Audi R8 prošlo modernizací. Dostalo ještě ostřejší design a vyšší výkon

Supersport od Audi se dočkal očekávané modernizace a přináší jak vyšší výkon desetiválce, tak i řadu vylepšení na karoserii či podvozku.

Jak už víme, Audi se nejspíše v roce 2020 s modelovou řadou R8 rozloučí a dle všeho neplánuje nástupce (ačkoliv se diskutuje o případné elektrické náhradě). Možná úplně posledním výkřikem ještě před ukončením produkce tak bude modernizace současné druhé generace, která schopnosti německé střely ještě přiostřuje.

Změny aktualizované R8 začínají na karoserii, jež dostala nové nárazníky s většími otvory přívodu vzduchu, maska chladiče je širší a položena o cosi níže a štěrbiny v předním víku připomínají první model Audi quattro (prvek nově uvedený také na Audi A1). Vzadu je asi nejvýraznější nový difuzor a mřížka táhnoucí se nyní přes celou šířku karoserie. V motorovém prostoru najdete nově tvarované kryty z plastu, za příplatek z karbonu.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Standardní R8 si vystačí s prvky karoserie v černě lesklém laku, zatímco výkonnější R8 V10 Performance (nový název pro verzi V10 Plus) dostává standardně díly v matném „titanovém“ zbarvení. Pro obě varianty je nicméně k dispozici za příplatek i karbonový paket nebo lehčí přední splitter, který ušetří 2 kg hmotnosti. Sériová 19palcová kola lze na přání také nahradit 20palcovými. Uvnitř R8 k mnoha změnám nedochází kromě nových odstínů polstrování.

Srdcem R8 je nadále atmosféricky plněný 5,2litrový desetiválec, který sice nově obdržel filtr pevných částic, jeho výkon byl ale nadále zvýšen. V základní R8 tak nyní produkuje 419 kW (570 koní) a 550 Nm točivého momentu, tedy o 22 kW (30 koní) a 10 Nm více. V této specifikaci zajišťuje R8 zrychlení z nuly na 100 km/h za 3,4 vteřiny a maximální rychlost 324 km/h (322 km/h v případě otevřeného Spyderu).

Audi e-tron GT má být milníkem: 80 procent baterie nabije za 12 minut

Audi e-tron GT má být milníkem: 80 procent baterie nabije za 12 minut

U výkonnější R8 V10 Performance pak mluvíme o 456 kW (620 koních) a 580 Nm, tedy nárůstu o 7 kW (10 koní) a 20 Nm. V tomto případě už R8 zrychlí na stovku za 3,1 vteřiny (3,2 s pro Spyder) a dosáhne rychlosti až 331 km/h (329 km/h pro Spyder).

Audi dále zmiňuje, že vyladěn byl lehce i podvozek, systém proměnlivého účinku posilovače, stabilizační systém a trojice jízdních režimů – sucho, mokro a sníh – má větší účinek na změnu charakteru auta. Mezi dalšími příplatky pro R8 se nakonec objevují také účinnější brzdy s karbonkeramickými kotouči, namísto standardních ocelových, nebo příčný zkrutný stabilizátor na přední nápravě, který může být na přání vyroben z kompozitu a je o přibližně 2 kg lehčí.

Audi e-tron si již rezervovalo přes 10 tisíc zájemců. Po týdnu od uvedení

Audi e-tron si již rezervovalo přes 10 tisíc zájemců. Po týdnu od uvedení

Modernizované Audi R8 bude do prodeje uvedeno během prvního čtvrtletí příštího roku. Přesné cenovky ještě neznáme, od starší verze se ale razantně lišit určitě nebudou. Standardní R8 dosud startovala na částce okolo 4,3 milionu korun.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 43 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků