Audi R8 nakonec dostane přeplňování. Bude to asi pětiválec

Audi R8 nakonec dostane přeplňování. Bude to asi pětiválec

Nové Audi R8 se jako jedno z posledních aut ve své třídě drží klasického motoru s atmosférickým sáním. Přesto je přechod k přeplňování nevyhnutelný, což potvrdili vysocí představitelé značky v rozhovoru pro australský magazín Motoring.

Audi se ale nebude tlačit do přeplňování současného desetiválce. Ani nepoužije osmiválec například z modelu RS7, protože na ten není nové Audi R8 vůbec stavěno. „Foukaný“ motor přijde ještě v této generaci, zřejmě během faceliftu. Čekejme ho tedy zhruba do čtyř let.

Fotogalerie: Audi R8 nové generace do posledního detailu [80x foto]

Fotogalerie: Audi R8 nové generace do posledního detailu [80x foto]

Vypadá to, že Audi půjde cestou downsizingu především kvůli tomu, aby byl v nabídce vstupní model. V úvahu přichází možnost použití přeplňovaného pětiválce, což ostatně naznačovaly už dřívější zprávy ohledně potřeby vyhovět přísným daňovým předpisům v některých asijských zemích.

Audi ale vyvíjí i přeplňovaný šestiválec, který se má dostat pod kapotu nové generace RS4. Nicméně pětiválec je se sportovní historií značky spojený více a jeho charakteristický projev by se k modelu R8 určitě hodil lépe.

Audi R8

Audi R8 je sportovní vlajkovou lodí německé automobilky. Na trh byla R8 uvedena v roce 2015 a stala se nejrychlejším sériovým vozem Audi se zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, z 0 na 200 km/h za 9,9 sekundy a nejvyšší rychlostí 330 km/h.

Technická data a ceny • Audi R8 RWD • Facelift 

Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

včera | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Hyundai Kona N 2.0 T-GDI 8DCT: Módní záležitost se vším všudy

Hyundai Kona N 2.0 T-GDI 8DCT

Když dělal Hyundai facelift modelu i30 N, nacpal jeho techniku rovnou i do crossoveru Kona. Tím rozšířil rodinu sportovních modelů o nového člena. Jak jezdí první sportovní SUV Hyundaie?

20.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 6 příspěvků