Audi R8 Spyder: první snímky jsou venku

Audi během příštího týdne ve Frankfurtu představí otevřené provedení svého modelu R8. Zatím tu máme menší ochutnávku.

V Ingolstadtu nyní vyrábí dvě verze prestižního sportovního vozu řady R8, a sice původní osmiválec s objemem 4,2 l a teprve nedávno uvedené vrcholné provedení vybavené vidlicovým desetiválcem o objemu 5,2 l. Inženýři Audi však nyní horečně dokončují další dvě verze. První z nich bude otevřený R8 Spyder, druhou pak vysokovýkoné Audi R8 s doplňkovým označením RS.

Včera unikly první oficiální snímky novinky pro milovníky jízdy s větrem ve vlasech. Mluvčí firmy již dříve naznačil, že model R8 Spyder je již dávno připraven, ale uvedení na trh bylo záměrně odsunuto až do chvíle, kdy začnou stagnovat prodeje desetiválcového kupé. Audi rovněž potvrdilo, že nový Spyder dostane velkou plátěnou skládací střechu namísto dosud preferované modifikace targa s odnímatelnou částí pevné střechy. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled se Audi R8 Spyder bude od starších verzí lišit několika dalšími úpravami vynucenými odstraněním střechy. Všimneme si tedy třeba ventilačních otvorů za hlavovými opěrkami, za kterými se skrývají výsuvné bezpečnostní oblouky chránící posádku při převrácení vozu. Typické hliníkové lišty po stranách karosérie však bohužel vzaly za své.

Konstrukce karosérie musela být pochopitelně zesílena, nové místo muselo být vybráno pro umístění hrdla palivové nádrže, neboť zadní sloupky byly odstraněny. Spyder se bude navíc vyznačovat výhradní instalací desetiválce s objemem 5,2 l a výkonem 525 koní, zatímco základní osmiválec bude pro Spyder zřejmě vypuštěn.

Další konkrétní informace jsou však pro zájemce připraveny ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 Spyder
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků