimů Audi drive select, sportovní podvozek RS s adaptivními tlumiči, pohon všech kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem, osmistupňovou samočinnou převodovku tiptronic, či vyhřívaná sportovní sedadla RS čalouněná kombinací Alcantara/kůže. Výrobce udává prodlouženou záruku na 4 roky/120.000 km.

Audi RS4 Avant - srovnání s vybraným konkurentem
Model Audi RS4 Avant Quattro Mercedes- AMG C63 kombi
Motor 2.9 TFSI 4.0 bi-turbo
Převodovka 8A 7A
Zdvihový objem [cm3] 2894 3982
Válce/ventily 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 331/5700-6700 350/-
Točivý moment [N.m/min] 600/1900-5000 650/-
Maximální rychlost [km/h] 250/280 250/290
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,1 4,2
Komb. spotřeba [l/100 km] 8,8 8,4
Základní cena [Kč] 2.194.900 2.125.970
Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků