Audi R8 V10 Turbo, vrchol modelu odhalen

Německá automobilka zřejmě definitivně rozlouskla, co se objeví pod kapotou vrcholné verze sportovního modelu Audi R8. Původní spekulace, že bude použit jen mírně upravený atmosférický desetiválec z Lamborghini Gallardo, vzaly za své a vše je trochu jinak. Pod kapotou by se měl skutečně objevit motor s deseti válci, ale bude přeplňovaný a svůj původ má u modelu Audi RS6. Do sportovního modelu by se měl motor dostat bez jakýchkoli výkonnostních změn a máme tak očekávat Audi R8 s výkonem 426 kW (580 k) a točivým momentem 610 Nm.

Na rozdíl od bizarní RS6 bude tento motor ve spojení se sporťákem s relativně nízkou hmotností, nízkým těžištěm a motorem uprostřed pracovat zřejmě výrazně lépe a auto bude umět i něco jiného, než jet přímým směrem.

Pokud navíc vezmeme v úvahu, že Gallardo s nižším výkonem zvládá stovku pod 4 s a dosáhne maximálky přes 320 km/h, bude R8 V10 Turbo po stránce dynamiky opravdu zajímavým vozem.

Nyní ještě počkáme, zda tyto informace potvrdí i sama automobilka a můžeme začít šetřit.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků