Audi R8 e-tron končí. Prodalo se méně než 100 kusů!

Jen něco málo přes jeden rok pobyl na trhu tento elektromobil. Teď německá automobilka oznámila definitivní ukončení výroby.

Dlouhých šest let se Audi pohrávalo s myšlenkou přijít s modelem R8 poháněným elektromotorem. Není se proto čemu divit, že očekávaní byla obrovská. K slavnostnímu představení přišlo loňský rok na ženevském autosalonu, nikdo zřejmě ale nepočítal s tím, že životnost tohoto vozidla na trhu bude pouze něco málo přes rok.

Audi R8 e-tron se také předvádí v Ženevě. Prodávat se začne letos

Audi R8 e-tron se také předvádí v Ženevě. Prodávat se začne letos

Elektrický supersport zrychlí z nuly na sto za 3,2 vteřiny a nejvyšší rychlost má omezena na 210 km/h. Omezovač rychlosti lze posunout, avšak stále pouze na 250 km/h. Na jedno nabití Audi R8 e-tron ujede 450 kilometrů. Parametry tedy nebyly vůbec špatné, potenciální kupce spíše odradila cena, v aktuálním přepočtu přibližně 27 milionů korun. Úspěšnějšímu prodeji určitě nepomohl ani fakt, že zájemci o koupi museli vycestovat až do centrály Audi v Německu. Jen tady bylo možné tento elektromobil pořídit.

Elektrické Audi R8 e-tron má prodloužený dojezd a 920 Nm

Elektrické Audi R8 e-tron má prodloužený dojezd a 920 Nm

Systémem prodeje a také cenou si německá automobilka doslova koledovala o problémy s prodejem. Není se čemu divit, že se prodalo méně než 100 kusů. Po tomhle rozhodně nastanou bouřlivé debaty v německé automobilce o dalších elektromobilech. Pro Audi by znamenal další podobný neúspěch pořádnou ostudu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků