Audi RS 4 Avant má českou cenu. 450 koní nedá lacino, konkurent je jediný

Audi na český trh uvádí druhého zástupce rodiny RS ve střední třídě.

RS 4 Avant navazuje svým novým motorem 2.9 TFSI V6 Biturbo na první generaci stejnojmenného modelu, která byla představena v roce 1999. Tehdejší agregát se mohl pochlubit nejvyšším výkonem 280 kW (380 k) a specifickým výkonem 141 k na litr. První model RS 4 Avant zvládl sprint z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy. Poptávka zákazníků převýšila původní výrobní plány značky dvojnásobně. Celkem bylo vyrobeno 6030 vozů první generace.

Nyní se Audi na tradici rychlých kombíků střední třídy snaží opět navázat novou generací. Nejvyšší výkon zmíněného motoru, který jsme vyzkoušeli například při testu Porsche Cayenne S, činí 331 kW (450 k), což představuje 155,5 koní na litr. Díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy, tedy o 0,6 sekundy dříve než dosavadní model. S dynamickým paketem RS zasahuje elektronický omezovač až při 280 km/h místo standardních, německy gentlemantských, 250 km/h.

Základní cena na českém trhu byla stanovena na 2.194.900 korun. Jak už je u čtyř kruhů zvykem, půjde pořádně navýšit příplatkovou výbavou, například karbonovými doplňky nebo keramickými brzdovými kotouči.

Monstrum je tady! Mercedes-AMG G 63 má 585 koní, stovku dá za 4,5 s

Monstrum je tady! Mercedes-AMG G 63 má 585 koní, stovku dá za 4,5 s

Ve standardu nechybí 19“ kovaná kola Audi Sport s pneumatikami rozměru 265/35 R 19, volič jízdních režimů Audi drive select, sportovní podvozek RS s adaptivními tlumiči, pohon všech kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem, osmistupňovou samočinnou převodovku tiptronic, či vyhřívaná sportovní sedadla RS čalouněná kombinací Alcantara/kůže. Výrobce udává prodlouženou záruku na 4 roky/120.000 km.

Audi RS4 Avant - srovnání s vybraným konkurentem
Model Audi RS4 Avant Quattro Mercedes- AMG C63 kombi
Motor 2.9 TFSI 4.0 bi-turbo
Převodovka 8A 7A
Zdvihový objem [cm3] 2894 3982
Válce/ventily 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 331/5700-6700 350/-
Točivý moment [N.m/min] 600/1900-5000 650/-
Maximální rychlost [km/h] 250/280 250/290
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,1 4,2
Komb. spotřeba [l/100 km] 8,8 8,4
Základní cena [Kč] 2.194.900 2.125.970
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků