Audi R8 s manuálem a osmiválcem nebude. Není po nich poptávka

Audi R8 s manuálem a osmiválcem nebude. Není po nich poptávka

Překvapilo vás, že nová generace supersportu Audi R8 opustila klasickou manuální převodovku a základní osmiválec? Heinz Hollerweger, šéf divize Quattro GmbH, pro Automobilemag vysvětlil, že po takové verzi prostě nebyla a není poptávka.

Zákazníci prý oceňují dvouspojkový automat, který je pohodlnější a hlavně rychlejší na okruhu. Auto se s ním i lépe ovládá a nevyžaduje od řidiče tolik, co klasický manuál. Vedení Audi překvapila i vyšší poptávka po desetiválci než po osmiválci, proto slabší motor nebude.

Nové Audi R8 odhaleno, zrychlení 0-200 km/h zvládne pod 10 sekund

Nové Audi R8 odhaleno, zrychlení 0-200 km/h zvládne pod 10 sekund

Audi tak nebude investovat zbytečně mnoho prostředků do vývoje manuální převodovky, neboť se to nevyplatí. Zákazníků by bylo velmi málo, manuální převodovka se ve sportovních autech dostává na okraj zájmu a smysl má spíše v levnějších a slabších modelech.

Co se ekologie týče, v nabídce bude elektrický model R8 e-tron a i když se pořád spekuluje o Audi R8 s naftovým motorem, nic takového se zatím nechystá. Hybrid také nebude, protože by byl příliš těžký a jeho skutečný ekologický přínos mizivý. Navíc těch pár prodaných benzínových desetiválců automobilce Audi korporátní emise nezvýší.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků