Audi rozšíří použití svých osmistupňových převodovek

Boj o zvyšování počtu rychlostních stupňů v moderních, kompaktních převodovkách pokračuje, ačkoli mnohdy přináší za jízdy více starostí než užitku. Marketingová oddělení však velí jinak, a tak není divu, že právě Audi nyní oznámilo, že po nové A8 a modernizované Q7 dostanou během modelového roku 2011 i další modely z Ingolstadtu „osmikvalt“.

Půjde o vozy A4 2,0 TFSI Quattro ve verzích sedan a kombi, crossover Q5 2,0 TFSI a A5 2,0 TFSI Quattro kupé i kabriolet, kde zůstane šestistupňový „manuál“ k dispozici pouze pro kupé. Připomeňme, že pro přepracované SUV Q7 bude v nabídce nový přeplňovaný zážehový šestiválec s objemem 3,0 l a dvojicí výkonových variant, jenž ve výrobě nahradí jednotky 3,6 V6 a 4,2 V8. Spolu s tímto novým šestiválcem dostane osmistupňovou převodovku také verze 3,0 TDI.

Tyto skříně se v prodejích objeví na sklonku letošního roku a podle výrobce zaručí nižší spotřebu, rychlejší podřazování a s ohledem na mimořádně kompaktní stavbu rovněž stejnou hmotnost, jakou se vyznačuje dosavadní šestistupňový Tiptronic.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků