Audi R8 V12 TDI: premiéra již v Detroitu

Neuvěřitelné se stává skutečností. Audi představí v Detroitu model R8 V12 TDI, tedy supersport s naftovým srdcem pod kapotou.
Audi R8 V12 TDI: premiéra již v Detroitu

Mnozí to čekali, mnozí tomu naopak nevěřili. Audi se ovšem již delší dobu snaží prosazovat své dieselové agregáty kde to jen jde, včetně motoristického sportu – příkladem může být čtyřiadvacetihodinovka Le Mans a speciál R10 TDI.

Inženýři z Ingolstadtu se snaží zužitkovat vložené investice do dvanáctiválcového agregátu 6,0 l V12 TDI, který se začne zanedlouho prodávat v modelu Q7. Podle motoristického serveru worldcarfans.com se v modelu R8 objeví stejný motor, zde pochopitelně uložen uprostřed, před zadní nápravou.

Výkon dvanáctiválce bude dosahovat kolem 368 kW/500 k a točivý moment bude vrcholit na hodnotě 1000 Nm. To bude stačit k tomu, aby R8 sprintovala na stovku za 4,2 sekundy a dosáhla maximální rychlost přes 300 km/h. Impozantní hodnoty, jen to využitelné pásmo otáček nebude takové, jak by si ho mnozí představovali. Naopak, kdo nechce stát každou chvíli u pumpy, toho jistě potěší odhadovaná kombinovaná spotřeba 10 litrů nafty na 100 km.

Ačkoli bude R8 TDI prezentován jako koncept, o jeho budoucnosti je podle zákulisních informací již rozhodnuto a dočká se sériové výroby. Premiéru bude mít již příští týden, kde bychom se měli dovědět víc.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi R8

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků