Audi R8 dostane vidlicový šestiválec. Výkon mu chybět nebude

Audi R8 dostane vidlicový šestiválec. Výkon mu chybět nebude

O Audi R8 se šestiválcovým turbomotorem se už mluví několik let, ale automobilka stále dělá, jako by nic. Zpočátku se považoval za naprostou samozřejmost, měl nahradit předešlou základní verzi s V8 4.2, takový motor už by dnes přeplňované konkurenci nestačil. Ale pak se objevily zvěsti, že má Audi problém motor se dvěma turby, uložený před zadní nápravou, uchladit, a nepříliš dlouho poté u Audi skončil šéf R&D automobilky.

Od té doby se Audi otázkám na základní model vyhýbá a tváří se, že je s nabídkou jediné pohonné jednotky v podobě desetiválce 5,2 l, převzatého od Lamborghini Huracán, maximálně spokojené. Jenže teď už se zase o R8 V6 mluví.

V Británii zakázali reklamu na Audi R8. Spojuje rychlost se vzrušením

V Británii zakázali reklamu na Audi R8. Spojuje rychlost se vzrušením

Britský Autocar informuje, že R8 dostane dvěma turby přeplňovaný šestiválec 2,9 l, jenž byl nedávno oznámen pro druhou generaci Porsche Panamera, které má ve verzi 4S výkon 324 kW (440 k) a točivý moment 550 N.m. Luxusní vůz s ním zvládne stovku za 4,2 sekundy, a když vezmeme v úvahu váhu R8, měla by i při zachování parametrů ještě působivější akceleraci.

Nový 2,9litrový motor by mělo Audi využít také pro další sportovní modely řady RS ve střední třídě: RS  4, RS 5 a RS Q5. Kdy bude R8 V6 představeno a kdy se objeví v dalších zmíněných vozech, ale v tuto chvíli ještě není známo.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků