Audi R8 V10 Turbo, vrchol modelu odhalen

Německá automobilka zřejmě definitivně rozlouskla, co se objeví pod kapotou vrcholné verze sportovního modelu Audi R8. Původní spekulace, že bude použit jen mírně upravený atmosférický desetiválec z Lamborghini Gallardo, vzaly za své a vše je trochu jinak. Pod kapotou by se měl skutečně objevit motor s deseti válci, ale bude přeplňovaný a svůj původ má u modelu Audi RS6. Do sportovního modelu by se měl motor dostat bez jakýchkoli výkonnostních změn a máme tak očekávat Audi R8 s výkonem 426 kW (580 k) a točivým momentem 610 Nm.

Na rozdíl od bizarní RS6 bude tento motor ve spojení se sporťákem s relativně nízkou hmotností, nízkým těžištěm a motorem uprostřed pracovat zřejmě výrazně lépe a auto bude umět i něco jiného, než jet přímým směrem.

Pokud navíc vezmeme v úvahu, že Gallardo s nižším výkonem zvládá stovku pod 4 s a dosáhne maximálky přes 320 km/h, bude R8 V10 Turbo po stránce dynamiky opravdu zajímavým vozem.

Nyní ještě počkáme, zda tyto informace potvrdí i sama automobilka a můžeme začít šetřit.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků