Audi R8 dostane vidlicový šestiválec. Výkon mu chybět nebude

Audi R8 dostane vidlicový šestiválec. Výkon mu chybět nebude

O Audi R8 se šestiválcovým turbomotorem se už mluví několik let, ale automobilka stále dělá, jako by nic. Zpočátku se považoval za naprostou samozřejmost, měl nahradit předešlou základní verzi s V8 4.2, takový motor už by dnes přeplňované konkurenci nestačil. Ale pak se objevily zvěsti, že má Audi problém motor se dvěma turby, uložený před zadní nápravou, uchladit, a nepříliš dlouho poté u Audi skončil šéf R&D automobilky.

Od té doby se Audi otázkám na základní model vyhýbá a tváří se, že je s nabídkou jediné pohonné jednotky v podobě desetiválce 5,2 l, převzatého od Lamborghini Huracán, maximálně spokojené. Jenže teď už se zase o R8 V6 mluví.

V Británii zakázali reklamu na Audi R8. Spojuje rychlost se vzrušením

V Británii zakázali reklamu na Audi R8. Spojuje rychlost se vzrušením

Britský Autocar informuje, že R8 dostane dvěma turby přeplňovaný šestiválec 2,9 l, jenž byl nedávno oznámen pro druhou generaci Porsche Panamera, které má ve verzi 4S výkon 324 kW (440 k) a točivý moment 550 N.m. Luxusní vůz s ním zvládne stovku za 4,2 sekundy, a když vezmeme v úvahu váhu R8, měla by i při zachování parametrů ještě působivější akceleraci.

Nový 2,9litrový motor by mělo Audi využít také pro další sportovní modely řady RS ve střední třídě: RS  4, RS 5 a RS Q5. Kdy bude R8 V6 představeno a kdy se objeví v dalších zmíněných vozech, ale v tuto chvíli ještě není známo.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

dnes | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků