Audi již dříve uvedlo speciální variantu supersportu R8 limitovanou na 999 kusů, která se vyznačovala absencí pohonu všech kol quattro. | Audi R8 V10 RWD Zdroj: Audi

Audi již dříve uvedlo speciální variantu supersportu R8 limitovanou na 999 kusů, která se vyznačovala absencí pohonu všech kol quattro. | Audi R8 V10 RWD | Zdroj: Audi

Tato purističtější verze se nyní vrací, ale se základem  v modernizovaném modelu  již zůstane napevno v nabídce bez omezené produkce. | Audi R8 V10 RWD Zdroj: Audi

Tato purističtější verze se nyní vrací, ale se základem v modernizovaném modelu již zůstane napevno v nabídce bez omezené produkce. | Audi R8 V10 RWD | Zdroj: Audi

Audi také mění označení, z dřívější limitky RWS (Rear Wheel Series) přechází na klasické RWD (Rear Wheel Drive). | Audi R8 V10 RWD Zdroj: Audi

Audi také mění označení, z dřívější limitky RWS (Rear Wheel Series) přechází na klasické RWD (Rear Wheel Drive). | Audi R8 V10 RWD | Zdroj: Audi

Novinka R8 RWD přijíždí hned s karoserií kupé i otevřeného Spyderu. Zadokolky se budou od standardního quattra odlišovat bočními otvory sání v barvě karoserie, zatímco vrchní panel za oknem bude vždy (u kupé) lakován do leskle černého odstínu. | Audi R8 V10 RWD Zdroj: Audi

Novinka R8 RWD přijíždí hned s karoserií kupé i otevřeného Spyderu. Zadokolky se budou od standardního quattra odlišovat bočními otvory sání v barvě karoserie, zatímco vrchní panel za oknem bude vždy (u kupé) lakován do leskle černého odstínu. | Audi R8 V10 RWD | Zdroj: Audi

Stejně tak RWD dostává i další hrstku černých exteriérových dílů, které lze volitelně vyměnit za karbon. | Audi R8 V10 RWD Zdroj: Audi

Stejně tak RWD dostává i další hrstku černých exteriérových dílů, které lze volitelně vyměnit za karbon. | Audi R8 V10 RWD | Zdroj: Audi

Hlavní změny však přichází na pohonném ústrojí. Uprostřed uložený atmosférický desetiválec o objemu 5,2 litru zůstává, ve verzi RWD má ovšem výkon 397 kW (540 koní) a točivý moment 540 N.m. | Audi R8 V10 RWD Zdroj: Audi

Hlavní změny však přichází na pohonném ústrojí. Uprostřed uložený atmosférický desetiválec o objemu 5,2 litru zůstává, ve verzi RWD má ovšem výkon 397 kW (540 koní) a točivý moment 540 N.m. | Audi R8 V10 RWD | Zdroj: Audi

Tedy o 22 kW (30 koní) a 20 N.m méně než vozy s pohonem všech kol. Na druhou stranu RWD je samozřejmě zase lehčí. | Audi R8 V10 RWD Zdroj: Audi

Tedy o 22 kW (30 koní) a 20 N.m méně než vozy s pohonem všech kol. Na druhou stranu RWD je samozřejmě zase lehčí. | Audi R8 V10 RWD | Zdroj: Audi

Bez quattra totiž hmotnost R8 klesla o asi 65 kg, tedy na 1595 kg (suchá hmotnost bez řidiče) v případě kupé. Spyder RWD zhubl 55 kg na nynějších 1695 kg. | Audi R8 V10 RWD Zdroj: Audi

Bez quattra totiž hmotnost R8 klesla o asi 65 kg, tedy na 1595 kg (suchá hmotnost bez řidiče) v případě kupé. Spyder RWD zhubl 55 kg na nynějších 1695 kg. | Audi R8 V10 RWD | Zdroj: Audi

S nižší váhou, ale zase bez pomoci přední nápravy, jsou nicméně dynamické schopnosti R8 RWD v přímce stále působivé. | Audi R8 V10 RWD Zdroj: Audi

S nižší váhou, ale zase bez pomoci přední nápravy, jsou nicméně dynamické schopnosti R8 RWD v přímce stále působivé. | Audi R8 V10 RWD | Zdroj: Audi

Kupé vystřelí z nuly na 100 km/h za 3,7 sekundy (Spyder 3,8 s) a maximálně dosáhne rychlosti 320 km/h (Spyder 318 km/h). | Audi R8 V10 RWD Zdroj: Audi

Kupé vystřelí z nuly na 100 km/h za 3,7 sekundy (Spyder 3,8 s) a maximálně dosáhne rychlosti 320 km/h (Spyder 318 km/h). | Audi R8 V10 RWD | Zdroj: Audi

R8 RWD si nehraje na speciální edici, tudíž bez pohonu všech kol vyjde rovněž levněji než standardní R8 quattro. Prozatím známe pouze německé cenovky. | Audi R8 V10 RWD Zdroj: Audi

R8 RWD si nehraje na speciální edici, tudíž bez pohonu všech kol vyjde rovněž levněji než standardní R8 quattro. Prozatím známe pouze německé cenovky. | Audi R8 V10 RWD | Zdroj: Audi

Kupé začne na 144.000 euro (asi 3,7 milionu korun) a Spyder na 157.000 euro (asi 4 miliony korun). | Audi R8 V10 RWD Zdroj: Audi

Kupé začne na 144.000 euro (asi 3,7 milionu korun) a Spyder na 157.000 euro (asi 4 miliony korun). | Audi R8 V10 RWD | Zdroj: Audi

V obou případech tedy o 22.000 euro (asi 560.000 Kč) levněji. Prodeje R8 RWD započnou v Evropě na začátku příštího roku. | Audi R8 V10 RWD Zdroj: Audi

V obou případech tedy o 22.000 euro (asi 560.000 Kč) levněji. Prodeje R8 RWD započnou v Evropě na začátku příštího roku. | Audi R8 V10 RWD | Zdroj: Audi

Audi R8 V10 RWD Spyder Zdroj: Audi

Audi R8 V10 RWD Spyder | Zdroj: Audi

Audi R8 V10 RWD Spyder Zdroj: Audi

Audi R8 V10 RWD Spyder | Zdroj: Audi

Audi R8 V10 RWD Spyder Zdroj: Audi

Audi R8 V10 RWD Spyder | Zdroj: Audi

Audi R8 V10 RWD Spyder Zdroj: Audi

Audi R8 V10 RWD Spyder | Zdroj: Audi

Audi R8 V10 RWD Spyder Zdroj: Audi

Audi R8 V10 RWD Spyder | Zdroj: Audi

Audi R8 V10 RWD Spyder Zdroj: Audi

Audi R8 V10 RWD Spyder | Zdroj: Audi

Audi R8 V10 RWD Spyder Zdroj: Audi

Audi R8 V10 RWD Spyder | Zdroj: Audi

Audi R8 V10 RWD Spyder Zdroj: Audi

Audi R8 V10 RWD Spyder | Zdroj: Audi

Audi R8 V10 RWD Spyder Zdroj: Audi

Audi R8 V10 RWD Spyder | Zdroj: Audi

Audi R8 V10 RWD Spyder Zdroj: Audi

Audi R8 V10 RWD Spyder | Zdroj: Audi

Audi R8 V10 RWD Spyder Zdroj: Audi

Audi R8 V10 RWD Spyder | Zdroj: Audi

Audi R8 V10 RWD Spyder Zdroj: Audi

Audi R8 V10 RWD Spyder | Zdroj: Audi

Audi R8 V10 RWD Zdroj: Audi

Audi R8 V10 RWD | Zdroj: Audi

Tato purističtější verze se nyní vrací, ale se základem  v modernizovaném modelu  již zůstane napevno v nabídce bez omezené produkce. | Audi R8 V10 RWD Zdroj: Audi
Audi také mění označení, z dřívější limitky RWS (Rear Wheel Series) přechází na klasické RWD (Rear Wheel Drive). | Audi R8 V10 RWD Zdroj: Audi
Novinka R8 RWD přijíždí hned s karoserií kupé i otevřeného Spyderu. Zadokolky se budou od standardního quattra odlišovat bočními otvory sání v barvě karoserie, zatímco vrchní panel za oknem bude vždy (u kupé) lakován do leskle černého odstínu. | Audi R8 V10 RWD Zdroj: Audi
Stejně tak RWD dostává i další hrstku černých exteriérových dílů, které lze volitelně vyměnit za karbon. | Audi R8 V10 RWD Zdroj: Audi
26
Fotogalerie

Modernizované Audi R8 přijíždí i jako zadokolka. Je levnější a nejde o speciální verzi

Audi R8 s pohonem jen zadních kol se teď stává plnohodnotnou variantou v nabídce.

Audi již dříve uvedlo speciální variantu supersportu R8 limitovanou na 999 kusů, která se vyznačovala absencí pohonu všech kol quattro. Tato purističtější verze se nyní vrací, ale se základem v modernizovaném modelu již zůstane napevno v nabídce bez omezené produkce. Audi také mění označení, z dřívější limitky RWS (Rear Wheel Series) přechází na klasické RWD (Rear Wheel Drive).

Novinka R8 RWD přijíždí hned s karoserií kupé i otevřeného Spyderu. Zadokolky se budou od standardního quattra odlišovat bočními otvory sání v barvě karoserie, zatímco vrchní panel za oknem bude vždy (u kupé) lakován do leskle černého odstínu. Stejně tak RWD dostává i další hrstku černých exteriérových dílů, které lze volitelně vyměnit za karbon.

Hlavní změny však přichází na pohonném ústrojí. Uprostřed uložený atmosférický desetiválec o objemu 5,2 litru zůstává, ve verzi RWD má ovšem výkon 397 kW (540 koní) a točivý moment 540 N.m. Tedy o 22 kW (30 koní) a 20 N.m méně než vozy s pohonem všech kol. Na druhou stranu RWD je samozřejmě zase lehčí.

Bez quattra totiž hmotnost R8 klesla o asi 65 kg, tedy na 1595 kg (suchá hmotnost bez řidiče) v případě kupé. Spyder RWD zhubl 55 kg na nynějších 1695 kg. S nižší váhou, ale zase bez pomoci přední nápravy, jsou nicméně dynamické schopnosti R8 RWD v přímce stále působivé. Kupé vystřelí z nuly na 100 km/h za 3,7 sekundy (Spyder 3,8 s) a maximálně dosáhne rychlosti 320 km/h (Spyder 318 km/h).

R8 RWD si nehraje na speciální edici, tudíž bez pohonu všech kol vyjde rovněž levněji než standardní R8 quattro. Prozatím známe pouze německé cenovky. Kupé začne na 144.000 euro (asi 3,7 milionu korun) a Spyder na 157.000 euro (asi 4 miliony korun). V obou případech tedy o 22.000 euro (asi 560.000 Kč) levněji. Prodeje R8 RWD započnou v Evropě na začátku příštího roku.

Audi R8

Audi R8 je sportovní vlajkovou lodí německé automobilky. Na trh byla R8 uvedena v roce 2015 a stala se nejrychlejším sériovým vozem Audi se zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, z 0 na 200 km/h za 9,9 sekundy a nejvyšší rychlostí 330 km/h.

Technická data a ceny • Audi R8 RWD • Facelift 

Doporučujeme

Články odjinud