Audi R8 dostane desetiválec z Gallarda

Ode dne, kdy bylo představeno Audi R8, se hovoří o tom, že jde pouze o levnější formu italského Lamborghini Gallardo. Až doposud proti těmto „pomluvám” hovořil fakt, že Audi R8 nepoužívá z italského sporťáku téměř nic a naopak do Gallarda bude putovat celá zadní náprava. Jenže nyní tomu bude trochu jinak a příbuznost s italským sporťákem bude viditelnější.

Prozatím je nejsilnější motorizací R8 je osmiválec FSI o objemu 4,2 litru, který dává výkon 420 koní. Pro auto podobného ražení je to ovšem málo a těžko se dá chlubit výkonem, který má daleko civilnější Audi RS4.

Pod zadní kapotu tak poputuje desetiválec o objemu 5,2 litru, který se v této chvíli nachází nejen v italském Gallardu, ale také v Audi S6 a Audi S8. Výkon bude ovšem mírně upraven, aby nekonkuroval svých sourozencům. Gallardo bude mít 550 koní, Audi S6 má 435 koní, Audi S8 450 koní a Audi R8 bude mít koní 480.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků