Audi R8 bude prvním supersportem s naftovým dvanáctiválcem

43 komentářů

empi
7. listopadu • 20:16

Audi totiz neprezentuje R8 jako supersport nybrz pouze jako sportovni auto - roli supersportu ma v hierarchii koncernu VW splnovat az Gallardo.

Brouk
7. listopadu • 21:31

Gallardo V12 TDI.

Endy
7. listopadu • 20:14

Četl jsem parametry Q7, pokud se to do R8 opravdu dobře posadí a asi i trochu naladí, nebude to mít chybu... vyšší váhu ukroutí krouťák a ten má V12tka pořádný

Endy
7. listopadu • 20:56

Tohle myslím že může být pravda, B-] , natřem to těm benzíňákům, ti už z toho víc nedostanou, podívejte se a porovnejte vývoj za posledních 10 let benzín vs nafta, pokud to tak pujde dál, benzín vymizí.... :-D

Brouk
7. listopadu • 21:42

To ze VW nevyviji benzinove motory (...i kyz vlastne FSI) neznamena, ze je nevyviji jine firmy. Nekdo ve vedeni VW je socialni typ (koneckoncu maji to i v nazvu), oblibil si naftu, protoze to malo zere a proto zakazal vyslovovat slovo benzin na oddeleni vyvoje motoru.

Kolík
9. listopadu • 6:20

Je to kvuli uplne necemu jinemu. Uz jak jsem psal vyse, nafta ma lepsi energeticke parametry nez benzin, proto vetsi vyvojovy potencial (s vyuzitim modernich technologii) nabizi naftove motory. Asi tak ;-)

Endy
9. listopadu • 8:26

Dělám okolo aut už hodně let a dobře si pamatuji před 8-10 lety co byl diesel, traktor bez výkonu se spoustou kouře, zato benzínový motor nebyl až tak daleko od současného stavu, viz japonské benzíny, u staré mazdy 626 když je motor jakžtakž v pořádku není slyšet dva metry od auta, pokud se budeme bavit o běžných motorech v běžných autech, diesel proti benzínu udělal za tu dobu NESKUTEČNÝ skok, to nikdo nemůže popřít, podívej se na BMW, u stejného obsahu se diesel již dostal na větší výkon, naopak Ti opět oponuji, nebyl VW ten, kdo myslím vyvinul nejlepší motor roku v benzínu??? 1,4 125kW??? uvidíme časem, co udělá při naježděných 200-300.000 km.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
0ndra
9. listopadu • 12:01

u stejného objemu možná udělají v dieselu větší výkon, ale pouze s turbem, na to trochu zapomínáte a opět se tu porovnávají hrušky s jabkama...

Radek Ondrášík
9. listopadu • 12:18

To ano, ale zase je třeba zmínit, že ten nafťák s turbem má pořád menší spotřebu, než benzín bez. Pokud dáte na benzín turbo, tak jej asi vyladíte na větší výkon, ale ta spotřeba nebude velká nebo obrovská, bude šílená ;-)

Kolík
9. listopadu • 12:18

Jde mozna o to, ze turbo u benzinu = zvysena spotreba, turbo u nafty = nizsi spotreba. To je take jedna z veci oc tu bezi. K cemu je mi benzin v turbu, kdyz zere jak prokoply.

Skyline
7. listopadu • 8:35

Nafta nebude v superportu, ale v R8 a to je rozdil. Jestli to bude vazit dve tuny, bude to supersport akorat v reklamnich kecech Audi. Ale supertraktor to kazdopadne bude.

Kolík
7. listopadu • 9:38

Uklidni se, R10 rozhodne pomale neni, myslim, ze inzenyri audi dobre vedi co delaji a co maji k dispozici. Tedy aspon to vi lepe nez ty ;-)

Skyline
7. listopadu • 11:18

Ehm, zklidni hormon, pomale to v primce urcite nebude, ale jestli bude vazit 2 tuny, ma v zatackach proti ostatnim supersportu asi takovou sanci jako 325i proti F430. Fyziku neokecaji ani soudruzi z Nemecka, i kdyz to tak z jejich reklamnich materialu casto vypada (a z diskusnich prispevku na AR taky, ale to uz je jina pohadka).

Kolík
7. listopadu • 11:25

Ehe, takze vysledky R10 v LeMans, kde prohani jine "supersporty" jsou nevypovidajici? Delas zavery, aniz bys mel jakykoli dukaz, ze to tak bude. To je k smichu...

Donald
9. listopadu • 13:52

Jenže v LeMans bylo výtězství dieslu umožněno pouze dost silným omezením benzínů v pravidlech a jedinou výhodou nafty a to je nižší spotřeba z čehož vyplívá nutnost menšího počtu zastávek pro dotankování,ale v běžném provozu je to dost nepodstatné.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kolík
9. listopadu • 14:58

Tohle je typicka polopravda. V LeMans neslo o zadne "dost silne omezeni", pouze o upravy, ktere rozhodne nijak drasticky neomezily benzinove motory. U Audi je to stejne jedno co nasadi, uz jsme si vsichni zvykli, ze jejich vozy obsazuji pravidelne stupne vitezu poslednich par let.
Take mluvit o jedine vyhode nafty a to nizke spotrebe, ja naprosty blabol. Uz jsem to tu psal asi 3x, v cem je vyhoda nafty oproti benzinu, tak si to precti.
A garantuju ti, ze spotreba a tim i cetnost zastavek u pumpy je docela zasadni. Mam par znamych co jezdi ve velkoobjemovych benzinech a jedinne co jim na aute vadi je to, ze ma mizerny dojezd na jednu nadrz. Stacilo by, kdyby v aute byla nadrz na 200 litru a meli by po problemech, ale neni ... ;-)

Skyline
7. listopadu • 11:50

Pisu "jestli", takze zadne zavery nedelam, cti poradne.K LeMans: ano, vysledky nejsou vypovidajici, protoze pravidla pro ropaky nejsou stejna, jako pro benziny. Uz se to tady rozebiralo nekolikrat, benzin se stejnymi parametry by R10 nedal sanci.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kolík
7. listopadu • 14:55

Aha, takze poladeny benzinovy auto jezdici LeMans, je na tom hure nez postelovany ropak. Zapominas na jedno, ty benzinovy auta co tam jezdi, nejsou zadny Fabie HTP, ale taky poradny kary s poradnym motorem, s poradnym podvozkem. To, ze je dokaze prohnat tezky ropak, ktery ocividne neni rychly jen v primce, rovnez o leccems vypovida. V prve rade o tom, ze ve svych "zarucene spravnych" teoriich mas asi nejake mezery. ;-)

Radek Ondrášík
7. listopadu • 15:04

Jenže LeMans ma trojí specifikace automobilů. Jedny jsou pro vozy s přeplňovanými benzínovými motory, druhé pro atmosférické benzínové a třetí pro naftové motory.Nikdy nejsou nastavit omezení jednotlivých motorů natolik, aby se plně srovnaly rozdílné koncepce. Osobně bych byl pro zcela osamostatnění jednotlivých motorů, tzn. v jednotlivých třídách by proti sobě jezdily jen atmosférické benzínové, turbo benzínové a naftové.Tím by odpadly nekonečné diskuse o tom, že pravidla upřednostňují benzín/naftu/turbo/atmosféru.Dají se pochopit omezení pro benzín atmo/turbo, ale nafta je aboslutně jiný agregát, jiný princip, jiná technologie a omezit a upravit pravidla pro naftové motory natolik, aby se dalo říci, že je to vše vyrovnané a nyní ukažte co umíte dle mého názoru nikdy nepůjde. Vždy tam bude nějaká výhoda pro jednu z těchto stran.

Kolík
7. listopadu • 17:16

Tímhle uz ale diskuze zklouzava k necemu uplne jinemu. Prvotni zamer, bylo poukazat na to, ze nafta v R10 TDi, dokaze nyni pozlobit, dle meho nazoru, uz poradne silne auta. A pokud ji namontuji do R8, nebude to jinak. Jeste jsem nevidel nikoho, kdo by se zajimal o to, jaky motor, kolik valcu, kolik dmychadel, kW, Nm a kdovi ceho jeste, ma souseduv supersport. Tam jde jen o to, jak to auto "pojede", zatim vse nasvedcuje tomu, ze bude mit co rict.

moose
7. listopadu • 17:57

souhlasim s kolíkem. sekeru do hlav benzinofanatikům zasadí asi až Stig až prožene R8 na okruhu...
btw supersporty jsou ,,těžký,, , supersporty sou tak na okruhy a dálnice, na rallye(zatáčky a zatáčky a zatáčky) je je (až na vyjimky - porsche a nedavno aston) příliš velká škoda...

jan
7. listopadu • 13:22

Rec bola o tazisku a jazdnych vlastnostiach!

Skyline
7. listopadu • 13:48

Ja jsem si vsiml narazek na LeMans, ty ne?

Franczz
7. listopadu • 14:07

Hmm, mozna, LeMans jsou pořádný závody a že tam audi demonstruje svý technologie nasazením ropáku se mi moc nelíbí. Akorát to nahrává Tdičkářům do karet. Tak jak tak závodní auta mi vždycky budou smrdět benzínem a ne "ropou" B-]

Franczz
7. listopadu • 13:34

No každopádně nafta patří do kamen, plyn do zapalovačů a benzín do aut.. už vidim ten oblak černýho dýmu až za to tahle audina vezme na sprintech... :-D

moose
7. listopadu • 11:45

souhlas B-]

moose
7. listopadu • 10:20

souhlas. už ani 6tiválec nezní jako traktor, natož 12tivál :)
o tom jak se to popere s těžištěm můžeme jen spekulovat, ale myslim si že špatný to rozhodně nebude :) kam jinam dát motor než před zadek ? :-P tohle bude bomba...
už vidim jak si to šejk koupí, protože to mín žere :D

Skyline
7. listopadu • 11:15

LOL:-D Tak on sestivalec nezni jako traktor? Ehm, vim, jak rachta 3.0TDi v A6 i V10 TDi v Touaregu - a mas pravdu, predevsim ten Touareg nezni jako traktor, ale jako Scania. Porad ovsem daleko k nejblizsimu supersportu.

Lada
7. listopadu • 18:39

Ušividně si cachtáš na ten svůj českobolševický jazyk.A6 3,0TDi mám a mohu tě ujisti pane chytrý,že proti tvé popelinici je to rajské ticho.Nežvaň blbosti,když neznáš.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
9. listopadu • 12:35

To mas vazne A6 a pritom se chovas jako primitiv? No nejsi prvni, kdo ma drahe auto a chovani dobytcete a tak me ani nemrzi, ze timto autem nejezdim. Ovsem omyl, mily Lado, znam a proto mluvim - a blbosti to fakt nejsou, 3.0 TDi proste rachta. Ze si to neumis priznat a frustraci pak vybijis na diskusi, to uz je tvuj problem. PS: cim jezdim, ze je to takova popelnice?

Kolík
9. listopadu • 13:46

No to by me taky zajimalo, jen se pochlub, at vime, co te opravnuje ke primitovnimu chovani. V diskuzich se totiz ani ty nechovas zrovna vzorne ;-)

doubt
7. listopadu • 21:47

Uvnitř ano, ale zkus si vystoupit :-D Nejenom rachtání, ale taky smrad, že bych pad 3-[

Kolík
7. listopadu • 14:50

LOL A6 3.0 TDi rachta? No tak to je vylozene nazor odbornika. 3.0 TDi je CR, k "rachtani" to ma hooodne daleko. Normalni prumerny clovek rozeznavajici ropaky podle typickeho klapotu, A6 klidne oznaci za benzinove auto.
Vzhledem k tomu, ze nafta disponuje vetsi vyhrevnosti, nez samotny benzin, rekl bych, ze se zde jeste mame na co tesit. Za nejakou dobu totiz s nejvetsi pravdepodobnosti nastane situace, kdy naftovy motor o stejnych parametrech bude disponovat vykonem vetsim, nez jeho benzinove dvojce.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
7. listopadu • 15:23

V tom pripade asi nejsem "normalni prumerny clovek" a jsem tomu rad. Ze ty nepoznas 3.0 TDI od benzinu neni nic, cim by ses mel chlubit (ja neznam nikoho, kdo by A6 3.0 TDI povazoval podle zvuku za benzin, mam tedy asi i same nadprumerne kamarady a kolegy).Az to jednou nastane, muzem si o tom popovidat. Zatim me zadny ropak nepresvedcil, ze jeho benzinovy turboprotejsek je horsi.

Kolík
7. listopadu • 17:09

Asi se očividně pohybuješ jen mezi lidmi s absolutnim sluchem. PS: Nerikam, ze ji nepoznam (to me docela pobavilo, asi tak jak bych o tobe tvrdil, ze nepoznas zvuk Skyline), jen vim, jak na to reaguje drtiva vetsina lidi, kdyz motor uslysi. Rozhodne ne tak jak ty.
Proste nemas informace od reprezentativniho vzorku lidi. Bud je neumis ziskat, nebo nechces. Ostatne myslim, ze diky tomu mas velky problem v komunikaci s lidma a empatii, coz ostatne tady v diskuzich jen potvrzujes. ;-)

Brouk
7. listopadu • 21:29

Minule v uzke ulicce stalo nadherne (myslim S line) A6. Opravdu vypadalo skvostne, hezke kola atd. Tuto idylku mu ale skazil start motoru. Byl to traktor 3.0TDI, ta uzka ulicka to dost umocnila. Me osobne nikdo nevymluvi, ze diesel ma traktor - sound. ma ho ze sve fyzikalni podstaty a nikdy do jinak nebude. btw, i S 320 CDI je traktor. Hlavne kdyz zabira.

Radek Ondrášík
7. listopadu • 21:34

Počkejte na zítřek, budete moci shlédnout okruhový speciál WTCC s naftovým dvoulitrem. Pokud tam poznáte naftu, tak před vámi smeknu ;-)

Skyline
9. listopadu • 12:42

Tak to jsem zvedav, ze by Alfa fakt dala do 147 ropaka? Jestli jo, tak jsem zvedav na pravidla (bez ohledu na to, jestli je to ta Alfa, o ktere se spekuluje, nebo neco jineho, neprekvapilo by ani BMW kdyz uz s tim jezdili pred lety na Nuerbugringu).

Brouk
7. listopadu • 21:44

Taky nevim, jestli poznam naftu v tom cernem mraku.

Deli
7. listopadu • 8:05

víte kde:-D Nafta v super sportu:-O Aspoň, že Alex má radost:-P:-D

honza
7. listopadu • 8:03

No dobry no, ale zvuk traktoru to rozhodne mit nebude staci si poslechnout jak zni R10, traktor to opravdu neni ;-)

Alex..
7. listopadu • 7:15

Nezní to špatně..konečně pořádné auto, které koupit svému fleet-teamu :-D

tuky
7. listopadu • 5:27

trochu sa obavam o silu podvozku...tonove sasi a do neho tonovy motor...ale nech to len pekne funkuje - nech sa pohraju s taziskom, a bude to parada :-P

Doporučujeme

Články odjinud