Audi R8 dostane vidlicový šestiválec. Výkon mu chybět nebude

Audi R8 dostane vidlicový šestiválec. Výkon mu chybět nebude

O Audi R8 se šestiválcovým turbomotorem se už mluví několik let, ale automobilka stále dělá, jako by nic. Zpočátku se považoval za naprostou samozřejmost, měl nahradit předešlou základní verzi s V8 4.2, takový motor už by dnes přeplňované konkurenci nestačil. Ale pak se objevily zvěsti, že má Audi problém motor se dvěma turby, uložený před zadní nápravou, uchladit, a nepříliš dlouho poté u Audi skončil šéf R&D automobilky.

Od té doby se Audi otázkám na základní model vyhýbá a tváří se, že je s nabídkou jediné pohonné jednotky v podobě desetiválce 5,2 l, převzatého od Lamborghini Huracán, maximálně spokojené. Jenže teď už se zase o R8 V6 mluví.

V Británii zakázali reklamu na Audi R8. Spojuje rychlost se vzrušením

V Británii zakázali reklamu na Audi R8. Spojuje rychlost se vzrušením

Britský Autocar informuje, že R8 dostane dvěma turby přeplňovaný šestiválec 2,9 l, jenž byl nedávno oznámen pro druhou generaci Porsche Panamera, které má ve verzi 4S výkon 324 kW (440 k) a točivý moment 550 N.m. Luxusní vůz s ním zvládne stovku za 4,2 sekundy, a když vezmeme v úvahu váhu R8, měla by i při zachování parametrů ještě působivější akceleraci.

Nový 2,9litrový motor by mělo Audi využít také pro další sportovní modely řady RS ve střední třídě: RS  4, RS 5 a RS Q5. Kdy bude R8 V6 představeno a kdy se objeví v dalších zmíněných vozech, ale v tuto chvíli ještě není známo.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků