Audi R8 dostane desetiválec z Gallarda

Ode dne, kdy bylo představeno Audi R8, se hovoří o tom, že jde pouze o levnější formu italského Lamborghini Gallardo. Až doposud proti těmto „pomluvám” hovořil fakt, že Audi R8 nepoužívá z italského sporťáku téměř nic a naopak do Gallarda bude putovat celá zadní náprava. Jenže nyní tomu bude trochu jinak a příbuznost s italským sporťákem bude viditelnější.

Prozatím je nejsilnější motorizací R8 je osmiválec FSI o objemu 4,2 litru, který dává výkon 420 koní. Pro auto podobného ražení je to ovšem málo a těžko se dá chlubit výkonem, který má daleko civilnější Audi RS4.

Pod zadní kapotu tak poputuje desetiválec o objemu 5,2 litru, který se v této chvíli nachází nejen v italském Gallardu, ale také v Audi S6 a Audi S8. Výkon bude ovšem mírně upraven, aby nekonkuroval svých sourozencům. Gallardo bude mít 550 koní, Audi S6 má 435 koní, Audi S8 450 koní a Audi R8 bude mít koní 480.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků