Audi R8 GT Spyder představeno v Le Mans

Automobilka Audi dostála svému slibu a na slavném vytrvalostním závodě 24h Le Mans uvedla odlehčený roadster R8 GT.

O tom, že se model R8 GT Spyder dostane do sériové výroby, jsme se dozvěděli teprve před několika měsíci, ale již v květnu jsme vám mohli ukázat první špionážní snímky tohoto modelu z běžného provozu. Až na letošní čtyřiadvacetihodinovce Le Mans se však slibované stalo skutečností a můžeme vám nabídnout také potvrzené technické údaje. Nové Audi R8 GT Spyder bude poháněno stejným motorem jako kupé Audi R8 GT. Půjde tedy o posílený desetiválec s objemem 5,2 l, výkonem 560 koní (410 kW) a točivým momentem 540 Nm při 6 500 ot./min. Spyder GT dosáhne rychlosti 317 km/h (dosud se hovořilo o 310 km/h), což je jen o 3 km/h méně než u staršího kupé. Z klidu na 100 km/h vůz zrychlí za 3,8 s. Legendární závody Le Mans nebyly pro prezentaci R8 GT Spyder vybrány náhodou, neboť novinka údajně využívá některých skupin přímo odvozených ze speciálu R8 LMS, který v nich startuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Spyder má vzniknout v sérii omezené na 333 kusů, což je stejné množství jako u staršího kupé. Točivý moment desetiválce 5,2 l je přenášen skrze šestistupňovou převodovku DSG alias R Tronic s automatizovaným řazením na všechna kola v poměru 15:85 % připadajícím na přední/zadní nápravu (za běžných podmínek). Audi R8 GT Spyder se vyznačuje matově stříbřitou maskou chladiče, kompozitovým lízátkem pod předním nárazníkem a předními i zadními světlomety složenými z LED.

Dále se můžeme těšit na výrazný difuzor v zadním nárazníku, přítlačné křídlo a specifické devatenáctipalcové ráfky. Změny ve formě nové hlavice voliče, přepracovaného přístrojového štítu nebo čalounění s větším podílem Alcantary se pak promítly také do interiéru. Pohotovostní hmotnost nakonec v případě nového Audi R8 GT Spyder klesla o 85 kg na 1 640 kg (jen 31,5 kg uspořila konstrukce sedadel, zbytek jde povětšině na vrub karosářským dílům z uhlíkových kompozitů).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků