Poražený Renault se nemusí stydět, v široké kategorii kompaktních vozů má stále zatraceně rychlý čas.
Nedlouho po premiéře nové generace Audi RS 3 oznamuje automobilka rekordní čas na Severní smyčce Nürburgringu. Přesněji tedy mluvíme o nejlepším času v kategorii kompaktních vozů. Pilot Frank Stippler zvládl projet 20,832 kilometru dlouhý okruh v rekordním čase 7:40.748, čímž mezi kompakty porazil dosud kralující hot hatch Renault Mégane RS Trophy-R o 4,64 sekundy.
V kategorii ostrých hatchbacků s pohonem jen předních kol si nicméně může nejříznější Mégane nadále držet čest. Nové Audi RS 3 samozřejmě vyrazilo na Nürburgring s mnohem výkonnější a komplikovanější technikou – jeho pětiválec o objemu 2,5 litru má 400 koní (294 kW), 500 N.m točivého momentu, a to ve spojení s pohonem všech kol a chytrým diferenciálem RS Torque Splitter.
Právě zadní diferenciál RS Torque Splitter s dvojicí elektronicky ovládaných vícelamelových spojek, který zvládá variabilně rozdělovat točivý moment na zadní nápravě, považovalo Audi na německém okruhu za své eso v rukávu. Mimo to byl ostrý sedan vybaven semi-slicky Pirelli P Zero Trofeo R, jež jsou pro model volitelnou výbavou, stejně jako adaptivním podvozkem.
Pro srovnání, mezi kompakty poražený Mégane RS Trophy-R pracuje s přeplňovaným 1,8litrovým čtyřválcem o výkonu 220 kW (300 koní) a točivém momentu 400 N.m. Síla zde míří na přední kola skrze manuální šestistupňovou převodovku a samosvorný diferenciál. Maximální rychlost Trophy-R je 262 km/h, na stovku zrychlí za 5,4 sekundy – u Audi mluvíme o maximu 290 km/h a akceleraci na 100 km/h za 3,8 sekundy.