Audi R8 Spyder: první snímky jsou venku

Audi během příštího týdne ve Frankfurtu představí otevřené provedení svého modelu R8. Zatím tu máme menší ochutnávku.

V Ingolstadtu nyní vyrábí dvě verze prestižního sportovního vozu řady R8, a sice původní osmiválec s objemem 4,2 l a teprve nedávno uvedené vrcholné provedení vybavené vidlicovým desetiválcem o objemu 5,2 l. Inženýři Audi však nyní horečně dokončují další dvě verze. První z nich bude otevřený R8 Spyder, druhou pak vysokovýkoné Audi R8 s doplňkovým označením RS.

Včera unikly první oficiální snímky novinky pro milovníky jízdy s větrem ve vlasech. Mluvčí firmy již dříve naznačil, že model R8 Spyder je již dávno připraven, ale uvedení na trh bylo záměrně odsunuto až do chvíle, kdy začnou stagnovat prodeje desetiválcového kupé. Audi rovněž potvrdilo, že nový Spyder dostane velkou plátěnou skládací střechu namísto dosud preferované modifikace targa s odnímatelnou částí pevné střechy. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled se Audi R8 Spyder bude od starších verzí lišit několika dalšími úpravami vynucenými odstraněním střechy. Všimneme si tedy třeba ventilačních otvorů za hlavovými opěrkami, za kterými se skrývají výsuvné bezpečnostní oblouky chránící posádku při převrácení vozu. Typické hliníkové lišty po stranách karosérie však bohužel vzaly za své.

Konstrukce karosérie musela být pochopitelně zesílena, nové místo muselo být vybráno pro umístění hrdla palivové nádrže, neboť zadní sloupky byly odstraněny. Spyder se bude navíc vyznačovat výhradní instalací desetiválce s objemem 5,2 l a výkonem 525 koní, zatímco základní osmiválec bude pro Spyder zřejmě vypuštěn.

Další konkrétní informace jsou však pro zájemce připraveny ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 Spyder
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků