Audi R8: sporťák konečně i s desetiválcem

Audi jen pár týdnů před detroitským autosalonem odhalilo všechny důležité specifikace svého nejrychlejšího sériového modelu.

Audi R8, které si svou elegantností a dobře propracovanou technikou získala mnoho fanoušků, byla až doteď k dispozici pouze s 4,2 litrovým osmiválcem FSI disponujícím výkonem 309 kW. Komu se to ovšem zdálo nedostatečné, musel se bohužel poobhlídnout po jiných alternativách a mnohokrát hledání skončilo u Lamborghini. Nicméně nyní si R8 od svého příbuzného modelu Gallardo „propůjčila“ desetiválec a ten tomuto vozu dodává zcela nový rozměr.

Nový agregát dodává Audi R8 výkon 386 kW/525 koní a maximální točivý moment 530 Nm, což je dostatečné nato, aby se maximálka vozu pohybovala nad hodnotou 300 km/h, a aby se zrychlení z nuly na stovku dostalo pod hranici 4 vteřin. Osazení 5,2 litrového desetiválce si ovšem vyžádalo i další změny a to jak karosářské, tak i vnitřní, které na první pohled nejsou vidět. Nic se naopak nezměnilo v nabídce převodovek a zákazník tak má na výběr buď šestistupňovou manuální, nebo šestistupňovou automatickou převodovku R-Tronic. Pojďme se však podívat na ty drobné detaily, které odlišují silnější R8 od té slabší.

Jako první stojí za zmínku zvětšené otvory v předním nárazníku a zvětšený zadní difuzor, jemuž společnost dělá dvojice oválných koncovek výfuku. Rozšíření se dočkaly i boční vdechy, což je nutný následek použití výkonnějšího motoru. Z těch ostatních modifikací bychom mohli zmínit třeba kompletní přední LED světlomety, které se ke slabší verzi dodávají pouze za nemalý příplatek.  

Audi R8 V10 bude k dispozici již na jaře příštího roku a za cenu kolem 142 400 eur (zhruba 3 660 000 Kč). Ještě předtím ji ale v lednu čeká oficiální premiéra na autosalonu v Detroitu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi R8 V10
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků