Audi R8 V12 TDI: První naftový supersport zůstal pouze konceptem

Německá automobilka Audi v roce 2008 předvedla něco nevídaného. První supersport s dieselovým pohonem na světe ale nakonec skončil jen jako koncept. Proč?

V dnešní době je představa naftového supersportu nemyslitelná. Před téměř deseti lety byla ale situace úplně jiná. V roce 2008 Audi připravilo koncept s označením R8 V12 TDI, který později ještě přejmenovala na R8 TDI Le Mans. Jednalo se o vůbec první supersport na světě s dieselovým pohonem.

Futuristický Peugeot 4002 vytvořil vítěz soutěže. Proč se nikdy nevyráběl?

Futuristický Peugeot 4002 vytvořil vítěz soutěže. Proč se nikdy nevyráběl?

Supersport uprostřed skrýval dvanáctiválec o objemu 6,0 litru s dvěma turbodmychadly. Mohl se pochlubit výkonem 368 kW a točivým momentem 1.000 N.m. Zrychlení z nuly na sto zvládl za 4.2 sekundy, maximální rychlost přesahovala 300 km/h. Kromě motoru byla důležitou součástí také šestistupňová manuální převodovka. Ta spolehlivě přenášela mimořádné parametry na všechna kola pomocí systému quattro.

Spotřeba v kombinovaném provozu se měla pohybovat kolem deseti litrů na 100 km, což samozřejmě nezní tak zle, nicméně už ta představa, že stojíte na čerpací stanici a zasunujete do hrdla nádrže černou tankovací pistoli, je šílená. Podobná tomu, jako když vám současná R8 na křižovatce "chcípne" kvůli systému stop-start.

Audi R8 V12 TDI / R8 TDI Le Mans

Debut: Autosalon Detroit 2008

Specifikace: Dvanáctivalec s objemem 6,0 litru, výkon 368 kW, točivý moment 1.000 N.m., zrychlení z 0-100 km/h za 4,2 sekundy. 

Proč si jej pamatovat: Dnes si asi jen těžko představíme supersport s naftovým pohonem. Současnosti velí hybridní technika!

Kromě motoru se ale tento výkonný kousek od běžného modelu R8 příliš neodlišoval. Za zmínku stojí jen zvětšení otvorů pro přívod čerstvého vzduchu v přední i zadní části či LED světlomety. Ty už dneska nabízí i vozy, do kterých byste to ještě před pár lety vůbec neřekli.

Zajímavý koncept byl představen na detroitském autosalonu v roce 2008. O rok později ale nakonec německá automobilka zastavila plány na výrobu. Náklady na přepracování benzínové verze R8 na dieselovou verzi s dvojitým turbodmychadlem byly příliš velké. Audi zastávalo názor, že nebude schopno získat zpět tyto investice pouze prostřednictvím prodeje. Možná dobře, že vůz nakonec nevzniknul...

Podívejte se na snímky konceptu Audi R8 V12 TDI:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků