Audi RS 3 Sedan je nejrychlejším kompaktem na Nürburgringu. Podalo si Renault

Poražený Renault se nemusí stydět, v široké kategorii kompaktních vozů má stále zatraceně rychlý čas.

Nedlouho po premiéře nové generace Audi RS 3 oznamuje automobilka rekordní čas na Severní smyčce Nürburgringu. Přesněji tedy mluvíme o nejlepším času v kategorii kompaktních vozů. Pilot Frank Stippler zvládl projet 20,832 kilometru dlouhý okruh v rekordním čase 7:40.748, čímž mezi kompakty porazil dosud kralující hot hatch Renault Mégane RS Trophy-R o 4,64 sekundy.

Audi RS 3 už je v českém konfigurátoru. Hardcore řidiči si snadno přijdou na své

Audi RS 3 už je v českém konfigurátoru. Hardcore řidiči si snadno přijdou na své

V kategorii ostrých hatchbacků s pohonem jen předních kol si nicméně může nejříznější Mégane nadále držet čest. Nové Audi RS 3 samozřejmě vyrazilo na Nürburgring s mnohem výkonnější a komplikovanější technikou – jeho pětiválec o objemu 2,5 litru má 400 koní (294 kW), 500 N.m točivého momentu, a to ve spojení s pohonem všech kol a chytrým diferenciálem RS Torque Splitter.

Právě zadní diferenciál RS Torque Splitter s dvojicí elektronicky ovládaných vícelamelových spojek, který zvládá variabilně rozdělovat točivý moment na zadní nápravě, považovalo Audi na německém okruhu za své eso v rukávu. Mimo to byl ostrý sedan vybaven semi-slicky Pirelli P Zero Trofeo R, jež jsou pro model volitelnou výbavou, stejně jako adaptivním podvozkem.

Audi má nové žihadlo na Dakar. Je to elektromobil, co si vozí vlastní elektrárnu

Audi má nové žihadlo na Dakar. Je to elektromobil, co si vozí vlastní elektrárnu

Pro srovnání, mezi kompakty poražený Mégane RS Trophy-R pracuje s přeplňovaným 1,8litrovým čtyřválcem o výkonu 220 kW (300 koní) a točivém momentu 400 N.m. Síla zde míří na přední kola skrze manuální šestistupňovou převodovku a samosvorný diferenciál. Maximální rychlost Trophy-R je 262 km/h, na stovku zrychlí za 5,4 sekundy – u Audi mluvíme o maximu 290 km/h a akceleraci na 100 km/h za 3,8 sekundy.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST BMW 430i Cabrio: Léto sice skončilo, ale zábava může pokračovat

BMW 430i Cabrio

Čtyřválec, sportovní automatická převodovka, pohon zadních kol a otevřené nebe nad hlavou. Co by se mohlo pokazit?

včera | Vladimír Kadera | 6 příspěvků
DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

17.  9.  2021 | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků