Audi R8 GT3: závodník jak se patří

Audi již brzy začne vyrábět svůj okruhový speciál R8 GT3. A co je na tom nejlepší? Pořídit si jej bude moci i běžný smrtelník.

Novou R8 GT3 nemá na svědomí nikdo jiný, než divize automobilky Audi Motosport. Popudem ke vzniku této verze je účast týmu ingolstadtstké automobilky v nadcházející sezoně série GT3. V praxi to znamená, že sportovní R8 byla upravena podle platných předpisů závodů a její vzhled byl v maximální možné míře přizpůsoben pro získání co nejlepších čísel při aerodynamických testech. O tom svědčí nejenom minimální světlá výška, ale i rozšířené blatníky, sportovní bodykit, a obří „křídlo“ dominující zadní části.

Podstatné změny se odehrály i uvnitř, pravidla série totiž zakazují pohon všech čtyř kol a tak musela automobilka upustit od svého pohonu quattro. Síla z motoru uloženého ve střední části vozu je tak přenášena pouze na kola zadní nápravy a to přes šestistupňovou sekvenční převodovku. Bližší informace o konfiguraci podvozku, nebo pohonné jednotky zatím nejsou k dispozici. Jak už jsme ale výše zmínili, na podzim příštího roku proběhnou první dodávky těchto vozidel ke svým zákazníkům. Je to tak v podstatě poprvé co automobilka nabídla možnost zakoupit si originální okruhový speciál i „běžným lidem“.

Závěrem ještě zmiňme, že na okruhu si příští rok Audi R8 GT3 proměří síly třeba i s Jaguarem XKR GT3, nebo Astonem DBRS9.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 GT3
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků