Audi R8 RWD má české ceny. Puristická zadokolka je nejlevnější R8 v nabídce

Už nejde o limitovanou edici a navíc vychází podstatně levněji. Nové Audi R8 RWD tlačí cenu vůči čtyřkolce o více jak půl milionu dolů.

Na podzim loňského roku Audi představilo novou variantu supersportu R8. Novinka označená RWD si bere inspiraci ze starší limitky RWS a přichází v lehčím a jednodušším balení s pohonem pouze zadních kol. Stává se přitom stálým členem modelové nabídky bez omezené produkce. K mání už je také v českém konfigurátoru Audi, a to jako kupé i otevřený Spyder.

Jak už víme, hlavní změny R8 RWD přichází na pohonném ústrojí. Uprostřed uložený atmosférický desetiválec o objemu 5,2 litru zůstává, ve verzi RWD má ovšem výkon 397 kW (540 koní) a točivý moment 540 N.m. Tedy o 22 kW (30 koní) a 20 N.m méně než vozy s pohonem všech kol. Na druhou stranu RWD je zase lehčí – o 65 kg na 1595 kg (suchá hmotnost bez řidiče) v případě kupé, o 55 kg na 1695 kg v případě Spyderu.

Modernizované Audi R8 přijíždí i jako zadokolka. Je levnější a nejde o speciální verzi

Modernizované Audi R8 přijíždí i jako zadokolka. Je levnější a nejde o speciální verzi

Odstranění techniky a snížení výkonu pak mělo dopad samozřejmě i na cenu supersportu. Kupé varianta R8 RWD totiž začíná na ceně 3.609.900 Kč. Je tedy o celých 661.000 Kč levnější než výchozí R8 V10 Coupé s pohonem všech kol (4.270.900 Kč). Spyder varianta R8 RWD je samozřejmě dražší s cenou od 4.040.900 Kč, cenový rozdíl oproti R8 V10 Spyder je však identický.

Zadokolky se od standardního quattra odlišují bočními otvory sání v barvě karoserie, zatímco vrchní panel za oknem bude vždy (u kupé) lakován do leskle černého odstínu. Stejně tak dostává RWD i další hrstku černých exteriérových dílů, které lze volitelně vyměnit za karbon. Paket lesklého karbonu vyjde na 229.700 Kč.

Limuzína Audi A3 má české ceny. Kolik dáte za větší kufr a elegantnější vzhled?

Limuzína Audi A3 má české ceny. Kolik dáte za větší kufr a elegantnější vzhled?

Standardně čekejte u kupé i Spyderu například žlutý lak karoserie Vegas (u kupé bez doplatku i bílý odstín Ibis), 19palcová černá kola, parkovací senzory vpředu i vzadu, čalounění jemnou kůží Nappa a sportovní podvozek, ale doplatit si například musíte za zadní parkovací kameru (18.300 Kč), tempomat (8900 Kč) nebo rozšíření infotainmentu v rámci digitálního přístrojového štítu o navigaci, WLAN a další funkce (99.500 Kč).

Audi R8 RWD – technická data a české ceny
Verze Coupé V10 RWD Spyder V10 RWD
Zdvihový objem [cm3] 5204 5204
Válce/ventily 10/4 10/4
Největší výkon [kW/min] 397/7900 397/7900
Točivý moment [N.m/min]  540/6400 540/6400
Převodovka 7A 7A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,7 3,8
Max. rychlost [km/h] 324 322
Spotřeba [l/100 km] 12,9 13,1
Suchá hmotnost [kg] 1595 1695
Základní cena [Kč] 3.609.900 4.040.900
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 112 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků