Nejostřejší varianta hatchbacku A3 má být díky nové technice ještě ovladatelnější a zábavnější.
Po zveřejnění fotek maskovaných prototypů se Audi ještě před samotnou premiérou nové generace RS 3 dělí o podrobnosti o technice. V ostrém hatchbacku a sedanu máme opět čekat řízný pětiválec, to už víme, pohonné ústrojí však německá automobilka doplňuje o novou techniku, především systém pohonu všech kol a chytrý diferenciál rozdělující točivý moment.
Audi vypouští i detaily o přeplňovaném řadovém pětiválci, který si s objemem 2,5 litru udržuje pod kapotou RS 3 místo. V nové generaci bude opět produkovat rovných 400 koní (294 kW), nově však již od 5600 do 7000 ot./min (dříve od 5850 ot./min). Točivý moment pak vzrůstá o 20 N.m na celkem 500 N.m.
Ve hře čísel tak sice nové Audi RS 3 ztrácí na konkurenční Mercedes-AMG A 45 S výkonem, ale ve sprintu na 100 km/h je o špetku rychleji za 3,8 sekundy, na rozdíl od 3,9 sekundy v AMG. Maximálně pak Audi zmiňuje dosažení rychlosti 290 km/h (Mercedes zvládá příplatkově maximálně 270 km/h).
Sedmistupňová dvouspojková převodovka a pohon všech kol je v nové RS 3 stále součástí ústrojí. Největší novinkou je ovšem nasazení chytrého zadního diferenciálu RS Torque Splitter s dvojicí elektronicky ovládaných spojek, který zvládá variabilně rozdělovat točivý moment na zadní nápravě, v určitých případech až 100 % síly na jedno z kol.
Část techniky je sdílená s novým VW Golf R, v tomto ohledu má nový diferenciál potlačovat nedotáčivost ostré čtyřkolky, na druhou stranu ale nově zajišťuje RS 3 i možnost jízdy kontrolovaným smykem. V samostatném jízdním režimu RS Torque Rear je totiž preferován pohon jen zadních kol, přičemž s úpravou odezvy plynového pedálu, zatížení řízení a nastavení podvozku má být pro řidiče snadnější udržet auto ve smyku. Audi samozřejmě dodává, že tento režim je k využití na uzavřené trati.
RS 3 bude nabízeno ve výchozí verzi se standardně upraveným podvozkem s novými pružinami a tlumiči (o 25 mm nižší světlá výška oproti standardní A3), kdy adaptivní podvozek najdeme v seznamu příplatkové výbavy. Další volitelnou položkou bude i okruhově zaměřené obutí Pirelli P Zero Trofeo R.
K oficiální premiéře a odhalení všech podrobnosti nemá nová generace Audi RS 3 již daleko. Sportback i Sedan se nám předvedou naplno už příští měsíc.