Audi R8 V12 TDI nakonec nebude

Ještě v polovině března to vypadalo, že příchod nejsilnějšího naftového supersportu je jen otázkou pár týdnů. Audi totiž představila druhou verzi konceptu sportovního modelu R8, který byl vybaven naftovým dvanáctiválcem o výkonu 500 koní.

Nyní ovšem přichází radikální vystřízlivění, naftomilové již vyvěšují černé vlajky. Šéf vývoje Audi totiž oficiálně prohlásil, že koncept R8 V12 TDI zůstane jen konceptem a do výroby se nedostane, velký diesel bude použit v jiných modelech značky.

Dodal ovšem, že nafta se pod kapotou R8 objeví, ale bude mít o čtyři válce méně. Audi R8 TDI tedy bude, ale s osmiválcem 4,2 TDI. Ten nyní Audi používá u modelů A8 a Q7, kde dosahuje výkonu 326 koní a točivého momentu 760 Nm. Velké vozy s ním zrychlují na stovku za zhruba 6,5 s a u R8 by měl výkon ještě o pár koní vzrůst. Stovka pod šest a maximálka přes 270 km/h tak bude na místě.
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků