Audi R8 LMX: Edice stovřená pro „krádež“ prvenství

Audi představuje speciální edici modelu R8. Jmenuje se LMX a jestli se ptáte, k jaké příležitosti tato série vznikla, pak nečekejte žádná zajímavá výročí nebo jubilea. Audi prostě potřebovalo sebrat automobilce BMW jedno menší prvenství týkající se laserových světlometů. 

Laserová světla BMW v prodeji na podzim. Později se dočkají další modely

Laserová světla BMW v prodeji na podzim. Později se dočkají další modely

O laserových světlech jsme v minulosti psali několikrát. BMW je představilo spolu s modelem i8. Právě tento supersport je dostane za příplatek. Hovořilo se logicky o tom, že půjde o první sériově vyráběné auto vybavené touto novinkou, jenže ta bude k dispozici až na podzim

BMW i8 bude mít laserová světla. Podívejte se, jak svítí

BMW i8 bude mít laserová světla. Podívejte se, jak svítí

Aktuálně představená edice Audi R8 LMX je zjednodušeně řečeno pouze R8 vybavené taktéž laserovými světlomety. Navíc výrobce upozorňuje, že si toto auto můžete už teď objednat, na silnicích se pak objeví v létě. Takže to znamená co? Že první sériově vyráběné auto osazené laserovými světlomety není BMW, ale Audi. Což je samozřejmě v tiskové zprávě patřičně zdůrazněno. 

Land Rover Discovery: laserová světla, průhledná kapota a dálkové řízení

Land Rover Discovery: laserová světla, průhledná kapota a dálkové řízení

Technicky fungují světla v Audi R8 prakticky stejně jako ta v i8. Laseru se týkají dálková světla. Každý modlu používá čtyři velmi malé diody, které své paprsky směřují do jednoho bodu a přes fluorescenční vrstvu pak na silnici. BMW používá diody tři.

Co se týká ostatních věcí, poznáte Audi R8 LMX podle speciálního modrého laku karoserie, šedých detailů nebo třeba velkého zadního spoileru. Pod kapotou je vidlicový desetiválec s výkonem 570 koní. Stovka je otázkou 3,4 s.

Cena na německém trhu startuje v přepočtu na 5,8 milionech korun. A mimochodem v plánu je pouze 99 exemplářů.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků