K čemu bude taková R8 se zrychlením za 4,2s , když TT RS to dá za 3,7s a bude stát půlku?B-]
Tak hlavně je to zatím jenom opsaná spekulace z Autocaru. Samozřejmě, že ten motor mají a nabízí se jeho použití, ale ruku do ohně bych za to nedal. A pokud jej použijí, tak se vsadím, že v nějaké specifikaci 500-520 hp aby se dostali dynamicky právě nad TT-RS. Z obchodního hlediska je úvaha v článku o výkonu v rovině TT-RS a dynamice horší než TT-RS zcela mimo mísu a takovou kravinu nikdo dělat nebude.
Přečti si článek ještě jednou a pozorněji, jasně je v něm uvedeno že Panamera 4S s tímto motorem dává 0-100 za 4,2 a R8 díky nižší ( počítám min. 300 kg) váze by jistě byla lepší. Zda se ten motor a v jakém výkonu v R8 objeví je věc druhá ale tohle autor formuloval správně. Co se týče konceptu pohonu R8 pravda není to čistokrevná zadokolka. TT se mi vždy líbilo ale řidičsky to nikdy nebude top auto. Bohužel Caymana z mého pohledu zabil právě ten čtyřválec.
Nevím na co reaguješ, já jsem článek četl a pozorně. Pravda je, že 440 turbo koní (o kterých mluví autor) by v těžší R8 těžko překonávalo 400 turbokoní v lehčí TT RS (to o čem mluvil "sokar"). Takže jsou jenom dvě možnosti, R8 s tímto motorem buď vůbec nebude nebo bude naladěný na vyšší výkon.
V6 v R8 bude alternativou pro ty kteří nemohou skousnout otřesně znějící čtyřválec v Caymanu S a V10 je v pro ně nedosažitelná. TT RS je brutálně efektivní ale koncepce s motorem před přední nápravou a pseudo quattrem nikdy nebude schopna nabídnou takový jízdní zážitek jako zadokolka s motorem uprostřed. B-]
R8 V10plus jsem řídil a né 5 minut, takže něco málo o tom vím. V10 je supersport, ale V6 bude oproti TTRS podle mě o ničem. TTRS je raketa a je jedno kde má motor. Jinak R8 není zadokolka.
TTRS má ovšem excelentní řadový pětiválec s obrovským potenciálem, který logicky nejde dát do supersportu, tam by byl značně nepatřičný, bez ohledu na výkon. V8 4,2 je oldtimer, V8 TFSI z RS6/7 nelze při umístění vzadu uchladit, V10 je drahý. Takže V6 je, sice blbé, ale přeci jen řešení.
Proč by V8 nešla uchladit. To si nechám vysvětlit.
...ak das dve turba medzi rady valcov...zima im rozhodne nebude. A teraz to daj dozadu. V tom aute tolko miesta ako v T613 nie je....inak, ze je problemom uchladit aj natrikrat prefuknuty trojlitrovy diesel vpredu, sa mozes presvedcit aj sam. Prevetraj v lete 550d a potom otvor dekel.
Čistě teoreticky, odpadní teplo motoru včetně příslušenství je přímo úměrné výkonu toho motoru, jestliže uchladí odpadní teplo z 610hp V10 tak odpadní teplo z V8 bude při 600 hp zhruba stejné, při 500 hp nižší, ano liší se trochu místa kam musím přivést chladící vzduch, ale jeho potřeba je stejná. A k té 550d, určitě je daleko těžší uchladit M5, prostě proto, že odpadní teplo z 580 hp je podstatně větší než z 370 hp nebo kolik má ten diesel.
...tak inak, ked nam to s autami akosi nejde. Skusme analogiu s IT. Mam k dispozicii serverovnu 10x10metrov s klimatizacnou jednotkou s konstantnym nastavenim - a vnej tri skrine na servery. a/ umiestnim vsetky servery do jednej skrine a namontujem ich tesne jeden na druhyb/ umiestnim jeden server do kazdej skrine osobitneAko asi tusime, nebude tazke uhadnut, ktore z dvoch uvedenych usporiadani serverovni (rovnake servery, rovnaka klima), bude mat problem s prehrievanim, ze. Teraz sa vratme k tym turbam v priestore par cm stvorcovych medzi valcami. Asi im tam zima nebude, ze.
Mluv za sebe, s auty ti to moc nejde. Vykašli se na servery a kecy typu "nebude jim zima" a pokus se vysvětlit, proč třeba Ferrari 458 s atmosférou a motorem uprostřed uchladilo motor stejně jako ho uchladí Ferrari 488 s turby a motorem uprostřed a vyšším výkonem, přičemž základní koncepce jak auta tak nabírání vzduchu se nezměnila.
...a ste jedna vec: to Ferrari 488 tie turba NEMA medzi valcami. Ma ich po stranach a dost daleko od motora. Jednak je motor plochejsi /vyhoda pri zastavbe/, no a samozrejme, plati to, co som tu uz naznacil. Pokial by tie velke turba boli medzi valcami, zaprve by tam uz asi na ne miesto nebolo, zadruhe by si to neuchladil a zatretie, ten hrb na zadku by asi pekny nebol.
Ten nový motor V6 o kterém je zde řeč a který je třeba v nové Panameře nebo Audi S4 používá vedle oleje právě vodní chlazení a vrch motoru (právě tam kde jsou turba) je celý tak důkladně zadeklovaný, že nějaké chlazení proudícím vzduchem skoro nepřipadá v úvahu nebo zcela minimálně. Ono také kdyby byl závislý na chlazení vzduchem tak by ta turba zhebla po prvním zastavení, rozpálené turbo by skokem přestalo být chlazené a zohýbalo by se v něm od lopatek přes rozváděcí kola úplně všechno. Vodní chlazení funguje jak při jízdě tak po zastavení takže turbo je primárně zcela nezávislé na nějakém náporovém chlazení vzduchem (sekundárně je samozřejmě voda ochlazována vzduchem v chladiči). Tady můžeš vidět ty přívody vody k turbůmhttp://img.auto.cz/news/img/galleries/2016-3... ...
Rec je odzaciatku o V8, viz otazka od Zeliho. Co sa tyka V6, ten je mensi, cela ta maskarada sa tam zmesti a vdaka tomuto usetrenemu miestu je to cele mozne, chladenie sa da v tom obmedzenom priestore, vdaka mensiemu motoru lahsie navrhnut - a teplo je mozne rychlo od motora odviest. Odviest kam? No prave na ten cerstvy vzduch.Pre ten V8 by musel vyrobca vyvijat nove auto.
Ono, by bohatě stačilo dát tam ten původní 4.2 V8 atmosférický. Jelo to pěkně a nepochybně by si našel trh a navíc by byl i odstup od V10... Osobně ten trend malých přeplňovaných motorů nechápu.. tedy chápu z pohledu laboratorních testů, ale v praxi již žádné výhody nejsou...
V8 vypadá úplně stejně jako V6, vodní chlazení turb, jenom o dva válce víc.
Prozradím ti dvě tajemství. Pro chlazení turba se primárně používá olej v ložiskové části turba. A pokud nestačí olej, tak má turbo ještě vodní okruh a vodní chlazení (například některá Porsche Turbo). Ano olej nebo voda v těchto okruzích se musí ochladit vzduchem, ale to nezávisí na umístění turba. Jestli si myslíš, že hlavní chlazení turba se děje pomocí přímého náporu vzduchu, tak jsi vedle jak ta jedle.
Ok, takze jednu vec mame objasnenu. Ale neodbocujme prosim od temy. Dajme tie turba tesne k sebe a nacpime to medzi valce. Potom ich dajme tak ako v tom Ferrari. Zmerajme teplotu pri oboch usporiadaniach. Otazka : kde bude vyssia a kde nizsia? Ktory z motorov tym padom bude vyzadovat narocnejsie chladenie? /a to uz nehovoriac o usporiadani v motorovom priestore?/. Prosim odpoved. Teraz a tu. Fajn. Bravo. Ano, tym, ktorym to s autami ide, namietnu ze tu zanedbam dalsie veci ako uhol rozovretia valcov apod. Ale na objasnenie postaci.Ta posledna veta je takisto nestastna, pretoze mozes chladit motor a turba ako chces, ale to teplo musis niekam o-d-v-i-e-s-t. A to na take miesto, kde preteka :a/ najviac vzduchub/ chladneho vzduchu...a to je asi vpredu, ze. Ano, mozes zvolit aj iny sposob, ale zasa za cenu vyssej zlozitosti, hmotnosti apod. A ak volis taketo usporiadanie a navyse by si to tepelne zatazil tymi turbami medzi valcami, dostanes monstrum s chladiacou vezou na hrbe. Inak by si ten motor v tom motorovom priestore uvaril, alebo musel tahat chladiace trubky okolo celeho auta, co nie je takisto velmi dobre /zname, ze, S120/.Pri navrhu chladenia sa okrem ineho /rozumny/ konstrukter snazi o eliminaciu tzv.hotspotov, znaci, eliminaciu miest, kde dochadza k enormnemu vyvinu tepla na malom priestore. Dosiahnut sa to da o.i. napriklad tym, ze taketo komponenty umiestnis dalej od seba. Ako v tom Ferrari. A neplati to len u turba, spomenme si napriklad ako sa vyrobca HTP rozhodol *chladit* olej katalyzatorom. Vysledok: prehrievanie oleja, rychla degradacia, problem. Preto tie neskorsie tam uz mali namontovanu prepazku, kryt. Pre tie turba plati to iste. Porsche sem prosim nepletme, jedna sa o uplne inu zalezitost. To by som uz naozaj musel tvrdit ze nam to s autami /a zakladmi fyziky/, naozaj nejde.Suma sumarum, pre vyrobcu by to znamenalo vyvinut nielen novy motor, ale aj nove auto. Co s unifikaciou vo vyrobe /a optimalizaciou nakladov/ ma pramalo spolocne. A to je aj odpoved na uvodnu otazku od Zeliho.
Ano teplo z motoru se musí uchladit, o tom není žádného sporu. Ovšem celkové odpadní teplo z turbo V8 není větší než celkové odpadní teplo z atmo V10. A teplo z turb u V8 se chladí vodou a voda se chladí v chladiči který ochlazuje vodu jak pro motor, tak pro turba. Takže je to celé o tom, přivést dostatek vzduchu k chladiči nebo chladičům a to je stejný problém i u atmosférického motoru, vzduch se musí přivést také ke chladičům a musí ho být stejně jako u chladičů turbomotoru protože celkové odpadní teplo je stejné nebo dokonce nepatrně nižší u turbomotoru (při stejném výkonu).Teplota benzínového turba ve Ferrari bude přibližně stejná jako u tohoto motoru (cca 900 st. C), nemůže být větší ani u jednoho z nich, jinak by se turbo roztavilo.
Ak som sa v niecom hore zmylil, alebo s niecim nesuhlasis, oprav ma. V com som kecal? Ale aj tak myslim ze sa pomaly dostaneme k tomu poznatku, ku ktoremu Ta vediem. Umiestni dva intenzivne zdroje tepla /asi sa zhodneme ze to turbo sa ako chladic nesprava/ na maly priestor, ktory je posadeny na dalsi zdroj tepla, rozumej motor. Vysledok bude zrejmy a presne taky ako v analogii hore. Dalej, asi sa zhodneme aj na tom, ze najprihodnejsie miesto na chladenie je niekde vpredu, kde o.i. chladeniu pomaha aj napor vzduchu pri jazde. To ale neznamena, ze nemozes zvolit aj narocnejsi sposob, ked si spomenul to Ferrari. Da sa to. Preco nie. Nikto nic take netvrdi.Takze sa dostavame k tomu poznatku: narocnejsie, vascie a komplikovanejsie chladenie /navyse len pre jeden z modelov v portfoliu, ktory to potrebuje/, pre vyrobcu znamena co? Spravne. Uhadli sme.
R8 si kupují lidé co chtějí supersport, ne auto pro kadeřníky.
Logická unifikace motorů u jednoho koncernu. Vidlicové čtyřlitrové šestiválce budou pocházet z jedné motorárny.Luxus výroby několika šestiválců o stejném objemu nemá obdobu. Např. souběžná výroba třech šestiválcových motorů o objemu 3,2litrů a cca stejném výkonu.. jeden u VW jako VR6, jeden u Audi 3,2 V6 a další u Porsche opět 3,2V6. Tak takhle už opravdu ne.
Tak Audi má svůj nový třílitrový šestiválec viz.S4,S5 ale je osazen jen jedním turbem. Biturbo 2.9 od Porsche zřejmě bude pro vysokovýkonné modely vhodnější volbou. Počítám že Porsche si schovává další koníky pro Panameru GTS a skutečné možnosti tohoto agregátu jsou uplně někde jinde, samo za pořádný příplatek.
Ale to je všechno jeden a ten stejný motor. Vyvíjelo ho společně Porsche a Audi pod názvem KoVoMo a bude v řadě modelů, zatím je v S4/S5 a v Panameře a v různých modifikacích bude v dalších modelech obou značek. Na stejném základu je i nový společný V8 který bude jak u Porsche, tak u Audi a dalších značek (Bentley).http://www.autocar.co.uk/car-news/industry/audi-an... ...
Je to tak. Jsem zvědavý, jestli po odchodu Piecha z vedení koncernu se udrží ve výrobě jeho miláčci tj. motor R5 a všechno postavené z bloků VR tj. VR6, VR8, WR12 a WR16.
Quo vadis Audi? :-/
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.