Audi R8: sporťák konečně i s desetiválcem

Audi jen pár týdnů před detroitským autosalonem odhalilo všechny důležité specifikace svého nejrychlejšího sériového modelu.

Audi R8, které si svou elegantností a dobře propracovanou technikou získala mnoho fanoušků, byla až doteď k dispozici pouze s 4,2 litrovým osmiválcem FSI disponujícím výkonem 309 kW. Komu se to ovšem zdálo nedostatečné, musel se bohužel poobhlídnout po jiných alternativách a mnohokrát hledání skončilo u Lamborghini. Nicméně nyní si R8 od svého příbuzného modelu Gallardo „propůjčila“ desetiválec a ten tomuto vozu dodává zcela nový rozměr.

Nový agregát dodává Audi R8 výkon 386 kW/525 koní a maximální točivý moment 530 Nm, což je dostatečné nato, aby se maximálka vozu pohybovala nad hodnotou 300 km/h, a aby se zrychlení z nuly na stovku dostalo pod hranici 4 vteřin. Osazení 5,2 litrového desetiválce si ovšem vyžádalo i další změny a to jak karosářské, tak i vnitřní, které na první pohled nejsou vidět. Nic se naopak nezměnilo v nabídce převodovek a zákazník tak má na výběr buď šestistupňovou manuální, nebo šestistupňovou automatickou převodovku R-Tronic. Pojďme se však podívat na ty drobné detaily, které odlišují silnější R8 od té slabší.

Jako první stojí za zmínku zvětšené otvory v předním nárazníku a zvětšený zadní difuzor, jemuž společnost dělá dvojice oválných koncovek výfuku. Rozšíření se dočkaly i boční vdechy, což je nutný následek použití výkonnějšího motoru. Z těch ostatních modifikací bychom mohli zmínit třeba kompletní přední LED světlomety, které se ke slabší verzi dodávají pouze za nemalý příplatek.  

Audi R8 V10 bude k dispozici již na jaře příštího roku a za cenu kolem 142 400 eur (zhruba 3 660 000 Kč). Ještě předtím ji ale v lednu čeká oficiální premiéra na autosalonu v Detroitu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi R8 V10

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A5 2
Rok výroby: 2013
Stav: 114 111 km
Cena: 600 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků