Audi R8 nejspíše vynutí navýšení výkonu u Gallarda

Všechno zlé je k něčemu dobré, praví jedno pořekadlo. A pokud vše dopadne dobře, uplatní se i pro automobilku Lamborghini. Ta v této době spadá pod německou automobilku Audi, která na pařížském autosalonu představí svůj supersportovní model Audi R8.

Protože ten se představí s osmiválcem o výkonu 420 k a později i s desetiválcem o výkonu až 500 k vypadá to, že Gallardo, které stojí o krůček výše, by bylo zhruba stejně výkonné jako nový německý sporťák. To se pochopitelně zástupcům italské automobilky nelíbí a zvažují, že posílí malé Gallardo.

Italský supersport v této chvíli disponuje výkonem až 520 koní a dle dostupných informací to vypadá, že upgradovaný sporťák by mohl atakovat hranici až šesti set koňských sil. Tím by se nejen vzdálil od Audi R8, ale výrazně by předběhl i svého největšího konkurenta, kterým je Ferrari F430 a výrazně by se přiblížil většímu Murciélagu, které má nyní výkon 640 koní.

Prozatím není nic definitivní, protože se řeší některé technické zálažitosti. Protože je třeba použít stávající motor, musí se kompletně předělat a naladit, protože dostat z něj spolehlivých 600 koní nebude žádný med.

Pokud se to ovšem podaří a Gallardo skutečně posílí na onu magickou hranici, posune parametry ve své třídě o pořádný kus dál.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků