Audi R8, nový sportovní úsvit

Vody tradičných výrobců supersportovních vozů rozčeřila automobilka Audi. (doplněno živé foto)

Po dlouhých létech přinese německá Audi na silnice opět klasický supersportovní vůz. Audi R8 se bude pyšnit klasickou koncepcí "vše vzadu". Motor je uložen mezi zadní nápravou a sedačkami, což donutilo tvůrce umístit kabinu po vzoru supersportů zcela dopředu.

Audi R8 se svou délkou 4 430 mm, šířkou 1 900  mm a výškou 1 250 mm zařadí mezi středně velké supersporty a rozvor 2 650 mm, spolu s minimálními převisy, se bude podílet na výborných jízdních vlastnostech.

Pro sportovní vůz je výborné i rozložení hmotnosti. 44 procent váhy nese přední náprava a zbylých 56 procent zadní.

Pod kapotou se objeví špičkový osmiválec s přímým vstřikem paliva FSI. Agregát o objemu 4,2 l je shodný s tím, který Audi nabízí mj. v civilnější RS4. Výkon motoru dosahuje 309 kW (420 k) při 7 800 ot./min a točivý moment 430 Nm mezi 4 500-6 000 ot./min.

Výkon motoru se přenáší na 18" kola s pneu o rozměru 265/40 vpředu a 285/35 vzadu prostřednictvím manuální šestistupňové, nebo automatické převodovky Audi R Tronic se sekvenčním řazením. U automatické převodovky jsou samozřejmostí tlačítka na volantu pro změnu převodového stupně.

Tyto parametry pak umožní er-osmičce zrychlit na stovku za výborných 4,6 s a dosáhnout rychlosti 301 km/h.

O pohodlí se postará pokročilý audio systém Bang & Olufsen s výkonem 465 W, kompletní elektronické vybavení vozu a mnoho dalšího.

Při plánované ceně 104 000 eur, půjde určitě o velmi zajímavou alternativu k tradičním značkám vozů podobného ražení. Navíc při maximální denní produkci 15 vozů nepůjde o žádné masové nasazení, takže i jistá dávka exkluzivity zde bude hrát svou roli.

Tip: kompletní galerii živých fotografií si můžete prohlédnou v našem speciálu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků