Audi R8 nakonec dostane přeplňování. Bude to asi pětiválec

Audi R8 nakonec dostane přeplňování. Bude to asi pětiválec

Nové Audi R8 se jako jedno z posledních aut ve své třídě drží klasického motoru s atmosférickým sáním. Přesto je přechod k přeplňování nevyhnutelný, což potvrdili vysocí představitelé značky v rozhovoru pro australský magazín Motoring.

Audi se ale nebude tlačit do přeplňování současného desetiválce. Ani nepoužije osmiválec například z modelu RS7, protože na ten není nové Audi R8 vůbec stavěno. „Foukaný“ motor přijde ještě v této generaci, zřejmě během faceliftu. Čekejme ho tedy zhruba do čtyř let.

Fotogalerie: Audi R8 nové generace do posledního detailu [80x foto]

Fotogalerie: Audi R8 nové generace do posledního detailu [80x foto]

Vypadá to, že Audi půjde cestou downsizingu především kvůli tomu, aby byl v nabídce vstupní model. V úvahu přichází možnost použití přeplňovaného pětiválce, což ostatně naznačovaly už dřívější zprávy ohledně potřeby vyhovět přísným daňovým předpisům v některých asijských zemích.

Audi ale vyvíjí i přeplňovaný šestiválec, který se má dostat pod kapotu nové generace RS4. Nicméně pětiválec je se sportovní historií značky spojený více a jeho charakteristický projev by se k modelu R8 určitě hodil lépe.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků