Audi R8 China Edition pro Říši středu

Značka Audi se připojila k těm producentům luxusního zboží, jež pro Čínu připravují speciálně upravené produkty.

Není žádným tajemstvím, že právě Čína patří k nejdůležitějším odbytištím luxusního zboží z Evropy a USA, přičemž její úloha se v tomto ohledu rok od roku prohlubuje. A na tento trend reagují také výrobci sportovních a supersportovních automobilů. Z poslední doby si tak vzpomeneme třeba na série Lamborghini Murcielago SV China Edition, Porsche 911 Turbo S China nebo Ferrari 458 Italia China.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi R8 China Edition vznikne jen v 80 kusech

Nyní do této společnosti vstupuje také Volkswagen Group s limitovanou sérií Audi R8 China Edition, jež bude omezena na pouhých 80 kusů. Vozy budou dodávány výhradně v barevných odstínech modrá Malibu a šedá Suzuka a na první pohled je poznáme také podle přítlačného křídla z uhlíkových kompozitů na zádi nebo devatenáctipalcových litých ráfků.

Audi R8: pět let působení na trhu za minutu a půl

Audi R8: pět let působení na trhu za minutu a půl

Na palubě najdeme čalounění v kombinaci černé kůže a Alcantary, volant potažený semišem nebo obklady na středové konzoli a dveřích vyvedené v barvě karoserie. Jak bylo řečeno výše, vozů vznikne pouhých 80 kusů, a pokud vám v tomto ohledu nesedí pořadové číslo na hlavici voliče převodovky, pak je to proto, že z číslování vypadnou všechna čísla obsahující čtyřku, prý s ohledem na kulturní zvyky čínských zákazníků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér vyniká čalouněním kombinací černé kůže a Alcantary

O pohon se stará dobře známý desetiválec s objemem 5,2 l, na který navazuje převodovka R Tronic přenášející točivý moment na kola obou náprav a umožňující vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,9 s. Za zmínku stojí, že motor pro Audi R8 China Edition dosahuje výkonu 525 koní (386 kW) a točivého momentu 530 Nm, což jsou parametry odpovídající staršímu provedení před faceliftem z letošního autosalonu v Paříži...
 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků