Audi R8 e-tron končí. Prodalo se méně než 100 kusů!

Jen něco málo přes jeden rok pobyl na trhu tento elektromobil. Teď německá automobilka oznámila definitivní ukončení výroby.

Dlouhých šest let se Audi pohrávalo s myšlenkou přijít s modelem R8 poháněným elektromotorem. Není se proto čemu divit, že očekávaní byla obrovská. K slavnostnímu představení přišlo loňský rok na ženevském autosalonu, nikdo zřejmě ale nepočítal s tím, že životnost tohoto vozidla na trhu bude pouze něco málo přes rok.

Audi R8 e-tron se také předvádí v Ženevě. Prodávat se začne letos

Audi R8 e-tron se také předvádí v Ženevě. Prodávat se začne letos

Elektrický supersport zrychlí z nuly na sto za 3,2 vteřiny a nejvyšší rychlost má omezena na 210 km/h. Omezovač rychlosti lze posunout, avšak stále pouze na 250 km/h. Na jedno nabití Audi R8 e-tron ujede 450 kilometrů. Parametry tedy nebyly vůbec špatné, potenciální kupce spíše odradila cena, v aktuálním přepočtu přibližně 27 milionů korun. Úspěšnějšímu prodeji určitě nepomohl ani fakt, že zájemci o koupi museli vycestovat až do centrály Audi v Německu. Jen tady bylo možné tento elektromobil pořídit.

Elektrické Audi R8 e-tron má prodloužený dojezd a 920 Nm

Elektrické Audi R8 e-tron má prodloužený dojezd a 920 Nm

Systémem prodeje a také cenou si německá automobilka doslova koledovala o problémy s prodejem. Není se čemu divit, že se prodalo méně než 100 kusů. Po tomhle rozhodně nastanou bouřlivé debaty v německé automobilce o dalších elektromobilech. Pro Audi by znamenal další podobný neúspěch pořádnou ostudu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků