Audi R8 V12 TDI nakonec nebude

Ještě v polovině března to vypadalo, že příchod nejsilnějšího naftového supersportu je jen otázkou pár týdnů. Audi totiž představila druhou verzi konceptu sportovního modelu R8, který byl vybaven naftovým dvanáctiválcem o výkonu 500 koní.

Nyní ovšem přichází radikální vystřízlivění, naftomilové již vyvěšují černé vlajky. Šéf vývoje Audi totiž oficiálně prohlásil, že koncept R8 V12 TDI zůstane jen konceptem a do výroby se nedostane, velký diesel bude použit v jiných modelech značky.

Dodal ovšem, že nafta se pod kapotou R8 objeví, ale bude mít o čtyři válce méně. Audi R8 TDI tedy bude, ale s osmiválcem 4,2 TDI. Ten nyní Audi používá u modelů A8 a Q7, kde dosahuje výkonu 326 koní a točivého momentu 760 Nm. Velké vozy s ním zrychlují na stovku za zhruba 6,5 s a u R8 by měl výkon ještě o pár koní vzrůst. Stovka pod šest a maximálka přes 270 km/h tak bude na místě.
 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků