Audi R8 GT3: závodník jak se patří

Audi již brzy začne vyrábět svůj okruhový speciál R8 GT3. A co je na tom nejlepší? Pořídit si jej bude moci i běžný smrtelník.
Audi R8 GT3: závodník jak se patří

Novou R8 GT3 nemá na svědomí nikdo jiný, než divize automobilky Audi Motosport. Popudem ke vzniku této verze je účast týmu ingolstadtstké automobilky v nadcházející sezoně série GT3. V praxi to znamená, že sportovní R8 byla upravena podle platných předpisů závodů a její vzhled byl v maximální možné míře přizpůsoben pro získání co nejlepších čísel při aerodynamických testech. O tom svědčí nejenom minimální světlá výška, ale i rozšířené blatníky, sportovní bodykit, a obří „křídlo“ dominující zadní části.

Podstatné změny se odehrály i uvnitř, pravidla série totiž zakazují pohon všech čtyř kol a tak musela automobilka upustit od svého pohonu quattro. Síla z motoru uloženého ve střední části vozu je tak přenášena pouze na kola zadní nápravy a to přes šestistupňovou sekvenční převodovku. Bližší informace o konfiguraci podvozku, nebo pohonné jednotky zatím nejsou k dispozici. Jak už jsme ale výše zmínili, na podzim příštího roku proběhnou první dodávky těchto vozidel ke svým zákazníkům. Je to tak v podstatě poprvé co automobilka nabídla možnost zakoupit si originální okruhový speciál i „běžným lidem“.

Závěrem ještě zmiňme, že na okruhu si příští rok Audi R8 GT3 proměří síly třeba i s Jaguarem XKR GT3, nebo Astonem DBRS9.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Audi R8 GT3
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků