Audi R8 GT Spyder představeno v Le Mans

Automobilka Audi dostála svému slibu a na slavném vytrvalostním závodě 24h Le Mans uvedla odlehčený roadster R8 GT.

O tom, že se model R8 GT Spyder dostane do sériové výroby, jsme se dozvěděli teprve před několika měsíci, ale již v květnu jsme vám mohli ukázat první špionážní snímky tohoto modelu z běžného provozu. Až na letošní čtyřiadvacetihodinovce Le Mans se však slibované stalo skutečností a můžeme vám nabídnout také potvrzené technické údaje. Nové Audi R8 GT Spyder bude poháněno stejným motorem jako kupé Audi R8 GT. Půjde tedy o posílený desetiválec s objemem 5,2 l, výkonem 560 koní (410 kW) a točivým momentem 540 Nm při 6 500 ot./min. Spyder GT dosáhne rychlosti 317 km/h (dosud se hovořilo o 310 km/h), což je jen o 3 km/h méně než u staršího kupé. Z klidu na 100 km/h vůz zrychlí za 3,8 s. Legendární závody Le Mans nebyly pro prezentaci R8 GT Spyder vybrány náhodou, neboť novinka údajně využívá některých skupin přímo odvozených ze speciálu R8 LMS, který v nich startuje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Spyder má vzniknout v sérii omezené na 333 kusů, což je stejné množství jako u staršího kupé. Točivý moment desetiválce 5,2 l je přenášen skrze šestistupňovou převodovku DSG alias R Tronic s automatizovaným řazením na všechna kola v poměru 15:85 % připadajícím na přední/zadní nápravu (za běžných podmínek). Audi R8 GT Spyder se vyznačuje matově stříbřitou maskou chladiče, kompozitovým lízátkem pod předním nárazníkem a předními i zadními světlomety složenými z LED.

Dále se můžeme těšit na výrazný difuzor v zadním nárazníku, přítlačné křídlo a specifické devatenáctipalcové ráfky. Změny ve formě nové hlavice voliče, přepracovaného přístrojového štítu nebo čalounění s větším podílem Alcantary se pak promítly také do interiéru. Pohotovostní hmotnost nakonec v případě nového Audi R8 GT Spyder klesla o 85 kg na 1 640 kg (jen 31,5 kg uspořila konstrukce sedadel, zbytek jde povětšině na vrub karosářským dílům z uhlíkových kompozitů).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků