Audi R8 Spyder nyní i s motorem 4,2 V8 FSI pro chudší

Audi R8 Spyder, neboli roadster na bázi kupé R8, jsme vám podrobně představili již loni v září a letos v květnu vám dovolili i nahlédnout do továrny automobilky, kde se „otevřená” R8 vyrábí. Celou dobu ale byla řeč o provedení vozu s desetiválcovým motorem 5,2 FSI, který bylo možné jako jediný pod kapotu Spyderu dostat. Od začátku ale bylo jasné, že i roadster dříve nebo později dostane do vínku i motor 4,2 FSI, který tvoří základ u verze kupé.

Stalo se tak právě tento týden, na vrcholu letošního léta. Již nyní je tedy jisté, že letos na pozim si první zákazníci odvezou R8 Spyder V8 z dealerství ingolstadtské automobilky a to s očekávanými 430 koňmi výkonu, zrychlením na stovku za 4,9 sekundy a maximální rychlostí 299 km/h.

Motor bude spojen buď s šestistupňovou manuální převodovkou, nebo stejně disponovaným automatem R-Tronic (DSG). Kombinovaná spotřeba má čini 14,9 litru benzinu na 100 km.

Standardem pro osmiválcový Spyder bude na rozdíl od verze V10 klasický podvozek s 18" koly, ten adaptivní s 19" disky bude ale k dispoizici za příplatek.

Automobilka žel bohu nezveřejnila ani jeden snímek nového provedení, ale nelze očekávat, že by (krom oné velikosti kol, pokud nezvolíte příplatkové provedení) bylo navenek na první pohled poznat, co se ukrývá pod kapotou.

Vystačit si tak zatím musíme s cenou - R8 Spyder 4,2 V8 FSI bude stát nejméně 121 000 Eur (cca 3,1 milionu Kč), což je o znatelných 35 400 Eur méně než v případě verze V10. Roadster pro chudé z toho zřejmě nebude, ale ušetřený takřka milion Kč už pozná ve své peněžence i nejeden bohatší z nás. Vůz by již mělo být možné objednávat, první dodávky přijdou letos na podzim.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 Spyder, zde ve verzi V10. Pouze technické specifikace jsou „osmiválcové”
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků