Audi RS 3 oficiálně odhalilo techniku. Má pětiválec, 400 koní a umí driftovat

Nejostřejší varianta hatchbacku A3 má být díky nové technice ještě ovladatelnější a zábavnější.

Po zveřejnění fotek maskovaných prototypů se Audi ještě před samotnou premiérou nové generace RS 3 dělí o podrobnosti o technice. V ostrém hatchbacku a sedanu máme opět čekat řízný pětiválec, to už víme, pohonné ústrojí však německá automobilka doplňuje o novou techniku, především systém pohonu všech kol a chytrý diferenciál rozdělující točivý moment.

Poslední Audi se spalovacím motorem se ukáže za pět let. Klasika ještě chvíli vydrží

Poslední Audi se spalovacím motorem se ukáže za pět let. Klasika ještě chvíli vydrží

Audi vypouští i detaily o přeplňovaném řadovém pětiválci, který si s objemem 2,5 litru udržuje pod kapotou RS 3 místo. V nové generaci bude opět produkovat rovných 400 koní (294 kW), nově však již od 5600 do 7000 ot./min (dříve od 5850 ot./min). Točivý moment pak vzrůstá o 20 N.m na celkem 500 N.m.

Ve hře čísel tak sice nové Audi RS 3 ztrácí na konkurenční Mercedes-AMG A 45 S výkonem, ale ve sprintu na 100 km/h je o špetku rychleji za 3,8 sekundy, na rozdíl od 3,9 sekundy v AMG. Maximálně pak Audi zmiňuje dosažení rychlosti 290 km/h (Mercedes zvládá příplatkově maximálně 270 km/h).

Audi poraženo! Porsche Cayenne Coupé je nejrychlejší SUV na Nürburgringu

Audi poraženo! Porsche Cayenne Coupé je nejrychlejší SUV na Nürburgringu

Sedmistupňová dvouspojková převodovka a pohon všech kol je v nové RS 3 stále součástí ústrojí. Největší novinkou je ovšem nasazení chytrého zadního diferenciálu RS Torque Splitter s dvojicí elektronicky ovládaných spojek, který zvládá variabilně rozdělovat točivý moment na zadní nápravě, v určitých případech až 100 % síly na jedno z kol.

Část techniky je sdílená s novým VW Golf R, v tomto ohledu má nový diferenciál potlačovat nedotáčivost ostré čtyřkolky, na druhou stranu ale nově zajišťuje RS 3 i možnost jízdy kontrolovaným smykem. V samostatném jízdním režimu RS Torque Rear je totiž preferován pohon jen zadních kol, přičemž s úpravou odezvy plynového pedálu, zatížení řízení a nastavení podvozku má být pro řidiče snadnější udržet auto ve smyku. Audi samozřejmě dodává, že tento režim je k využití na uzavřené trati.

ABT upravil Audi RS 6 Avant. Stovku za 2,9 sekundy doplňuje kousek kovadliny uvnitř

ABT upravil Audi RS 6 Avant. Stovku za 2,9 sekundy doplňuje kousek kovadliny uvnitř

RS 3 bude nabízeno ve výchozí verzi se standardně upraveným podvozkem s novými pružinami a tlumiči (o 25 mm nižší světlá výška oproti standardní A3), kdy adaptivní podvozek najdeme v seznamu příplatkové výbavy. Další volitelnou položkou bude i okruhově zaměřené obutí Pirelli P Zero Trofeo R.

K oficiální premiéře a odhalení všech podrobnosti nemá nová generace Audi RS 3 již daleko. Sportback i Sedan se nám předvedou naplno už příští měsíc.

Audi A3

Kompaktní model Audi má napříč uložené motory a pohon předních kol, popřípadě čtyřkolku Haldex. Aktuální generace využívá moderní koncernovou platformu MQB. Technicky je tedy Audi A3 příbuzná se Škodou Octavií.

Ceny, výbava, data • Audi A3 Sportback • Audi A3 Sedan • Test Audi A3 Sportback 30 TDI S line

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 36 příspěvků
TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Audi Q2 35 TFSI S tronic

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

20.  7.  2021 | Richard Herbich | 4 příspěvky
Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!

15.  7.  2021 | Michal Beneš | 14 příspěvků