Audi R8 V12 TDI se bude vyrábět, ale až po úpravách

Ingolstadtská automobilka Audi nám postupně představila dva koncepty modelu R8, které poháněl naftový dvanáctiválec. Ten druhý se představil před dvěma týdny v Ženevě a více se o něm můžete dočíst zde.

Poslední testovací jízdy, které vůz absolvoval před několika dny na okruhu Sebring Raceway za účasti předních motoristických medii. Testování dopadlo více méně úspěšně a vůz si vysloužil velkou pochvalu. Výrobce ovšem došel k závěru, že některé zásadnější změny jsou skutečně nutné.

Audi R8 s dieselovým agregátem disponujícím výkonem 500 koní je vybaven převodovkou z modelu A4, která prý neumožňuje tomuto motoru dostatečně využít svůj potenciál. Další zásadní změny budou muset proběhnout pod kapotou, zde je totiž pro některé součástky příliš málo místa.
 
Po „vychytání všech much“ by už nic nemělo bránit v sériové výrobě tohoto „revolučního sporťáku“.
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků