Audi R8 ovládly Le Mans

Tři vozy Audi R8 na startu – první tři místa v cíli: To je výsledek týmu Audi Sport Team Joest ve čtyřiadvacetihodinové bitvě na trati legendárního okruhu v Le Mans.
Audi R8 ovládly Le Mans
Tři vozy Audi R8 na startu – první tři místa v cíli: To je výsledek týmu Audi Sport Team Joest ve čtyřiadvacetihodinové bitvě na trati legendárního okruhu v Le Mans.

V extrémně horkém počasí, kdy se teplota povrchu okruhu šplhala až ke
42 oC a pod dohledem bezmála čtvrt milionu nadšených diváků značka Audi opět dokázala oprávněnost svého firemního sloganu „Náskok díky technice“. Tři vozy Audi R8 prokázaly na legendárním okruhu v Le Mans nejenom svoji rychlost, ale také mimořádnou spolehlivost. Vítězství si nakonec připsala posádka Audi R8 startovního čísla 8 ve složení Frank Biela/Tom Kristensen/Emanuele Pirro, která za 24 hodin stihla odkroužit 368 kol (o tři kola více než dokázal ujet loňský vítěz), což znamená ujetou vzdálenost 5005 km. Průměrná rychlost vítězného vozu činila 208 km/h!

Na druhém místě se ztrátou jediného kola dojelo Audi R8 posádky Laurent Aiello/Allan McNish/Stéphane Ortelli. Třetí nasazené Audi R8 dovedli k bronzové medaili jezdci Christian Abt/Michele Alboreto/Rinaldo Capello.

„Značka Audi se opět zapsala do historických tabulek – obsadit v Le Mans všechna místa na stupních vítězů se dosud podařilo pouze třem továrním týmům,“ zdůraznil velikost skvělého výsledku Reinhold Joest, šéf týmu Audi Sport Team Joest.

„Jsem absolutně spokojený, lepšího výsledku prostě nešlo dosáhnout,“ prohlásil po skončení závodu Dr. Wolfgang Ullrich, ředitel sportovního oddělení automobilky Audi.

„Splnil se mi životní sen,“ řekl v cíli Frank Biela. „Žádný jezdec nedostává příliš často šanci bojovat o vítězství s opravdu fantastickým vozem. Pokud takovou šanci máte, musíte udělat opravdu vše pro využití této příležitosti. Několikrát jsem si při závodě vzpomněl na skvělého jezdce Boba Wolleka, který mnohokrát startoval v Le Mans a přitom se mu nikdy nepodařilo vyhrát. Já jsem měl větší štěstí…“

Všechny tři vozy Audi R8 byly na závod perfektně připravené a tým techniků s nimi neměl prakticky žádné problémy. O práci se jim postaralo pouze několik defektů pneumatik, ke kterým na poměrně členitém okruhu dochází velmi často. Na dvou vozech R8 se v průběhu závodu měnila zadní část karoserie: „Šlo ale spíše o preventivní opatření. Nechtěli jsme riskovat nic, co by nás mohlo připravit o vítězství ve skvěle rozjetém závodě,“ vysvětluje Dr. Ullrich.

„První, druhé a třetí místo pro Audi – to je fantazie,“ neskrýval své nadšení Tom Kristensen. „Audi R8 je neuvěřitelně rychlé a přitom spolehlivé. Neměli jsme žádné problémy, jenom nás zdrželo několik defektů pneumatik – ale o tom je Le Mans! Startoval jsem už třikrát v barvách týmu Joest a třikrát se mi podařilo vyhrát: Le Mans 1997, Sebring 2000 a nyní i Le Mans 2000.“

I když trojnásobný triumf Audi v Le Mans budou určitě příznivci značky ještě dlouho vychutnávat, vozy Audi R8 se už připravují na další sportovní bitvy. Tou příští bude závod seriálu American Le Mans Series, který se jede 9. července na známém německém okruhu Nürburgring.

Výsledky závodu 24 hodin v Le Mans

1. Biela/Kristensen/Pirro (Audi R8)368 kol
2. Aiello/McNish/Orteli (Audi R8)- 1 kolo
3. Abt/Alboreto/Capello (Audi R8)- 3 kola
4. Bourdais/Grouillard/Clerico (Courage)- 24 kol
5. Katoh/O´Connell/Raphanel (Panoz)- 26 kol
6. Suzuki/Kageyama/Kageyama (Panoz)- 28 kol
7. Beretta/Wendlinger/Dupuy (Chrysler)- 35 kol
8. Tsuchiya/Kondo/Iida (Panoz)- 38 kol
9. Donohue/Amorim/Beltoise (Chrysler)- 40 kol
10. Pilgrim/Collins/Freon (Chevrolet)- 41 kol

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků