Audi R8 RWD má české ceny. Puristická zadokolka je nejlevnější R8 v nabídce

Už nejde o limitovanou edici a navíc vychází podstatně levněji. Nové Audi R8 RWD tlačí cenu vůči čtyřkolce o více jak půl milionu dolů.

Na podzim loňského roku Audi představilo novou variantu supersportu R8. Novinka označená RWD si bere inspiraci ze starší limitky RWS a přichází v lehčím a jednodušším balení s pohonem pouze zadních kol. Stává se přitom stálým členem modelové nabídky bez omezené produkce. K mání už je také v českém konfigurátoru Audi, a to jako kupé i otevřený Spyder.

Jak už víme, hlavní změny R8 RWD přichází na pohonném ústrojí. Uprostřed uložený atmosférický desetiválec o objemu 5,2 litru zůstává, ve verzi RWD má ovšem výkon 397 kW (540 koní) a točivý moment 540 N.m. Tedy o 22 kW (30 koní) a 20 N.m méně než vozy s pohonem všech kol. Na druhou stranu RWD je zase lehčí – o 65 kg na 1595 kg (suchá hmotnost bez řidiče) v případě kupé, o 55 kg na 1695 kg v případě Spyderu.

Modernizované Audi R8 přijíždí i jako zadokolka. Je levnější a nejde o speciální verzi

Modernizované Audi R8 přijíždí i jako zadokolka. Je levnější a nejde o speciální verzi

Odstranění techniky a snížení výkonu pak mělo dopad samozřejmě i na cenu supersportu. Kupé varianta R8 RWD totiž začíná na ceně 3.609.900 Kč. Je tedy o celých 661.000 Kč levnější než výchozí R8 V10 Coupé s pohonem všech kol (4.270.900 Kč). Spyder varianta R8 RWD je samozřejmě dražší s cenou od 4.040.900 Kč, cenový rozdíl oproti R8 V10 Spyder je však identický.

Zadokolky se od standardního quattra odlišují bočními otvory sání v barvě karoserie, zatímco vrchní panel za oknem bude vždy (u kupé) lakován do leskle černého odstínu. Stejně tak dostává RWD i další hrstku černých exteriérových dílů, které lze volitelně vyměnit za karbon. Paket lesklého karbonu vyjde na 229.700 Kč.

Limuzína Audi A3 má české ceny. Kolik dáte za větší kufr a elegantnější vzhled?

Limuzína Audi A3 má české ceny. Kolik dáte za větší kufr a elegantnější vzhled?

Standardně čekejte u kupé i Spyderu například žlutý lak karoserie Vegas (u kupé bez doplatku i bílý odstín Ibis), 19palcová černá kola, parkovací senzory vpředu i vzadu, čalounění jemnou kůží Nappa a sportovní podvozek, ale doplatit si například musíte za zadní parkovací kameru (18.300 Kč), tempomat (8900 Kč) nebo rozšíření infotainmentu v rámci digitálního přístrojového štítu o navigaci, WLAN a další funkce (99.500 Kč).

Audi R8 RWD – technická data a české ceny
Verze Coupé V10 RWD Spyder V10 RWD
Zdvihový objem [cm3] 5204 5204
Válce/ventily 10/4 10/4
Největší výkon [kW/min] 397/7900 397/7900
Točivý moment [N.m/min]  540/6400 540/6400
Převodovka 7A 7A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,7 3,8
Max. rychlost [km/h] 324 322
Spotřeba [l/100 km] 12,9 13,1
Suchá hmotnost [kg] 1595 1695
Základní cena [Kč] 3.609.900 4.040.900

Audi R8

Audi R8 je sportovní vlajkovou lodí německé automobilky. Na trh byla R8 uvedena v roce 2015 a stala se nejrychlejším sériovým vozem Audi se zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, z 0 na 200 km/h za 9,9 sekundy a nejvyšší rychlostí 330 km/h.

Technická data a ceny • Audi R8 RWD • Facelift 

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků