Audi R8 Plus vs. Jaguar F-Type R: Naměřená dynamika bere dech

Jaguar F-Type R AWD i Audi R8 V10 Plus jsou nehorázně rychlá auta. Jak moc a jak si stojí vedle ostatních?
Seznam kapitol
  1. Akcelerace, Jak si stojí vedle ostatních, Videa
  2. Brzdy, Poslechněte si zvuk (Videa)

Takže si to shrňme. Audi R8 V10 Plus znamená atmosférický desetiválec o výkonu 449 kW (610 k) a s točivým momentem 560 Nm. Při hmotnosti 1630 kg, s pohonem všech kol a se sedmistupňovou automatickou převodovkou zvládne německý supersport podle oficiálních údajů sprint na 100 km/h za 3,2 s, respektive akceleraci 0-200 km/h by měl dát za méně než deset sekund. Ano, tohle auto by se mělo zařadit na absolutní špičku toho, co jsme kdy měřili. 

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: převody
  Audi R8 Jaguar F-Type
Maximální otáčky 8500 ot./min 6800 ot./min
1. rychlostní stupeň 68 km/h 70 km/h
2. rychlostní stupeň 103 km/h 105 km/h
3. rychlostní stupeň 137 km/h 157 km/h

Sekundovat mu u toho ale bude další zajímavý automobil. Sice nejde o čistokrevný supersport, ale i Jaguar F-Type R AWD umí nabídnout tabulkově hodně zajímavá čísla.

Maximální výkon přeplňovaného osmiválce dosahuje na 405 kW (550 k), vrchol točivého momentu je ještě vyšší než u Audi, ale stejně tak je vyšší i hmotnost. Kombinace nižšího výkonu a větší váhy samozřejmě nemůže znamenat nic jiného než horší čas pro sprint na 100 km/h. Nicméně výsledek 4,1 s opravdu za pomalý považovat nelze. Bereme Racelogic a jdeme na věc. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tahle dvojice je všechno, jenom ne pomalá. Oba mají automat, pohon všech kol a velmi výkonné motory. Jaká bude praxe? 

Audi nepatrně horší, Jaguar lepší

Nutno podotknout, že zrychlení obou těchto automobilů je mírně řečeno neuvěřitelné. Audi aktivuje klasický Launch Control, který podrží otáčky přibližně na hodnotě 4500 ot./min, jakmile pustíte pedál plynu, opře se všemi čtyřmi do podkladu a bez přehánění vystřelí vpřed. Převodovka řadí skoro až u devíti tisíc otáček, takže se v plném tempu motor pohybuje v pásmu mezi sedmi a devíti tisíci, kde se dějí neskutečné věci.

Připravujeme srovnávací test Audi R8 V10 Plus vs. Jagaur F-Type R AWD

Připravujeme srovnávací test Audi R8 V10 Plus vs. Jagaur F-Type R AWD

Ostatně ledasco naznačí video níže. Všimněte si, jak rychle jsme na 230 km/h. Mimochodem kolísání otáček v rychlosti kolem 220 km/h je dáno hodně nerovným povrchem letištní pojezdové dráhy. 

Motor v Jaguaru je samozřejmě docela jiného ražení. Startuje kousek nad třemi tisíci a v plném tempu se pohybuje mezi 5500 až 6500 ot./min. Zrychlení je to ale možná ještě trochu působivější, protože vedle lehkonohé R8 vypadá F-Type jako regulérní tank, který se hrne dopředu brutální silou. Samozřejmě nad 200 km/h nemá takový elán jako výkonnější, lehčí a placatější Audi, ale pokud bychom neměli přímé srovnání, byli bychom patrně z dynamiky také velmi uneseni. 

Zde pro představu zrychlení Jaguaru na dalším videu: 

Konkrétní čísla hovoří jasně. Audi R8 v průměru měření v každém směru (s dvojicí dobře rostlých pánů na palubě) zvládlo sprint na 100 km/h za 3,37 s, respektive sprint na 200 km/h za 10,96 s. Jsou to trochu horší čísla ve srovnání s těmi slibovanými, ale to nic nemění na skutečnosti, že takto rychlé auto jsme ještě neměřili. 

F-Type potřeboval v průměru pro akceleraci na 100 km/h rovné čtyři sekundy, takže jde o desetinu sekundy lepší hodnotu, než co slibuje automobilka. Ve vyšších rychlostech samozřejmě F-Type na Audi nestačí. Všechny hodnoty zrychlení najdete níže v tabulce. 

Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Zrychlení
  Audi R8 V10 Plus Jaguar F-Type R AWD
0-50 km/h (s) 1,48 1,62
0-100 km/h (s) 3,37 4,00
0-130 km/h (s) 4,97 6,12
0-150 km/h (s) 6,28 7,70
0-170 km/h (s) 7,90 9,76
0-200 km/h (s) 10,96 13,53
     
30-50 km/h (s) 0,67 0,71
50-70 km/h (s) 0,69 0,86
80-120 km/h (s) 1,87 2,42
130-150 km/h (s) 1,31 1,59
130-200 km/h (s) 5,99 7,43

Jak si stojí vedle ostatních

Testování podobně rychlých strojů není v našich končinách zas až tak častou záležitostí, ale za dobu, co v rámci redakčních testů měříme dynamiku jednotlivých automobilů, se už pár podobně střižených vozů našlo. Jak si vedle nich tato poslední dvojice stojí?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi R8 V10 Plus je v současnosti nejrychlejší stroj, jaký jsme kdy v redakci měřili. Aby také ne, když jde oficiálně o nejrychlejší sériový vůz, jaký Audi svým zákazníkům nabídlo

To názorně ukazuje první graf, ve kterém vidíte sprint Audi R8 V10 Plus, Jaguaru F-Type R AWD, Mercedesu-AMG GT S a Porsche 911 S ve verzi po faceliftu, ovšem na zimních pneumatikách. V grafu je dobře vidět, jak velkou výhodu mají obě čtyřkolky hned po startu vůči zadokolkám, respektive vůči Mercedesu, který ale následně svou ztrátu dotáhne. Zajímavé je, že vlastně k podobné dynamice jako Audi potřebuje Mercedes o sto koní méně. 

Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 V10 Plus (modrá křivka) je jednoznačný vítěz a je to také nejrychlejší auto, jaké jsme zatím měřili. Zelená křivka patří Mercedesu-AMG GT S, červená pak Jaguaru F-Type R AWD a světle modrá faceliftovanému Porsche 911 S

Zde je pro zajímavost ještě jeden graf, kde vidíte srovnání Jaguaru Project 7, který má 423 kW (575 k), ale pouze pohon zadních kol. F-Type R AWD osazený „slabším“ motorem je zpočátku rychlejší, na 200 km/h pro změnu trochu pomalejší. Rozdíl ale není příliš velký. 

Klepněte pro větší obrázek
Takto vypadá srovnání Jaguar Project 7 s relativně slabším F-Type R, který ale dostal v našem případě pohon všech kol a díky tomu je také zpočátku rychlejší

Níže v tabulce pak najdete aktualizovaný seznam deseti nejrychlejších automobilů, které jsme zatím měřili. Audi R8 se zařadilo na první, F-Type R AWD na třetí a Project 7 na páté místo.  

Přehled testovaných automobilů seřazených podle naměřeného času

Model Naměřené zrychlení
0-100 km/h (s)
Udávané zrychlení 
​0-100 km/h (s)
Rozdíl
(s)
Audi R8 V10 Plus 3,37 3,2 0,17
Mercedes-AMG GT S 3,9 3,8 0,1
Jaguar F-Type R AWD 4,0 4,1 -0,1
Porsche 911 Carrera S (facelift) 4,11 3,9 0,21
Jaguar Project 7 4,13 3,9 0,23
BMW X5 M 4,2 4,2 0
Porsche 911 4 GTS 4,42 4 0,42
Audi RS3 4,46 4,3 0,16
Mercedes-Benz CLA 45 AMG SB 4,91 4,7 0,21
Range Rover Sport SVR 5,1 4,7 0,4
Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 280 k 5,9 5,8 0,1
Škoda Octavia Combi RS230 6,74 7 -0,26
Seat Leon ST Cupra DSG (vlhko) 6,92 6 0,92
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Akcelerace, Jak si stojí vedle ostatních, Videa
  2. Brzdy, Poslechněte si zvuk (Videa)
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků