Audi R8 nakonec dostane přeplňování. Bude to asi pětiválec

Audi R8 nakonec dostane přeplňování. Bude to asi pětiválec

Nové Audi R8 se jako jedno z posledních aut ve své třídě drží klasického motoru s atmosférickým sáním. Přesto je přechod k přeplňování nevyhnutelný, což potvrdili vysocí představitelé značky v rozhovoru pro australský magazín Motoring.

Audi se ale nebude tlačit do přeplňování současného desetiválce. Ani nepoužije osmiválec například z modelu RS7, protože na ten není nové Audi R8 vůbec stavěno. „Foukaný“ motor přijde ještě v této generaci, zřejmě během faceliftu. Čekejme ho tedy zhruba do čtyř let.

Fotogalerie: Audi R8 nové generace do posledního detailu [80x foto]

Fotogalerie: Audi R8 nové generace do posledního detailu [80x foto]

Vypadá to, že Audi půjde cestou downsizingu především kvůli tomu, aby byl v nabídce vstupní model. V úvahu přichází možnost použití přeplňovaného pětiválce, což ostatně naznačovaly už dřívější zprávy ohledně potřeby vyhovět přísným daňovým předpisům v některých asijských zemích.

Audi ale vyvíjí i přeplňovaný šestiválec, který se má dostat pod kapotu nové generace RS4. Nicméně pětiválec je se sportovní historií značky spojený více a jeho charakteristický projev by se k modelu R8 určitě hodil lépe.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky