Audi R8 e-tron končí. Prodalo se méně než 100 kusů!

Jen něco málo přes jeden rok pobyl na trhu tento elektromobil. Teď německá automobilka oznámila definitivní ukončení výroby.

Dlouhých šest let se Audi pohrávalo s myšlenkou přijít s modelem R8 poháněným elektromotorem. Není se proto čemu divit, že očekávaní byla obrovská. K slavnostnímu představení přišlo loňský rok na ženevském autosalonu, nikdo zřejmě ale nepočítal s tím, že životnost tohoto vozidla na trhu bude pouze něco málo přes rok.

Audi R8 e-tron se také předvádí v Ženevě. Prodávat se začne letos

Audi R8 e-tron se také předvádí v Ženevě. Prodávat se začne letos

Elektrický supersport zrychlí z nuly na sto za 3,2 vteřiny a nejvyšší rychlost má omezena na 210 km/h. Omezovač rychlosti lze posunout, avšak stále pouze na 250 km/h. Na jedno nabití Audi R8 e-tron ujede 450 kilometrů. Parametry tedy nebyly vůbec špatné, potenciální kupce spíše odradila cena, v aktuálním přepočtu přibližně 27 milionů korun. Úspěšnějšímu prodeji určitě nepomohl ani fakt, že zájemci o koupi museli vycestovat až do centrály Audi v Německu. Jen tady bylo možné tento elektromobil pořídit.

Elektrické Audi R8 e-tron má prodloužený dojezd a 920 Nm

Elektrické Audi R8 e-tron má prodloužený dojezd a 920 Nm

Systémem prodeje a také cenou si německá automobilka doslova koledovala o problémy s prodejem. Není se čemu divit, že se prodalo méně než 100 kusů. Po tomhle rozhodně nastanou bouřlivé debaty v německé automobilce o dalších elektromobilech. Pro Audi by znamenal další podobný neúspěch pořádnou ostudu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků