Audi R8 nakonec dostane přeplňování. Bude to asi pětiválec

Audi R8 nakonec dostane přeplňování. Bude to asi pětiválec

Nové Audi R8 se jako jedno z posledních aut ve své třídě drží klasického motoru s atmosférickým sáním. Přesto je přechod k přeplňování nevyhnutelný, což potvrdili vysocí představitelé značky v rozhovoru pro australský magazín Motoring.

Audi se ale nebude tlačit do přeplňování současného desetiválce. Ani nepoužije osmiválec například z modelu RS7, protože na ten není nové Audi R8 vůbec stavěno. „Foukaný“ motor přijde ještě v této generaci, zřejmě během faceliftu. Čekejme ho tedy zhruba do čtyř let.

Fotogalerie: Audi R8 nové generace do posledního detailu [80x foto]

Fotogalerie: Audi R8 nové generace do posledního detailu [80x foto]

Vypadá to, že Audi půjde cestou downsizingu především kvůli tomu, aby byl v nabídce vstupní model. V úvahu přichází možnost použití přeplňovaného pětiválce, což ostatně naznačovaly už dřívější zprávy ohledně potřeby vyhovět přísným daňovým předpisům v některých asijských zemích.

Audi ale vyvíjí i přeplňovaný šestiválec, který se má dostat pod kapotu nové generace RS4. Nicméně pětiválec je se sportovní historií značky spojený více a jeho charakteristický projev by se k modelu R8 určitě hodil lépe.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků