Ode dne, kdy bylo představeno Audi R8, se hovoří o tom, že jde pouze o levnější formu italského Lamborghini Gallardo. Až doposud proti těmto „pomluvám” hovořil fakt, že Audi R8 nepoužívá z italského sporťáku téměř nic a naopak do Gallarda bude putovat celá zadní náprava. Jenže nyní tomu bude trochu jinak a příbuznost s italským sporťákem bude viditelnější.
Prozatím je nejsilnější motorizací R8 je osmiválec FSI o objemu 4,2 litru, který dává výkon 420 koní. Pro auto podobného ražení je to ovšem málo a těžko se dá chlubit výkonem, který má daleko civilnější Audi RS4.
Pod zadní kapotu tak poputuje desetiválec o objemu 5,2 litru, který se v této chvíli nachází nejen v italském Gallardu, ale také v Audi S6 a Audi S8. Výkon bude ovšem mírně upraven, aby nekonkuroval svých sourozencům. Gallardo bude mít 550 koní, Audi S6 má 435 koní, Audi S8 450 koní a Audi R8 bude mít koní 480.