145
Fotogalerie

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

Kapitoly článku:


Verdikt

Audi R8 je objektivně lepší auto. Ne, jinak. Je to jedno z nejlepších aut, jaké jsem kdy řídil. Hliníkový Audi Space Frame, motor uprostřed, atmosférické plnění, skvělé řízení, výborná převodovka a tak dále. Těch několik málo situací, kdy jsme vzali R8 naplno pod krkem a kdy ukázala, jak fantasticky ostrá umí být, mám pořád před očima. A pořád mě mrzí, že jich nebylo více. 

R8 je se svými schopnostmi hrozně daleko a pro normální provoz je téměř nereálné je využít. Jestli ale máte za domem velký okruh, nebo prostě sháníte auto pro častější okruhové jezdění, pak ano. Za 1,5 milionu navíc opravdu dostanete více schopností. Problém je pouze v tom, že tyhle milionové schopnosti oproti F-Type R jinde než na okruhu naplno neoceníte.

_DSC2259.jpg_DSC2311.jpg_DSC2325.jpg

Vím, že to bude v kontextu skvělé R8 znít divně, ale nakonec jsem raději usedal za volant Jaguaru. Ten jde na věc opačně. Je postaven tak, aby na okruhu ostudu neudělal a stoprocentně ji tam také neudělá, pro běžné okresky a takové to všední cestování je to ale zábavnější stroj. Ani náhodou si nemyslete, že by byl snad pomalý, to by vás totiž mohlo jednou mrzet. F-Type R AWD pouze není tak absurdně rychlý jako Audi. 

Tyhle tři dny utekly nehorázně rychle. Asi tak stejně rychle, jako mizel benzin z obou nádrží. Závěrečnou projížďku už trávím v Jaguaru F-Type. Opět je skoro letní počasí, vítr ve vlasech a ve zpětném zrcátku k zemi připlácnuté a nebezpečně vypadající Audi R8. Usilovně přemýšlím, koho označit za vítěze. Každý srovnávák přece musí mít vítěze.

Kolega se odpojuje a jede vrátit R8. Nevadí mi, že zůstávám o něco déle v Jaguaru. Mým osobním vítězem tohoto souboje je slabší, hůře vychovaný a uvnitř ne tak hodnotně vypadající Jaguar. Ano, je to paradox, ale nakonec se zdá, že Audi R8 V10 Plus tu o 1,5 milionu vyšší cenu na zábavě za volantem neobhájí. Ale pokud vaše sympatie patří právě Audi, rozhodně se s vámi nebudu přít. R8 je totiž fantastický stroj. 

Technické údaje: Audi R8 V10 Plus

Rok
2016
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
10/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 5 204 cm3
Vrtání • zdvih
84,5 mm • 92,8 mm
Stupeň komprese
12,5:1
Nejvyšší výkon
449 kW (610 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
8 250 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
560 Nm při 6 500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
3,1 s
Nejvyšší rychlost
330 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 7 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
112 l
Objem palivové nádrže
73 l
Hmotnost: provozní • celková
1 655 kg • 1 920 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
17,5 • 9,3 • 12,3 l/100 km
Rozvor náprav
2 650 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 638 mm • 1 599 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 426 × 1 940 × 1 240 mm

Technické údaje: Jaguar F-Type R AWD

Rok
2016
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
8/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 5 000 cm3
Vrtání • zdvih
92,5 mm • 93,0 mm
Stupeň komprese
9,5:1
Nejvyšší výkon
405 kW (550 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 500 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
680 Nm při 3 500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
4,1 s
Nejvyšší rychlost
300 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
automatická • 8 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
207 l
Objem palivové nádrže
70 l
Hmotnost: provozní • celková
1 745 kg • 2 150 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
16,2 • 8,5 • 11,3 l/100 km
Rozvor náprav
2 662 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 585 mm • 1 627 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 470 × 2 042 × 1 311 mm

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud