Audi R8 Renm: australská ofenzíva

Od protinožců přijíždí další, poctivě upravený evropský „sporťák“. Nabídne solidní výkony navíc a k tomu decentní vzhled.

Je tomu teprve několik dní, co jsme vám na tomto místě představili Porsche 997 Turbo modifikované australskou společností Renm Performance z Melbourne. Dnes o sobě tato firma dala opět vědět, tentokrát v jejích sítích uvízlo Audi R8 ve verzích V8 i V10. Slabší z těchto modelů u Renmu pojmenovali láskyplně Enigma, přeprogramovali jeho řídicí jednotku, vylepšili sání a instalovali novou výfukovou soustavu. Díky tomu poskočily parametry této osmiválcové jednotky s objemem 4,2 l o 40 koní (29 kW) a 35 Nm na výsledných 460 koní (338 kW), resp. 465 Nm. Stále málo? Pak si můžete objednat přeplňovací kompresor, jenž tyto parametry navýší až na 530 koní (390 kW) a 530 Nm.

Desetiválec s objemem 5,2 l je u Renm Performance dostupný s pouhým přeprogramováním řídicí jednotky, jež postačí k dosažení 565 koní (415 kW) a 600 Nm. Přidáte-li k tomu ještě sportovní sání a nový výfuk, můžete se těšit na rovných 600 koní (441 kW) a 585 Nm, což je již opravdu slušná porce. Pro srovnání ještě zmíníme, že standardní provedení motoru V10 5,2 l nabízí 525 koní (386 kW) a 530 Nm.

Mezi další modifikační prvky patří akustická regulace výfukového traktu s ovládáním z místa řidiče, dvacetipalcové ráfky vyrobené z kombinace uhlíkových kompozitů a hliníku, volant potažený Alcantarou a obložený kompozity a další ozdobné prvky vyrobené z tohoto materiálu. Za další příplatek lze mít opět kompozitní spoilery pod předním nárazníkem a ve spodní části nárazníku zadního, brzdy mohou mít osmipístkové třmeny vpředu a šestipístkové vzadu. K mání jsou i vylepšené závěsy kol s možností hydraulické změny světlé výšky vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 od Renm Performance
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků