Audi R8 s manuálem a osmiválcem nebude. Není po nich poptávka

Audi R8 s manuálem a osmiválcem nebude. Není po nich poptávka

Překvapilo vás, že nová generace supersportu Audi R8 opustila klasickou manuální převodovku a základní osmiválec? Heinz Hollerweger, šéf divize Quattro GmbH, pro Automobilemag vysvětlil, že po takové verzi prostě nebyla a není poptávka.

Zákazníci prý oceňují dvouspojkový automat, který je pohodlnější a hlavně rychlejší na okruhu. Auto se s ním i lépe ovládá a nevyžaduje od řidiče tolik, co klasický manuál. Vedení Audi překvapila i vyšší poptávka po desetiválci než po osmiválci, proto slabší motor nebude.

Nové Audi R8 odhaleno, zrychlení 0-200 km/h zvládne pod 10 sekund

Nové Audi R8 odhaleno, zrychlení 0-200 km/h zvládne pod 10 sekund

Audi tak nebude investovat zbytečně mnoho prostředků do vývoje manuální převodovky, neboť se to nevyplatí. Zákazníků by bylo velmi málo, manuální převodovka se ve sportovních autech dostává na okraj zájmu a smysl má spíše v levnějších a slabších modelech.

Co se ekologie týče, v nabídce bude elektrický model R8 e-tron a i když se pořád spekuluje o Audi R8 s naftovým motorem, nic takového se zatím nechystá. Hybrid také nebude, protože by byl příliš těžký a jeho skutečný ekologický přínos mizivý. Navíc těch pár prodaných benzínových desetiválců automobilce Audi korporátní emise nezvýší.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků