Audi R8: sporťák konečně i s desetiválcem

Audi jen pár týdnů před detroitským autosalonem odhalilo všechny důležité specifikace svého nejrychlejšího sériového modelu.

Audi R8, které si svou elegantností a dobře propracovanou technikou získala mnoho fanoušků, byla až doteď k dispozici pouze s 4,2 litrovým osmiválcem FSI disponujícím výkonem 309 kW. Komu se to ovšem zdálo nedostatečné, musel se bohužel poobhlídnout po jiných alternativách a mnohokrát hledání skončilo u Lamborghini. Nicméně nyní si R8 od svého příbuzného modelu Gallardo „propůjčila“ desetiválec a ten tomuto vozu dodává zcela nový rozměr.

Nový agregát dodává Audi R8 výkon 386 kW/525 koní a maximální točivý moment 530 Nm, což je dostatečné nato, aby se maximálka vozu pohybovala nad hodnotou 300 km/h, a aby se zrychlení z nuly na stovku dostalo pod hranici 4 vteřin. Osazení 5,2 litrového desetiválce si ovšem vyžádalo i další změny a to jak karosářské, tak i vnitřní, které na první pohled nejsou vidět. Nic se naopak nezměnilo v nabídce převodovek a zákazník tak má na výběr buď šestistupňovou manuální, nebo šestistupňovou automatickou převodovku R-Tronic. Pojďme se však podívat na ty drobné detaily, které odlišují silnější R8 od té slabší.

Jako první stojí za zmínku zvětšené otvory v předním nárazníku a zvětšený zadní difuzor, jemuž společnost dělá dvojice oválných koncovek výfuku. Rozšíření se dočkaly i boční vdechy, což je nutný následek použití výkonnějšího motoru. Z těch ostatních modifikací bychom mohli zmínit třeba kompletní přední LED světlomety, které se ke slabší verzi dodávají pouze za nemalý příplatek.  

Audi R8 V10 bude k dispozici již na jaře příštího roku a za cenu kolem 142 400 eur (zhruba 3 660 000 Kč). Ještě předtím ji ale v lednu čeká oficiální premiéra na autosalonu v Detroitu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi R8 V10
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků