Audi R8 GT Spyder představeno v Le Mans

Automobilka Audi dostála svému slibu a na slavném vytrvalostním závodě 24h Le Mans uvedla odlehčený roadster R8 GT.

O tom, že se model R8 GT Spyder dostane do sériové výroby, jsme se dozvěděli teprve před několika měsíci, ale již v květnu jsme vám mohli ukázat první špionážní snímky tohoto modelu z běžného provozu. Až na letošní čtyřiadvacetihodinovce Le Mans se však slibované stalo skutečností a můžeme vám nabídnout také potvrzené technické údaje. Nové Audi R8 GT Spyder bude poháněno stejným motorem jako kupé Audi R8 GT. Půjde tedy o posílený desetiválec s objemem 5,2 l, výkonem 560 koní (410 kW) a točivým momentem 540 Nm při 6 500 ot./min. Spyder GT dosáhne rychlosti 317 km/h (dosud se hovořilo o 310 km/h), což je jen o 3 km/h méně než u staršího kupé. Z klidu na 100 km/h vůz zrychlí za 3,8 s. Legendární závody Le Mans nebyly pro prezentaci R8 GT Spyder vybrány náhodou, neboť novinka údajně využívá některých skupin přímo odvozených ze speciálu R8 LMS, který v nich startuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Spyder má vzniknout v sérii omezené na 333 kusů, což je stejné množství jako u staršího kupé. Točivý moment desetiválce 5,2 l je přenášen skrze šestistupňovou převodovku DSG alias R Tronic s automatizovaným řazením na všechna kola v poměru 15:85 % připadajícím na přední/zadní nápravu (za běžných podmínek). Audi R8 GT Spyder se vyznačuje matově stříbřitou maskou chladiče, kompozitovým lízátkem pod předním nárazníkem a předními i zadními světlomety složenými z LED.

Dále se můžeme těšit na výrazný difuzor v zadním nárazníku, přítlačné křídlo a specifické devatenáctipalcové ráfky. Změny ve formě nové hlavice voliče, přepracovaného přístrojového štítu nebo čalounění s větším podílem Alcantary se pak promítly také do interiéru. Pohotovostní hmotnost nakonec v případě nového Audi R8 GT Spyder klesla o 85 kg na 1 640 kg (jen 31,5 kg uspořila konstrukce sedadel, zbytek jde povětšině na vrub karosářským dílům z uhlíkových kompozitů).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Audi A3 1,8
Rok výroby: 1998
Stav: 153 237 km
Cena: 40 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2011
Stav: 155 197 km
Cena: 590 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 866 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2011
Stav: 128 661 km
Cena: 660 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků