Audi R8, nový sportovní úsvit

Vody tradičných výrobců supersportovních vozů rozčeřila automobilka Audi. (doplněno živé foto)

Po dlouhých létech přinese německá Audi na silnice opět klasický supersportovní vůz. Audi R8 se bude pyšnit klasickou koncepcí "vše vzadu". Motor je uložen mezi zadní nápravou a sedačkami, což donutilo tvůrce umístit kabinu po vzoru supersportů zcela dopředu.

Audi R8 se svou délkou 4 430 mm, šířkou 1 900  mm a výškou 1 250 mm zařadí mezi středně velké supersporty a rozvor 2 650 mm, spolu s minimálními převisy, se bude podílet na výborných jízdních vlastnostech.

Pro sportovní vůz je výborné i rozložení hmotnosti. 44 procent váhy nese přední náprava a zbylých 56 procent zadní.

Pod kapotou se objeví špičkový osmiválec s přímým vstřikem paliva FSI. Agregát o objemu 4,2 l je shodný s tím, který Audi nabízí mj. v civilnější RS4. Výkon motoru dosahuje 309 kW (420 k) při 7 800 ot./min a točivý moment 430 Nm mezi 4 500-6 000 ot./min.

Výkon motoru se přenáší na 18" kola s pneu o rozměru 265/40 vpředu a 285/35 vzadu prostřednictvím manuální šestistupňové, nebo automatické převodovky Audi R Tronic se sekvenčním řazením. U automatické převodovky jsou samozřejmostí tlačítka na volantu pro změnu převodového stupně.

Tyto parametry pak umožní er-osmičce zrychlit na stovku za výborných 4,6 s a dosáhnout rychlosti 301 km/h.

O pohodlí se postará pokročilý audio systém Bang & Olufsen s výkonem 465 W, kompletní elektronické vybavení vozu a mnoho dalšího.

Při plánované ceně 104 000 eur, půjde určitě o velmi zajímavou alternativu k tradičním značkám vozů podobného ražení. Navíc při maximální denní produkci 15 vozů nepůjde o žádné masové nasazení, takže i jistá dávka exkluzivity zde bude hrát svou roli.

Tip: kompletní galerii živých fotografií si můžete prohlédnou v našem speciálu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků