Audi R8 GT3: závodník jak se patří

Audi již brzy začne vyrábět svůj okruhový speciál R8 GT3. A co je na tom nejlepší? Pořídit si jej bude moci i běžný smrtelník.

Novou R8 GT3 nemá na svědomí nikdo jiný, než divize automobilky Audi Motosport. Popudem ke vzniku této verze je účast týmu ingolstadtstké automobilky v nadcházející sezoně série GT3. V praxi to znamená, že sportovní R8 byla upravena podle platných předpisů závodů a její vzhled byl v maximální možné míře přizpůsoben pro získání co nejlepších čísel při aerodynamických testech. O tom svědčí nejenom minimální světlá výška, ale i rozšířené blatníky, sportovní bodykit, a obří „křídlo“ dominující zadní části.

Podstatné změny se odehrály i uvnitř, pravidla série totiž zakazují pohon všech čtyř kol a tak musela automobilka upustit od svého pohonu quattro. Síla z motoru uloženého ve střední části vozu je tak přenášena pouze na kola zadní nápravy a to přes šestistupňovou sekvenční převodovku. Bližší informace o konfiguraci podvozku, nebo pohonné jednotky zatím nejsou k dispozici. Jak už jsme ale výše zmínili, na podzim příštího roku proběhnou první dodávky těchto vozidel ke svým zákazníkům. Je to tak v podstatě poprvé co automobilka nabídla možnost zakoupit si originální okruhový speciál i „běžným lidem“.

Závěrem ještě zmiňme, že na okruhu si příští rok Audi R8 GT3 proměří síly třeba i s Jaguarem XKR GT3, nebo Astonem DBRS9.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 GT3
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 8 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků