Audi R8 LMX: Edice stovřená pro „krádež“ prvenství

Audi představuje speciální edici modelu R8. Jmenuje se LMX a jestli se ptáte, k jaké příležitosti tato série vznikla, pak nečekejte žádná zajímavá výročí nebo jubilea. Audi prostě potřebovalo sebrat automobilce BMW jedno menší prvenství týkající se laserových světlometů. 

Laserová světla BMW v prodeji na podzim. Později se dočkají další modely

Laserová světla BMW v prodeji na podzim. Později se dočkají další modely

O laserových světlech jsme v minulosti psali několikrát. BMW je představilo spolu s modelem i8. Právě tento supersport je dostane za příplatek. Hovořilo se logicky o tom, že půjde o první sériově vyráběné auto vybavené touto novinkou, jenže ta bude k dispozici až na podzim

BMW i8 bude mít laserová světla. Podívejte se, jak svítí

BMW i8 bude mít laserová světla. Podívejte se, jak svítí

Aktuálně představená edice Audi R8 LMX je zjednodušeně řečeno pouze R8 vybavené taktéž laserovými světlomety. Navíc výrobce upozorňuje, že si toto auto můžete už teď objednat, na silnicích se pak objeví v létě. Takže to znamená co? Že první sériově vyráběné auto osazené laserovými světlomety není BMW, ale Audi. Což je samozřejmě v tiskové zprávě patřičně zdůrazněno. 

Land Rover Discovery: laserová světla, průhledná kapota a dálkové řízení

Land Rover Discovery: laserová světla, průhledná kapota a dálkové řízení

Technicky fungují světla v Audi R8 prakticky stejně jako ta v i8. Laseru se týkají dálková světla. Každý modlu používá čtyři velmi malé diody, které své paprsky směřují do jednoho bodu a přes fluorescenční vrstvu pak na silnici. BMW používá diody tři.

Co se týká ostatních věcí, poznáte Audi R8 LMX podle speciálního modrého laku karoserie, šedých detailů nebo třeba velkého zadního spoileru. Pod kapotou je vidlicový desetiválec s výkonem 570 koní. Stovka je otázkou 3,4 s.

Cena na německém trhu startuje v přepočtu na 5,8 milionech korun. A mimochodem v plánu je pouze 99 exemplářů.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků