Audi R8 dostane desetiválec z Gallarda

Ode dne, kdy bylo představeno Audi R8, se hovoří o tom, že jde pouze o levnější formu italského Lamborghini Gallardo. Až doposud proti těmto „pomluvám” hovořil fakt, že Audi R8 nepoužívá z italského sporťáku téměř nic a naopak do Gallarda bude putovat celá zadní náprava. Jenže nyní tomu bude trochu jinak a příbuznost s italským sporťákem bude viditelnější.

Prozatím je nejsilnější motorizací R8 je osmiválec FSI o objemu 4,2 litru, který dává výkon 420 koní. Pro auto podobného ražení je to ovšem málo a těžko se dá chlubit výkonem, který má daleko civilnější Audi RS4.

Pod zadní kapotu tak poputuje desetiválec o objemu 5,2 litru, který se v této chvíli nachází nejen v italském Gallardu, ale také v Audi S6 a Audi S8. Výkon bude ovšem mírně upraven, aby nekonkuroval svých sourozencům. Gallardo bude mít 550 koní, Audi S6 má 435 koní, Audi S8 450 koní a Audi R8 bude mít koní 480.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 3 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků