Audi R8 V10 Racing Edition od Andersonu

Ladič Anderson Germany představil upravené Audi R8 s motorem V10 a názvem Racing Edition. Na okruhu má být jako doma.

Nejnovější projekt düsseldorfské společnosti Anderson Germany vychází ze sportovního Audi R8 se zážehovým motorem V10. První z vozů Racing Edition byl nafocen v podstatě stejných kulisách jako Bentley Continental GT Supersports odladěný stejnou firmou, o němž jsme psali letos v říjnu. Také Audi R8 V10 Racing Edition má potenciální zákazníky oslovit především větší dávkou emocí. Dvoumístné kupé bylo opatřenou řadou úprav na karoserii i uvnitř ní.

První dojem hraje výraznou roli. A toho si byli u Anderson Germany dobře vědomi, proto svoji Audi R8 V10 opatřili kompletní sadou spoilerů a dalších doplňků, jež mají vozu vtisknout svéráznější dojem a zároveň vylepšit jeho aerodynamiku. Nejvíce dílů bylo pochopitelně vyrobeno z populárních uhlíkových kompozitů. Tento lehký a pevný materiál najdeme například na výrazně členěném předním nárazníku, přítlačném křidélku na hraně zadní kapoty, difuzoru, okrajích zadního okna a krytech zpětných zrcátek. Také devatenáctipalcové lité ráfky, nazouvající pneumatiky o rozměrech 235/35 vpředu a 295/30 vzadu, obdržely povrchovou úpravu připomínající „karbon“ doplněnou oranžovými linkami.

A nač se můžeme těšit uvnitř vozu Audi R8 V10 Racing Edition? Uhodli jste, díly z uhlíkových kompozitů najdete prakticky všude, kam vaše oko dohlédne. Z tohoto materiálu jsou vyrobeny například obklady dveří, rámeček audiosoustavy, popelník, okolí řadicí páky, madlo ruční brzdy nebo část volantu. Interiér je čalouněn kombinací kůže a textilu doplněné kontrastním, oranžovým stehováním.

Výkon vylepšeného motoru se vyšplhal až na 585 koní (436 kW) a to je o plných 20 koní více než u projektu Audi R8 V10 australské společnosti Renm Performance. Rovných 60 koní navíc naskočilo díky použití nového výfukového traktu s ventilem (jenž je zároveň o 17 kg lehčí než standardní vedení), vylepšenými filtry sání a pochopitelně též přeprogramovanou řídicí jednotkou.

Jízdní výkony své novinky Anderson Germany tají, ve svém vyjádření se omezuje pouze na navýšení nejvyšší rychlosti o 12 km/h. Taktéž cenové relace jsou zatím obestřeny rouškou tajemství.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Audi R8 V10 Racing Edition od Anderson Germany
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků