Audi R8, supersport jde na dračku

Zlí jazykové tvrdí, že Audi by díky své pečlivé marketingové práci před i po zahájení produkce jakéhkoli auta bylo na trhu úspěšné prakticky s jakýmkoli čtyřkolovým nesmyslem. O tom, že to není tak docela pravda, svědčí třeba model A2, nicméně nový model R8 tuto tezi spíše podporuje.

První opravdový supersport automobilky Audi je otiž opravdu trefou do černého. A to přesto, že jde po krku vlastním koncernovým sourozencům a do segmentu nepřináší nic zásadně nového. Jenže prodeje ještě ani pořádně nezačaly a produkce na celý příští rok je beznadějně vyprodána. Všech 4 000 vozů, které se mají v tomto roce vyrobit, již má svého zákazníka a očekává se, že i produkce v příštím roce, která počítá s výrobou 6 000 kusů tohoto sporťáku, bude rychle rezervována.

I když s podobnými výrobními čísly nebude Audi R8 zrovna exkluzivním voze, tradiční zákazníci této automobilky se konečně dočkali opravdového sporťáku a doplňují své garáže.

I když by Audi dokázalo prodat i dvojnásobek vozů, produkce je omezena tím, že značná část výroby je závislá na manuální práci kvalifikovaných pracovníků. I přes modernost výrobních linek Audi se téměř 75 procent výroby uskutečňuje manuálními operacemi, které nedovolí příliš navýšit počty vyrobených kusů.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud