Audi R8 s manuálem a osmiválcem nebude. Není po nich poptávka

Audi R8 s manuálem a osmiválcem nebude. Není po nich poptávka

Překvapilo vás, že nová generace supersportu Audi R8 opustila klasickou manuální převodovku a základní osmiválec? Heinz Hollerweger, šéf divize Quattro GmbH, pro Automobilemag vysvětlil, že po takové verzi prostě nebyla a není poptávka.

Zákazníci prý oceňují dvouspojkový automat, který je pohodlnější a hlavně rychlejší na okruhu. Auto se s ním i lépe ovládá a nevyžaduje od řidiče tolik, co klasický manuál. Vedení Audi překvapila i vyšší poptávka po desetiválci než po osmiválci, proto slabší motor nebude.

Premiéry | Sportovní auta | Kupé | Audi | Ženeva 2015

Nové Audi R8 odhaleno, zrychlení 0-200 km/h zvládne pod 10 sekund

Audi tak nebude investovat zbytečně mnoho prostředků do vývoje manuální převodovky, neboť se to nevyplatí. Zákazníků by bylo velmi málo, manuální převodovka se ve sportovních autech dostává na okraj zájmu a smysl má spíše v levnějších a slabších modelech.

Co se ekologie týče, v nabídce bude elektrický model R8 e-tron a i když se pořád spekuluje o Audi R8 s naftovým motorem, nic takového se zatím nechystá. Hybrid také nebude, protože by byl příliš těžký a jeho skutečný ekologický přínos mizivý. Navíc těch pár prodaných benzínových desetiválců automobilce Audi korporátní emise nezvýší.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků