Audi R8 V10 Turbo, vrchol modelu odhalen

Německá automobilka zřejmě definitivně rozlouskla, co se objeví pod kapotou vrcholné verze sportovního modelu Audi R8. Původní spekulace, že bude použit jen mírně upravený atmosférický desetiválec z Lamborghini Gallardo, vzaly za své a vše je trochu jinak. Pod kapotou by se měl skutečně objevit motor s deseti válci, ale bude přeplňovaný a svůj původ má u modelu Audi RS6. Do sportovního modelu by se měl motor dostat bez jakýchkoli výkonnostních změn a máme tak očekávat Audi R8 s výkonem 426 kW (580 k) a točivým momentem 610 Nm.

Na rozdíl od bizarní RS6 bude tento motor ve spojení se sporťákem s relativně nízkou hmotností, nízkým těžištěm a motorem uprostřed pracovat zřejmě výrazně lépe a auto bude umět i něco jiného, než jet přímým směrem.

Pokud navíc vezmeme v úvahu, že Gallardo s nižším výkonem zvládá stovku pod 4 s a dosáhne maximálky přes 320 km/h, bude R8 V10 Turbo po stránce dynamiky opravdu zajímavým vozem.

Nyní ještě počkáme, zda tyto informace potvrdí i sama automobilka a můžeme začít šetřit.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků