Audi R8, nový sportovní úsvit

Vody tradičných výrobců supersportovních vozů rozčeřila automobilka Audi. (doplněno živé foto)

Po dlouhých létech přinese německá Audi na silnice opět klasický supersportovní vůz. Audi R8 se bude pyšnit klasickou koncepcí "vše vzadu". Motor je uložen mezi zadní nápravou a sedačkami, což donutilo tvůrce umístit kabinu po vzoru supersportů zcela dopředu.

Audi R8 se svou délkou 4 430 mm, šířkou 1 900  mm a výškou 1 250 mm zařadí mezi středně velké supersporty a rozvor 2 650 mm, spolu s minimálními převisy, se bude podílet na výborných jízdních vlastnostech.

Pro sportovní vůz je výborné i rozložení hmotnosti. 44 procent váhy nese přední náprava a zbylých 56 procent zadní.

Pod kapotou se objeví špičkový osmiválec s přímým vstřikem paliva FSI. Agregát o objemu 4,2 l je shodný s tím, který Audi nabízí mj. v civilnější RS4. Výkon motoru dosahuje 309 kW (420 k) při 7 800 ot./min a točivý moment 430 Nm mezi 4 500-6 000 ot./min.

Výkon motoru se přenáší na 18" kola s pneu o rozměru 265/40 vpředu a 285/35 vzadu prostřednictvím manuální šestistupňové, nebo automatické převodovky Audi R Tronic se sekvenčním řazením. U automatické převodovky jsou samozřejmostí tlačítka na volantu pro změnu převodového stupně.

Tyto parametry pak umožní er-osmičce zrychlit na stovku za výborných 4,6 s a dosáhnout rychlosti 301 km/h.

O pohodlí se postará pokročilý audio systém Bang & Olufsen s výkonem 465 W, kompletní elektronické vybavení vozu a mnoho dalšího.

Při plánované ceně 104 000 eur, půjde určitě o velmi zajímavou alternativu k tradičním značkám vozů podobného ražení. Navíc při maximální denní produkci 15 vozů nepůjde o žádné masové nasazení, takže i jistá dávka exkluzivity zde bude hrát svou roli.

Tip: kompletní galerii živých fotografií si můžete prohlédnou v našem speciálu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků