Audi jen pár týdnů před detroitským autosalonem odhalilo všechny důležité specifikace svého nejrychlejšího sériového modelu.
Audi R8, které si svou elegantností a dobře propracovanou technikou získala mnoho fanoušků, byla až doteď k dispozici pouze s 4,2 litrovým osmiválcem FSI disponujícím výkonem 309 kW. Komu se to ovšem zdálo nedostatečné, musel se bohužel poobhlídnout po jiných alternativách a mnohokrát hledání skončilo u Lamborghini. Nicméně nyní si R8 od svého příbuzného modelu Gallardo „propůjčila“ desetiválec a ten tomuto vozu dodává zcela nový rozměr.
Nový agregát dodává Audi R8 výkon 386 kW/525 koní a maximální točivý moment 530 Nm, což je dostatečné nato, aby se maximálka vozu pohybovala nad hodnotou 300 km/h, a aby se zrychlení z nuly na stovku dostalo pod hranici 4 vteřin. Osazení 5,2 litrového desetiválce si ovšem vyžádalo i další změny a to jak karosářské, tak i vnitřní, které na první pohled nejsou vidět. Nic se naopak nezměnilo v nabídce převodovek a zákazník tak má na výběr buď šestistupňovou manuální, nebo šestistupňovou automatickou převodovku R-Tronic. Pojďme se však podívat na ty drobné detaily, které odlišují silnější R8 od té slabší.
Jako první stojí za zmínku zvětšené otvory v předním nárazníku a zvětšený zadní difuzor, jemuž společnost dělá dvojice oválných koncovek výfuku. Rozšíření se dočkaly i boční vdechy, což je nutný následek použití výkonnějšího motoru. Z těch ostatních modifikací bychom mohli zmínit třeba kompletní přední LED světlomety, které se ke slabší verzi dodávají pouze za nemalý příplatek.
Audi R8 V10 bude k dispozici již na jaře příštího roku a za cenu kolem 142 400 eur (zhruba 3 660 000 Kč). Ještě předtím ji ale v lednu čeká oficiální premiéra na autosalonu v Detroitu.
Audi R8 V10