Audi R8: supersport pro rok 2007 (tajné projekty)

Audi R8: supersport pro rok 2007 (tajné projekty)

Audi s předstihem připravuje ostrý model R8, který dostane dva motory: slabší osmiválec a silnější desetiválec, který má svůj půovd v Lamborghini. Volvo chystá svůj nový hatchback C30, který má konkurovat Golfu a Mini finálně testuje novou generaci Cooperu. A Mercedes? Ten už dokončuje nové SUV na podvozku třídy C.

Audi R8: konkurence pro Porsche již zanedlouho

Nové Audi R8 se vzhledem k tomu, že některé prvky, zejména aerodynamika, se s látkou na karoserii testují špatně, muselo Audi přistoupit k jen minimálnímu krytí. Nový vůz tak prakticky zcela odhaluje své tvary s velkým předstihem, na trh se totiž dostane nejdříve začátkem příštího roku, a jsme rádi, že vám můžeme tento „úlovek“ eklusivně nabídnout.

Pro jistotu zopakujeme, že vůz bude k dispozici se dvěma motory, slabší verze bude mít pod kapotou „obyčejný“ osmiválec, patrně ze současného Audi RS4 (420 koní), silnější pak desetiválec z Lamborghini, který se nachází také v Audi S6 a S8, a který může být naladěn na různé výkony okolo 500 koní.

Jak se vám líbí nová R8? Myslíte, že bude mít šanci proti konkurenci s věhlasnější sportovní minulostí a lepší image mezi bohatou klientelou jako je např. Porsche?

Foto a ilustrace © Automedia

  Foto a ilustrace © Automedia

Volvo C30: elegantní hatchback

Nejmenší Volvo se představilo jako studie začátkem tohoto roku. Třídveřový hatchback, který má konkurovat především Volkswagenu Golf, překvapil hlavně stylizací své zádě. Rozměrné zadní sklo přitahuje pozornost daleko více než již standardizovaná příď s maskou modelu S40. V interiéru jsme se nedočkali žádných překvapení, vše je vyvedeno ve strohém, ale originálním stylu model S40 či S80. Podle špionážních fotografií se zdá, že se originální záď dostane i do série; plocha skla ale bude pravděpodobně menší.

Koncept měří na délku 4 240 mm, což je jen o 230 mm méně, než má větší model S40. Studie dostala pod kapotu přeplňovaný motor o objemu 2.4 l s výkonem 191 kW (260 k) v 5 500 ot. a točivým momentem 350 Nm v 2 100 ot. S tímto motorem udělá koncept stovku za 5,8 s a dosáhne maximální rychlosti přes 250 km/h. Pod kapotou sériové verze se ale objeví umírněnější motory, které známe z S40.

Foto: DinSide


Foto a ilustrace © Automedia

Nový Mini Cooper: jemná evoluce

O nové generaci Mini Cooperu jsme popsali na AutoRevue.cz doslova stohy papíru - podrobný článek, starší fotografie poprvé, starší fotografie podruhé. Vůz si zachová svou tvář, jeho základní rysy zůstanou stejné, žádná výrazná designerská novinka se nechystá. Vylepšeny ale budou již tak dobré jízdní vlastnosti a pod kapotu se dostanou inovované motory s nižší spotřebou a lepšími emisemi. Základní model bude mít výkon 85 kW, chystá se mezistupeň mezi současným modelem Cooper a Cooperem S s výkonem 105 kW. Nejvýkonnější varianta pak bude mít podobně jako nyní výkon 125 kW. Výraznou inovací ale bude verze kombi s další dvojicí dveří, které bude vycházet z frankfurtské studie.

 

Foto © Automedia

Mercedes-Benz MLK: malé SUV na podvozku C-klasse

O novém modelu Mercedes-Benz MLK jsme psali již několikrát: poprvé už loni na jaře, podruhé v přehledovém článku připravovaných novinek automobilky. Na špionážních fotografiích je nové SUV, menší než současná generace ML, testováno v karoserii třídy C. Vidět je to především na velké světlé výšce a současně i nepravděpodobném tvaru karoserie - jde o tzv. mulu. Novinka bude mít společnou platformu s třídou C s pohonem všech kol 4matic a centrálním diferenciálem. Vůz se na trhu neukáže dříve než v druhé polovině roku 2007.

 

Foto a ilustrace © Automedia

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud