Audi rozšíří použití svých osmistupňových převodovek

Boj o zvyšování počtu rychlostních stupňů v moderních, kompaktních převodovkách pokračuje, ačkoli mnohdy přináší za jízdy více starostí než užitku. Marketingová oddělení však velí jinak, a tak není divu, že právě Audi nyní oznámilo, že po nové A8 a modernizované Q7 dostanou během modelového roku 2011 i další modely z Ingolstadtu „osmikvalt“.

Půjde o vozy A4 2,0 TFSI Quattro ve verzích sedan a kombi, crossover Q5 2,0 TFSI a A5 2,0 TFSI Quattro kupé i kabriolet, kde zůstane šestistupňový „manuál“ k dispozici pouze pro kupé. Připomeňme, že pro přepracované SUV Q7 bude v nabídce nový přeplňovaný zážehový šestiválec s objemem 3,0 l a dvojicí výkonových variant, jenž ve výrobě nahradí jednotky 3,6 V6 a 4,2 V8. Spolu s tímto novým šestiválcem dostane osmistupňovou převodovku také verze 3,0 TDI.

Tyto skříně se v prodejích objeví na sklonku letošního roku a podle výrobce zaručí nižší spotřebu, rychlejší podřazování a s ohledem na mimořádně kompaktní stavbu rovněž stejnou hmotnost, jakou se vyznačuje dosavadní šestistupňový Tiptronic.

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 24 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky