145
Fotogalerie

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

Kapitoly článku:


Jaguar F-Type je horší, ale pobaví více

Už svezení s Projectem 7 ukázalo, že Jaguar jde na věc trochu jinak. I kdyby zde místo F-Type R stál Project, pořád by platilo, že ani se svým pečlivě vyladěným podvozkem nedosahuje suverenity, se kterou létá R8 zatáčkami. „Erko“ je navíc civilnější, trochu slabší a v našem případě má čtyřkolku. Základ pro zklamání? Naopak. 

Po přesednutí do Jaguaru F-Type z Audi R8 spadnete o pár pater níže. Nemyslím to nijak zle, je to prostě holá skutečnost. Interiér je lacinější, v plném tempu auto není tak hrozivě ostré a řízení je mnohem horší. Inu, motor vpředu a obecně větší hmotnost (1655 vs. 1745 kg) se někde projevit musí. 

_DSC0089.jpg_DSC0086.jpg
Je zcela neoddiskutovatelné, že F-Type nenabízí takové kvality. Je těžší, „pomalejší“, není tak precizní. Jenže to je na okreskách vlastně výhoda. Ve finále je tohle „horší“ auto zábavnější 

Kdybyste se snad chtěli zakabonit nad výsledkem, jaký zde Jaguar předvedl, rychle vás to přejde. Stačí zmáčknout startovací tlačítko, osmiválec efektně naskočí a vám je jasné, že to nebude žádná tragédie. Vyrážíme opět na okresky vedoucí převážně lesem, kde se zvuk obou aut báječně rozléhá.  

F-Type působí oproti Audi velmi těžkým dojmem a zdaleka není v zatáčkách tak suverénní. Jenže tohle civilnější chování má své velké výhody. Nutí vás pevněji držet volant, nutí vás řídit. Vy nemusíte jet přes 200 km/h, abyste měli pocit, že se něco děje. Rychlost dává tento automobil k dispozici mnohem snáze a to se z pohledu okresního cestování velmi hodí, přestože je nadevše jasné, že na okruhu by byl F-Type pomalejší. 

Oproti Audi R8 má F-Type jednu zásadní výhodu. Je přetáčivější. I když Jaguar používá pohon všech kol (s mezinápravovou spojkou), s přední nápravou to moc nepřehání. Zadek je navíc lehčí než předek, takže není problém dostat F-Type do driftu. Opět tak můžete učinit za asistence stabilizace, která ve svém sportovním režimu odsune zásahy natolik daleko, že vám dovolí docela zajímavé sklouznutí bokem. 

_DSC2271.jpg_DSC2276.jpg
I když to je čtyřkolka, F-Type se nechá vyprovokovat k přetáčivému smyku mnohem snáze než R8. I to je důvod, proč je nakonec tohle auto při svižnější jízdě zábavnější

Lesem se rozléhá řev Jaguaru F-Type doprovázený bzučením Audi R8 jedoucí za mnou. Osmistupňový automat funguje skvěle, při podřazování Jaguar pěkně prská. Vím, že bych Audi R8 patrně neujel, ale tohle mě baví více. F-Type nabídne větší naléhavost, více vás vtáhne do děje, rozdá více emocí. 

Na konci dne je potřeba jedno auto nechat v redakci a druhým odjet domů. Je to dilema, které bych chtěl řešit dnes a denně a já si nakonec vybírám Jaguar. Je to svým způsobem rozevláté, hrubiánské a místy neurvalé auto. Občas připomíná muscle car, nicméně pro mě je z naší dvojice zábavnější.

Ferrari je stejně nejlepší 

Ano, Ferrari. Model 458 Italia jsem řídil před lety, když šlo o novinku na trhu a musím říci, že se mi vrylo do paměti tak moc, že ho od té doby považuji za to nejlepší, s čím jsem kdy měl tu čest. Shodou okolností jsme s ním tenkrát jezdili na stejných okreskách, jako dnes s Audi R8 a Jaguarem F-Type. A letištní projížďka dnes už s autem z kategorie ojetin mi připomněla, že se od té doby na této skutečnosti moc nezměnilo. 

_DSC2190.jpg_DSC2193.jpg
Ferrari 458 Italia byl jen takový bonus, který ale ukázal, že i starší auta mohou mít neuvěřitelné kouzlo. Pokud bych si měl vybrat, nakonec bych nejradši sáhl po téhle italské dnes už ojetině

Ferrari je prostě Ferrari a atmosférické Ferrari s výkonem 419 kW (570 k) je nejvíc.Ta lehkost, s jakou se osmiválec vytáčí, ta rychlost, jízdní vlastnosti. Už vím jak to definovat přesně. Tohle ojeté Ferrari ukázalo, že lze spojit Audi R8 a F-Type do jednoho. Z Audi si vzalo základní koncepci a charakter supersportu, od Jaguaru ty obrovské dávky emocí. 

Je to možná trochu smutné, možná překvapivé, nebo nějaké úplně jiné, ale nakonec tahle ojetina byla to nejlepší, s čím jsme se během našeho velice zajímavého testu svezli. Vůbec se nedivím tomu, když majitel po svezení v R8 prohlásil, že svou Italii prodá, ale místo ní si koupí znovu 458 Italia, ovšem bez střechy. 

Nicméně tohle berte jenom jako takový bonus pro zajímavost. Zpátky k naší více než tisícikoňové dvojici. 

_DSC2243.jpg_DSC2244.jpg_DSC2246.jpg

Jaguar

Britský Jaguar vznikl v roce 1922 jak Swallow Sidecars Company, v roce 1945 dostal svůj současný název Jaguar Cars Limited.

Výrobce sportovních a luxusních automobilů byl v roce 1989 koupen Fordem. Od roku 2008 ho vlastní indická Tata Motors.

Jaguar F-Pace • Jaguar E-Pace • Jaguar I-Pace • Jaguar F-Type • Jaguar XE  •Jaguar XF

Doporučujeme

Články odjinud