Audi R8 Renm: australská ofenzíva

Od protinožců přijíždí další, poctivě upravený evropský „sporťák“. Nabídne solidní výkony navíc a k tomu decentní vzhled.

Je tomu teprve několik dní, co jsme vám na tomto místě představili Porsche 997 Turbo modifikované australskou společností Renm Performance z Melbourne. Dnes o sobě tato firma dala opět vědět, tentokrát v jejích sítích uvízlo Audi R8 ve verzích V8 i V10. Slabší z těchto modelů u Renmu pojmenovali láskyplně Enigma, přeprogramovali jeho řídicí jednotku, vylepšili sání a instalovali novou výfukovou soustavu. Díky tomu poskočily parametry této osmiválcové jednotky s objemem 4,2 l o 40 koní (29 kW) a 35 Nm na výsledných 460 koní (338 kW), resp. 465 Nm. Stále málo? Pak si můžete objednat přeplňovací kompresor, jenž tyto parametry navýší až na 530 koní (390 kW) a 530 Nm.

Desetiválec s objemem 5,2 l je u Renm Performance dostupný s pouhým přeprogramováním řídicí jednotky, jež postačí k dosažení 565 koní (415 kW) a 600 Nm. Přidáte-li k tomu ještě sportovní sání a nový výfuk, můžete se těšit na rovných 600 koní (441 kW) a 585 Nm, což je již opravdu slušná porce. Pro srovnání ještě zmíníme, že standardní provedení motoru V10 5,2 l nabízí 525 koní (386 kW) a 530 Nm.

Mezi další modifikační prvky patří akustická regulace výfukového traktu s ovládáním z místa řidiče, dvacetipalcové ráfky vyrobené z kombinace uhlíkových kompozitů a hliníku, volant potažený Alcantarou a obložený kompozity a další ozdobné prvky vyrobené z tohoto materiálu. Za další příplatek lze mít opět kompozitní spoilery pod předním nárazníkem a ve spodní části nárazníku zadního, brzdy mohou mít osmipístkové třmeny vpředu a šestipístkové vzadu. K mání jsou i vylepšené závěsy kol s možností hydraulické změny světlé výšky vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 od Renm Performance
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků