Audi R8 s manuálem a osmiválcem nebude. Není po nich poptávka

Audi R8 s manuálem a osmiválcem nebude. Není po nich poptávka

Překvapilo vás, že nová generace supersportu Audi R8 opustila klasickou manuální převodovku a základní osmiválec? Heinz Hollerweger, šéf divize Quattro GmbH, pro Automobilemag vysvětlil, že po takové verzi prostě nebyla a není poptávka.

Zákazníci prý oceňují dvouspojkový automat, který je pohodlnější a hlavně rychlejší na okruhu. Auto se s ním i lépe ovládá a nevyžaduje od řidiče tolik, co klasický manuál. Vedení Audi překvapila i vyšší poptávka po desetiválci než po osmiválci, proto slabší motor nebude.

Nové Audi R8 odhaleno, zrychlení 0-200 km/h zvládne pod 10 sekund

Nové Audi R8 odhaleno, zrychlení 0-200 km/h zvládne pod 10 sekund

Audi tak nebude investovat zbytečně mnoho prostředků do vývoje manuální převodovky, neboť se to nevyplatí. Zákazníků by bylo velmi málo, manuální převodovka se ve sportovních autech dostává na okraj zájmu a smysl má spíše v levnějších a slabších modelech.

Co se ekologie týče, v nabídce bude elektrický model R8 e-tron a i když se pořád spekuluje o Audi R8 s naftovým motorem, nic takového se zatím nechystá. Hybrid také nebude, protože by byl příliš těžký a jeho skutečný ekologický přínos mizivý. Navíc těch pár prodaných benzínových desetiválců automobilce Audi korporátní emise nezvýší.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků