Audi R8 V12 TDI nakonec nebude

Audi R8 V12 TDI nakonec nebude

Ještě v polovině března to vypadalo, že příchod nejsilnějšího naftového supersportu je jen otázkou pár týdnů. Audi totiž představila druhou verzi konceptu sportovního modelu R8, který byl vybaven naftovým dvanáctiválcem o výkonu 500 koní.

Nyní ovšem přichází radikální vystřízlivění, naftomilové již vyvěšují černé vlajky. Šéf vývoje Audi totiž oficiálně prohlásil, že koncept R8 V12 TDI zůstane jen konceptem a do výroby se nedostane, velký diesel bude použit v jiných modelech značky.

Dodal ovšem, že nafta se pod kapotou R8 objeví, ale bude mít o čtyři válce méně. Audi R8 TDI tedy bude, ale s osmiválcem 4,2 TDI. Ten nyní Audi používá u modelů A8 a Q7, kde dosahuje výkonu 326 koní a točivého momentu 760 Nm. Velké vozy s ním zrychlují na stovku za zhruba 6,5 s a u R8 by měl výkon ještě o pár koní vzrůst. Stovka pod šest a maximálka přes 270 km/h tak bude na místě.
 

bazar

Audi Q7 3
Rok výroby: 2011
Stav: 128 661 km
Cena: 660 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 99 405 km
Cena: 630 000 Kč
Audi A4 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 161 872 km
Cena: 274 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 189 118 km
Cena: 260 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2011
Stav: 88 139 km
Cena: 630 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2003
Stav: 209 611 km
Cena: 98 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků