Audi R8 po faceliftu má české ceny. Pořád je nejdostupnější superauto v ČR

Audi R8 je po modernizaci rychlejší, hbitější a digitálnější. Nemusíte se bát, pořád jde o nejlevnější supersport v Evropě.

Od uvedení faceliftu Audi R8 uběhlo již přes půl roku. Agresivnější vizáž a vyšší výkon jdou ruku v ruce s lepším řízením a inovovaným interiérem. K mání je jako obyčejné kupé s motorem V10 o výkonu 419 kW (570 koní), tak jako ostřejší Performance (dříve Plus) o výkonu 456 kW (620 koní). 

Audi R8 prošlo modernizací. Dostalo ještě ostřejší design a vyšší výkon

Audi R8 prošlo modernizací. Dostalo ještě ostřejší design a vyšší výkon

R8 V10 si navíc můžete dopřát i ve verzi bez střechy. Nyní konečně všechny zavítaly do českého konfigurátoru. Oproti konkurenci si Audi stojí opět naprosto skvěle. V rámci faceliftu nebylo moc potřeba hýbat s cenou, a tak je R8 stále tím „dostupným“ supersportem.

Základní Audi R8 V10 Coupé koupíte za 4.228.900 Kč, verze Performance pak vyjde na 4.899.900 Kč. Otevřený Spyder stojí přirozeně o trochu více, za nebe nad hlavou se díky úpravě konstrukce musí prostě zaplatit a u Audi R8 V10 to dělá celkem 4.654.900 Kč (5.330.900 Kč za Performance).

Falešný poplach! Audi R8 šestiválcovou variantu nedostane

Falešný poplach! Audi R8 šestiválcovou variantu nedostane

Vůz je samozřejmě již ve standardu velmi bohatě vybaven. Ukonejšit se ale můžete speciálními laky za několik set tisíc korun, či nákupem frézovaných 20palcových kol místo standardních litých devatenáctek

Cena za prvky výbavy se samozřejmě liší podle zvolené varianty. Například pro V10 Coupé vyjdou karbon-keramické brzdy na 257.000 Kč, verze Performance je má již ve standardu. Možnosti individualizace jsou navíc nepřeberné. Každá R8 může být zkrátka jiná.

Připlatit si můžete i za adaptivní řízení tlumičů Audi Magnetic Drive za 52.000 Kč nebo dynamické servořízení za 40.500 Kč pro všechny verze. My bychom určitě sáhli po prémiovém audiosystému Bang & Olufsen za 54.900 Kč, protože na dlouhých cestách si je potřeba od desetiválce taky na chvíli odpočinout.

Audi R8 V10: Technická data nabízených motorů a ceny
Verze R8 V10 Coupé R8 V10 Coupé Performance R8 V10 Spyder R8 V10 Spyder Performance
Zdvihový objem [cm3] 5204 5204 5204 5204
Válce/ventily 10/4 10/4 10/4 10/4
Největší výkon [kW/min] 419/8100 456/8000 419/8100 456/8000
Točivý moment [N.m/min] 560/6300 580/6600 560/6300 580/6600
Převodovka 7A 7A 7A 7A
Max. rychlost [km/h] 324 331 322 329
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,4 3,1 3,5 3,2
Komb. spotř. [l/100 km] 12,9 13,1 13,0 13,3
Cena [Kč] 4.228.900 4.899.900 4.654.900 5.330.900
Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků